Σπίρτζης: Προσπάθειες ένταξης στο “πακέτο Γιούνκερ” έργων ύψους 12 δισ. ευρώ
Προτάσεις για έργα ύψους άνω των 12 δισ. ευρώ, τα οποία αφορούν κυρίως επεκτάσεις γραμμών μετρό, οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές αλλά και εμπορευματικά κέντρα, προωθεί προς ένταξη στο Πακέτο Γιούνκερ η ελληνική κυβέρνηση, όπως ανακοίνωσε απόψε, από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.
Μιλώντας σε εκδήλωση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ) και του ομίλου Humans, o κ.Σπίρτζης σημείωσε ότι ήδη υπάρχει συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τα έργα που η ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει να εντάξει στο Πακέτο Γιούνκερ (σ.σ. από το οποίο η χώρα έχει λαμβάνειν 35 δισ. ευρώ). Μάλιστα, σημείωσε ότι η Ελλάδα θα προλάβει τα σφιχτά χρονοδιαγράμματα του Πακέτου, αφού “ήδη αυτά που έχουν ζητηθεί από την Κομισιόν έχουν κατατεθεί”. Συμπλήρωσε, ότι στις 20-21 Απριλίου η ελληνική πρόταση πρόκειται να παρουσιαστεί στους υπουργούς της ΕΕ.
“Μετά τις συμφωνίες με την ΕΤΕπ θα μπορέσουμε να κάνουμε πιο συγκεκριμένες ανακοινώσεις για το ύψος των επενδύσεων” δήλωσε, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι μεγάλα έργα, όπως οι επεκτάσεις των Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης και ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης είναι πιθανόν να ενταχθούν στο πακέτο.
Μεταξύ των έργων που προτείνονται από την ελληνική πλευρά περιλαμβάνεται και η Σιδηροδρομική Εγνατία, έργο ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ, για το οποίο ο κ.Σπίρτζης επισήμανε ότι έχει δημοπρατηθεί, το τμήμα Αλεξανδρούπολης- Ορμενίου. Πρόσθεσε ότι σε πρώτη φάση, στόχος είναι η διακίνηση φορτίων στο τμήμα Κωνσταντινούπολης-Θεσσαλονίκης του άξονα, ενώ έπεται εκείνο που θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τη δυτική Μακεδονία.
Στο πλαίσιο των ελληνικών προτάσεων έμφαση δίδεται στις συνδυασμένες μεταφορές. Όπως επισήμανε ο κ.Σπίρτζης, η Ελλάδα πρέπει να αποκαταστήσει το πλεονέκτημα που έχει χάρη στη γεωγραφική της θέση, στόχος που εξυπηρετείται από την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών.
Αναφερόμενος γενικότερα στα δημόσια έργα, ο υπουργός επισήμανε ότι το οικονομικό πλαίσιο είναι ασφυκτικό, οπότε η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να προγραμματίσει και να ωριμάσει μια σειρά από μεγάλα έργα, μέσω μιας νέας μορφής σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.