Sony-Honda: Θα λανσάρουν premium ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2026
Ήταν 16 Ιουνίου του 2022 όταν Sony και Honda αποφάσισαν να επισημοποιήσουν την σχέση τους. Και πριν καν περάσουν τέσσερις μήνες δήλωσαν ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα φτιάξουν θα ξεκινήσει να παραδίδεται στους πελάτες το 2026.
Και υπάρχει κάτι ακόμα πιο εντυπωσιακό: οι επιλογές που γίνονται στην παραγωγή.
Τι είπαν Sony και Honda για το αυτοκίνητο
Τα στελέχη της Sony-Honda περιέγραψαν το επερχόμενο EV ως ένα premium μοντέλο που θα ενσωματώνει πολλές νέες τεχνολογίες από τη Sony. Η Sony θα είναι υπεύθυνη για ένα μεγάλο μέρος των συστημάτων του αυτοκινήτου που βασίζονται στο cloud, τα ηλεκτρονικά, το λογισμικό και το infotainment, καθώς και για τους αισθητήρες που συμβάλλουν στην επίτευξη υψηλότερων επιπέδων αυτόνομης οδήγησης.
Η νέα κοινοπραξία έδειξε ένα teaser βίντεο με μια μακέτα ή concept του επερχόμενου αυτοκινήτου, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα παρουσιαστεί στις 4 Ιανουαρίου στην έκθεση Consumer Electronics Show στο Λας Βέγκας. Πάντως δεν δόθηκαν στοιχεία για το νέο όχημα -όπως τιμή, στιλ αμαξώματος.
“θα είναι ένα premium προϊόν αυτό που εξετάζουμε, οπότε δεν πρόκειται για μαζική παραγωγή”, δήλωσε ο Yasuhide Mizuno CEO της εταιρείας Sony Honda. Αλλά εξίσωσε το “premium” με μοντέλα όπως το premium sedan Honda Legend, το οποίο διαθέτει σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 στην Ιαπωνία. Πάντως η Honda θα είναι υπεύθυνη για την κατασκευή και την διανομή. Η λιανική πώληση θα επικεντρωθεί στις διαδικτυακές πωλήσεις, ακολουθώντας το μοντέλο της Honda στην Ιαπωνία.
Παραγωγή στην Βόρεια Αμερική και εξαγωγή στην Ιαπωνία!
Η Honda και η Sony ποντάρουν πολλά στο μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, σχεδιάζοντας να παράγουν το νέο EV που αναπτύσσουν από κοινού σε εργοστάσιο της Honda στη Βόρεια Αμερική. Η Sony Honda σχεδιάζει να εξάγει το EV στην Ιαπωνία από τη Βόρεια Αμερική. Προς το παρόν η Ευρώπη δεν είναι στα πλάνα τους.
Προφανώς δίνεται προτεραιότητα στη Βόρεια Αμερική, μια από τις σημαντικότερες αγορές της Honda, επειδή οι ΗΠΑ προχωρούν πιο γρήγορα στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων και στην αποδοχή τους από την αγορά. Τα φιλικά προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κίνητρα και οι κανονισμοί, όπως αυτοί στην Καλιφόρνια, έπαιξαν επίσης ρόλο.
“Ο λόγος που επιλέξαμε τη Βόρεια Αμερική είναι επειδή είναι πιο προηγμένη”, δήλωσε ο Yasuhide Mizuno. “Νομίζω ότι η Βόρεια Αμερική είναι μια αγορά με μεγάλη αγοραστική δύναμη”, είπε.
Πάντως δεν αποκλείει την παραγωγή στην Ιαπωνία κάποια μέρα. Αλλά προς το παρόν, η Βόρεια Αμερική θα είναι η κύρια βάση παραγωγής και πωλήσεων. Οι παραδόσεις στην ιαπωνική αγορά θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2026, καθιστώντας το νέο EV ένα σπάνιο εξαγωγικό προϊόν αμερικανικής κατασκευής που αποστέλλεται στην Ιαπωνία, από ιαπωνική μάρκα.
“Θέλουμε να σχηματίσουμε μια εντελώς νέα αυτοκινητοβιομηχανία, εντελώς διαφορετική από οτιδήποτε άλλο”, δήλωσε ο Mizuno στην ενημέρωση στο Τόκιο. “Στόχος μας δεν είναι να γίνουμε μια συνηθισμένη αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά να γίνουμε μια νέα εταιρεία κινητικότητας με επίκεντρο την τεχνολογία λογισμικού”.
Το ηλεκτρικό μέλλον της Honda
Τα νέα από το Τόκιο έρχονται μετά την ανακοίνωση της Honda στις ΗΠΑ ότι θα δημιουργήσει ένα κέντρο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στο Οχάιο, καθώς διπλασιάζει τις προσπάθειές της για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον.
Τα σχέδια αυτά περιλαμβάνουν την κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών με τον νοτιοκορεάτη συνεργάτη της LG με κόστος 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και τη δαπάνη επιπλέον 700 εκατομμυρίων δολαρίων για την επανεκπαίδευση τριών εργοστασίων για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Honda, εν μέσω μιας ριζικής εταιρικής ανανέωσης, δήλωσε τον Απρίλιο ότι θα επενδύσει 5 τρισεκατομμύρια γιεν (37,16 δισεκατομμύρια δολάρια) τα επόμενα 10 χρόνια στην ηλεκτροκίνηση, καθώς θα διαθέσει 30 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως και θα δημιουργήσει παραγωγική ικανότητα για 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως μέχρι το 2030.
Η Honda θέλει να εγκαταλείψει τους θερμικούς κινητήρες και να στραφεί σε αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης μέχρι το 2040. Η νέα πλατφόρμα EV λεγεται e:Architecture, θα καθορίζεται από το λογισμικό και θα στηρίξει την επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεγάλου μεγέθους με μπαταρία από τη Honda.