Στον «Γαλαξία» του… ανταγωνισμού με μειωμένα κέρδη η γνωστή αλυσίδα
«Θύμα» του πληθωρισμού και του αυξημένου ανταγωνισμού στο χώρο του λιανικού εμπορίου και των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, φαίνεται να πέφτει η ελληνική αλυσίδα «Γαλαξίας» με δυναμική παρουσία κυρίως στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Με σημαντική πτώση στους αριθμούς των καθαρών κερδών και με οριακή υποχώρηση του δείκτη πωλήσεων, η γνωστή αλυσίδα είδε μείωση οκτώ περίπου εκατομμυρίων ευρώ στους αριθμούς των κερδών της. Η μειωμένη αγοραστική δύναμη του καταναλωτικού κοινού και ο έντονος ανταγωνισμός, σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις δημιούργησαν ένα εκρηκτικό μείγμα που είχε ως αποτέλεσμα την χρονιά που διανύσαμε τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας να συμπιεστούν σε σημαντικό βαθμό.
Οι πωλήσεις της εταιρείας για το 2021 διαμορφώθηκαν τελικά στα 503,641 εκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας σε σχέση με το έτος 2020 μια πτώση της τάξεως του 1,54%. Την ίδια ώρα τα καθαρά αποτελέσματα της εταιρείας, από τα 21,386 εκατομμύρια ευρώ που ήταν το 2020, κατέγραψαν σημαντική πτώση σε ποσοστό 37,38% κλείνοντας το 2021 στα 13,393 εκατομμύρια ευρώ.
Το δίκτυο των καταστημάτων της εταιρείας αυξάνεται διαρκώς, ενώ πολλά από τα καταστήματα της έχουν ανακαινιστεί, για το σκοπό αυτό η εταιρεία «ΠΕΝΤΕ ΑΕ» έχει προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 19,4 εκατομμυρίων ευρώ και τα 167 καταστήματα που η αλυσίδα αριθμούσε το 2020 έχουν ξεπεράσει σήμερα τα 172 καταστήματα, ενώ ως τα τέλη του 2022 πρόκειται να λειτουργήσει στην Κόρινθο ένα νέο ιδιόκτητο κατάστημα.
Ο αριθμός του προσωπικού της εταιρείας, παρά την αύξηση των καταστημάτων, μειώθηκε από τα 5.377 άτομα που ήταν το 2020, στα 5.157 άτομα στο τέλος του περασμένου έτους, μια μείωση προσωπικού της τάξεως του 4,09% χωρίς όμως η μείωση αυτή να συμβαδίζει με την γενική εικόνα του κλάδου που παρουσίασε αύξηση του αριθμού των εργαζομένων σε ποσοστό 3,5%.
Η εικόνα αυτή σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών προβληματίζει σίγουρα τη διοίκηση που ψάχνει το κατάλληλο… φάρμακο, αφού γνωρίζει καλά πως και ο ανταγωνισμός θα αυξηθεί περαιτέρω και οι πληθωριστικές πιέσεις θα γίνουν ακόμα μεγαλύτερες, με τους καταναλωτές να βλέπουν ολοένα και περισσότερο το εισόδημά τους να ροκανίζεται.