Stellantis: Τερμάτισε την κοινοπραξία της με την GAC στην Κίνα για τα αυτοκίνητα Jeep
Η Stellantis ανακοίνωσε τον τερματισμό της ζημιογόνου κοινοπραξίας της με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία GAC η οποία κατασκευάζει τα οχήματα Jeep, μόλις τέσσερις μήνες αφότου δήλωσε ότι θα αυξήσει το ποσοστό της στην εταιρεία.
Η στροφή αυτή έρχεται αφότου η GAC επέπληξε την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως τον Ιανουάριο, για το ότι ανακοίνωσε τα σχέδια αύξησης του ποσοστού της στο 75% από το 50%, δηλώνοντας πως τα δύο μέρη δεν είχαν ακόμη υπογράψει μια επίσημη συμφωνία.
“Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ήταν καλύτερα να κλείσουμε την κοινοπραξία”, τόνισε εκπρόσωπος της Stellantis, προσθέτοντας ότι η κοινοπραξία ήταν ζημιογόνα και ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να λειτουργεί στην Κίνα μέσω του δικτύου προμηθευτών της.
Η GAC ξεκίνησε τη συνεργασία το 2010 με την Fiat Chrysler, η οποία αργότερα συγχωνεύθηκε με την PSA για να σχηματίσει τη Stellantis.
Με λιγότερο από το 1% της κινεζικής αγοράς αυτοκινήτου, η Stellantis επιδιώκει να αναδιαμορφώσει τη στρατηγική της στη χώρα, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης απλοποίησης της παγκόσμιας δομής της υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Carlos Tavares.
Στο επιχειρηματικό της σχέδιο για το 2030 που ανακοίνωσε τον Μάρτιο, η Stellantis τόνισε πως θα υιοθετούσε ένα επιχειρηματικό μοντέλο με λίγα assets στη χώρα, όπου επίσης έχει μια κοινοπραξία με την κινεζική Dongfeng.
Η κοινοπραξία με την GAC, η οποία σημείωσε πτώση 50% στις πωλήσεις του προηγουμένου έτους, έκλεισε ένα εργοστάσιο τον Μάρτιο και η Dongfeng έκλεισε προσφάτως δύο, λόγω της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.
Η Stellantis στοχεύει για έσοδα στην Κίνα ύψους 20 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, στο 7% των συνολικών εσόδων, σε μια κατακόρυφη αύξηση από τα 3,9 δισ. ευρώ που κατέγραψε το 2021 στην Κίνα, στην Ινδία και στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.
Η εταιρεία θα αναλάβει απομείωση 297 εκατ. ευρώ στα αποτελέσματα α΄ τριμήνου.