fbpx

Στο στόχαστρο της αντιπολίτευσης ο Χρυσοχοΐδης

0

Παραλάβαμε ένα αδιοίκητο σύστημα αντιμετώπισης του προσφυγικού-μεταναστευτικού ζητήματος τόνισε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης απαντώντας στην έντονη κριτική της αντιπολίτευσης επί του νομοσχεδίου για τις νέες διαδικασίες χορήγησης ασύλου, που συζητείται στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, επισημαίνοντας ότι η φιλομεταναστευτική πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης στοίβαζε τους ανθρώπους σε γκέτο χωρίς δικαιώματα.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη αναφέρθηκε στην αύξηση των προσφυγικών ροών, χαρακτηρίζοντας λογικές τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνικών, που ήταν περισσότερες ωστόσο επί ΣΥΡΙΖΑ. Υπενθύμισε μάλιστα προκειμένου να προκαλέσει εντυπώσεις ότι επί της προηγούμενης κυβέρνησης είχαν υποβληθεί 156.529 αιτήσεις ασύλου και εξετάστηκαν 39.336. «Άρα 115.000 πρόσφυγες βρίσκονται στη χώρα μας χωρίς έγγραφα;»αναρωτήθηκε, απευθυνόμενος στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Όσον αφορά τις δηλώσεις του στη Μόρια, είπε ότι τότε συνεχάρη την τοπική κοινωνία γιατί δεν μπορούσε να μιλήσει δημόσια «για την ντροπή της Μόριας»και την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατούσε εκεί.

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο εισηγητής Γιώργος Ψυχογιός,υποστήριξε ότι με το νομοσχέδιο η κυβέρνηση έχει ένα «σχέδιο αποτροπής και γενικευμένης κράτησης», ενισχύοντας τα φοβικά αντανακλαστικά της κοινωνίας ,ενώ από την πλευρά του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ο Γιώργος Καμίνης, μίλησε για «αυστηροποίηση», ενός «σχετικά φιλελεύθερου συστήματος που υπήρχε»επισημαίνοντας ότι «αν δεν υπάρξει επιχειρησιακό σχέδιο για την αντιμετώπιση του προσφυγικού η υφιστάμενη δημόσια διοίκηση δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί».

Έντονες επιφυλάξεις εξέφρασαν το ΚΚΕ και το ΜΕΡΑ 25, δηλώνοντας ότι θα καταψηφίσουν το νομοσχέδιο επί της αρχής, ενώ η Ελληνική Λύση, δια του κ. Μυλωνάκη, έκανε λόγο για «λαθροεισβολή»με αποτέλεσμα «η πατρίδα μας να κινδυνεύει και αν απειλείται ο κοινωνικός ιστός». Και σε μια ξενοφοβική έξαρση είπε «και μεις ς είμαστε ανθρωπιστές, αλλά δεν χωράνε όλοι. εμείς θάμαστε 8 εκ και αυτοί 15 εκατ.».

Στην πρωτολογία του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη υποστήριξε ότι το προτεινόμενο σχέδιο νόμου στοχεύει στο

α) να εισαγάγει στην ελληνική έννομη τάξη ένα σαφές νομικό πλαίσιο,

β) να διορθώσει τα εγγενή σχεδιαστικά σφάλματα του έως σήμερα αδόμητου, εν πολλοίς, ελληνικού συστήματος παροχής ασύλου,

γ) να επανασχεδιάσει ένα νέο σύστημα το οποίο θα είναι σε αρμονία με τις επιταγές του ενωσιακού νομοθέτη και το οποίο θα σέβεται πράγματι στην πράξη τα δικαιώματα των αιτούντων άσυλο και όχι απλώς θα διακηρύσσει νομοθετικά τον σεβασμό αυτών.

Τα κυριότερα σημεία και προβλέψεις των προτεινόμενων διατάξεων του σχεδίου νόμου κατά τον υπουργό κατά τον κ. Χρυσοχοΐδη είναι:

1) η ορθή εναρμόνιση του εθνικού δικαίου, όπως αναφέρεται και ανωτέρω, με τις επιταγές του ενωσιακού νομοθέτη,

2) η συμμόρφωση της εθνικής έννομης τάξης προς τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων,

3) η θέσπιση των πέντε διακριτών σταδίων για τη διαδικασία υποδοχής και ταυτοποίησης των υπηκόων τρίτων χωρών ή ανιθαγενών (Ενημέρωση, Υπαγωγή, Καταγραφή και Ιατρικός Έλεγχος, Παραπομπή σε διαδικασία υπαγωγής σε καθεστώς διεθνούς προστασίας, Περαιτέρω παραπομπή και Μετακίνηση),

4) ο επαναπροσδιορισμός της έννοιας «ευάλωτος», έτσι ώστε να μην γίνεται κατάχρηση των ευνοϊκών προβλέψεων και δικαιωμάτων που απολαμβάνουν οι εν λόγω κοινωνικές ομάδες που πολλές φορές καταλήγει να είναι εις βάρος των πραγματικά ευάλωτων προσώπων,

5) η εισαγωγή ρυθμίσεων προς το σκοπό της καθιέρωσης και εμπέδωσης του καθήκοντος συνεργασίας που πρέπει να έχουν οι αιτούντες με τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες και εν τέλει της επιδίωξης να επιτευχθεί μία δίκαιη ισορροπία ανάμεσα στην προστασία των αιτούντων και στο καθήκον τους να συνεργάζονται με τις εθνικές αρχές,

6) η πρόβλεψη, μέσω των προτεινόμενων διατάξεων, για την ουσιαστική ένταξη και ενσωμάτωση στην ελληνική κοινωνία των αιτούντων διεθνή προστασία και των μελών της οικογένειάς τους, ειδικά με την εισαγωγή ρυθμίσεων σχετικά με την πρόσβαση στην εργασία και στην εκπαίδευση,

7) ο ορισμός των προδιαγραφών των συνθηκών κράτησης των αιτούντων, με γνώμονα τον σεβασμό των δικαιωμάτων τους, όπως αυτά έχουν ερμηνευθεί από το Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και σε συμμόρφωση με το ενωσιακό δίκαιο,

8) η διασφάλιση της οικογενειακής ενότητας των αιτούντων και η προστασία των ανηλίκων, ασυνόδευτων ή μη,

9) η εισαγωγή κυρώσεων για τις περιπτώσεις που διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία των Κέντρων και των Δομών, ειδικά σε περιπτώσεις εκδήλωσης βίαιης συμπεριφοράς εντός αυτών,

10) η σαφής καταγραφή και αποτύπωση όλων των απαιτούμενων ενεργειών, διαδικασιών και προθεσμιών εντός των οποίων πρέπει να προβούν οι αρμόδιες εθνικές αρχές και οι αιτούντες ή οι δικηγόροι τους ή οι εξουσιοδοτημένοι σύμβουλοί τους προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία εξέτασης του αιτήματος τους ή της προσφυγής τους, πάντα με σεβασμό στα δικαιώματα των αιτούντων αλλά και με γνώμονα την αποσαφήνιση της τήρησης όλων των υποχρεώσεών τους,

11) ο καθορισμός της διαδικασίας συζήτησης των προσφυγών, ενώπιον των Ανεξάρτητων Επιτροπών Προσφυγών, με την καθιέρωση, μεταξύ άλλων, της υποχρεωτικής αυτοπρόσωπης παράστασης του προσφεύγοντος ή μαζί με τον πληρεξούσιο δικηγόρο του,

12) η πρόβλεψη για αποτελεσματική και ουσιαστική παροχή δικαστικής προστασίας στους αιτούντες διεθνή προστασία, μέσω της δυνατότητας άσκησης αίτησης ακύρωσης και προσφυγής ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων με σαφείς προθεσμίες που πρέπει να τηρούνται από όλους,

13) η μεταφορά της αρμοδιότητας εκδίκασης των υποθέσεων που αφορούν την αναγνώριση αλλοδαπού ως πρόσφυγα, από τα Διοικητικά Εφετεία στα Διοικητικά Πρωτοδικεία της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, λόγω ανάγκης ταχείας εκδίκασης των υποθέσεων καθώς τα ανωτέρω διοικητικά πρωτοδικεία διαθέτουν υποδομές και οργάνωση προκειμένου να εκδικάσουν τη συγκεκριμένη κατηγορία διαφορών και

14) η λειτουργική αναδιάρθρωση των Ανεξάρτητων Επιτροπών Προσφυγών με την πρόβλεψη να συγκροτούνται από τρεις δικαστικούς λειτουργούς προς το σκοπό της ενίσχυσης της παρεχόμενης προστασίας και της παροχής της ύψιστης εγγύησης ότι τα αιτήματα των υπηκόων τρίτων χωρών ή ανιθαγενών θα εξεταστούν από ένα όργανο που πληροί όλες τις εγγυήσεις που απαιτούνται από το ενωσιακό δίκαιο όσο και από το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Α.Μ.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra