Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για τους δασμούς των EV μεταξύ ΕΕ και Κίνας
Η ψηφοφορία των κρατών μελών της ΕΕ για την αύξηση των δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα που υποτίθεται ότι είχε προγραμματιστεί για τις 25 Σεπτεμβρίου δεν πραγματοποιήθηκε. Μια πιθανή εξήγηση είναι ότι οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται όπως αναφέρει το Politico. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι οι Κινέζοι εκπρόσωποι παρέμειναν στις Βρυξέλλες για να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις για την αποφυγή των δασμών της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν τις συνομιλίες, δεν έχει ακόμη επιτευχθεί συμφωνία ακόμη και μετά από μακρές συζητήσεις την περασμένη εβδομάδα. Το ερώτημα εάν η παράταση μπορεί να θεωρηθεί ως ένδειξη πιθανής προσέγγισης μένει να φανεί. Η Επιτροπή της ΕΕ δεν θέλησε να σχολιάσει τις πληροφορίες σχετικά με την υποτιθέμενη παράταση.
Σύμφωνα με το Politico, μια λύση που φέρεται ότι εξακολουθεί να βρίσκεται στο τραπέζι είναι οι εθελοντικές ελάχιστες τιμές, οι οποίες θα «αντιστάθμισαν τις κινεζικές επιδοτήσεις που στρεβλώνουν την αγορά, καθιστώντας έτσι τους προγραμματισμένους δασμούς της ΕΕ αμφισβητούμενους». Αυτό ακριβώς είναι το θέμα της όλης διαμάχης για τους δασμούς. Μετά από πολύμηνη έρευνα, η Επιτροπή της ΕΕ ισχυρίστηκε ότι εντόπισε επιδοτήσεις που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό στην Κίνα, χάρη στις οποίες οι Κινέζοι κατασκευαστές μπορούν να πουλήσουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα φθηνότερα. Οι προγραμματισμένοι ειδικοί δασμοί της ΕΕ θα βασίζονται επομένως στο επίπεδο της επιδότησης που προσδιορίζεται για κάθε κατασκευαστή.
Την περασμένη εβδομάδα, ο Επίτροπος Εμπορίου της ΕΕ Valdis Dombrovskis και ο Κινέζος υπουργός Εμπορίου Wang Wentao συμμετείχαν αυτοπροσώπως στις συνομιλίες. Δεν κατέληξαν σε συμφωνία. Οι συνομιλίες πιθανότατα θα συνεχιστούν σε διαφορετικό επίπεδο: Ένας εκπρόσωπος της κινεζικής βιομηχανίας είπε στο Politico ότι μόνο οι διαπραγματευτές παρέμειναν στις Βρυξέλλες. Ωστόσο, σύμφωνα με την έκθεση, δεν μπορούσε να παράσχει πληροφορίες σχετικά με το πόσο ανοιχτή ήταν η ΕΕ στις ιδέες του Πεκίνου.
Οι ελάχιστες τιμές που συζητούνται είναι προφανώς μια τέτοια κινεζική πρόταση. Ακόμη και πριν ο Wang επισκεφθεί την Ευρώπη, η Επιτροπή είχε απορρίψει μια αρχική προσφορά για ελάχιστες τιμές, «για να ακυρώσει τις κινεζικές επιδοτήσεις», και υπήρχαν επίσης προβλήματα με την επιβολή των δασμών.
Η Γερμανία λέγεται ότι είναι ο κύριος λόγος για τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις. Η γερμανική κυβέρνηση είχε τοποθετηθεί –εν μέρει με τις δικές της προτάσεις– κατά των ειδικών δασμών της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πρώιμο στάδιο, καθώς φοβόταν έναν εμπορικό πόλεμο με την Κίνα που θα μπορούσε να αποδυναμώσει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Μέχρι στιγμής, ωστόσο, το Βερολίνο δεν έχει καταφέρει να βρει αρκετούς συμμάχους για να αποτρέψει την Επιτροπή της ΕΕ από τα σχέδιά της. Το Politico λέει, «Η τελευταία ευκαιρία για το Βερολίνο θα ήταν μια διευθέτηση κατόπιν διαπραγματεύσεων». Εάν οι διευρυμένες συνομιλίες αποτύχουν, η ψηφοφορία στο Συμβούλιο της ΕΕ, η οποία φημολογείται ήδη για την επόμενη Τετάρτη, θα μπορούσε να διεξαχθεί εντός λίγων ημερών. Όπως έχουν τα πράγματα, τα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ θα αποδέχονταν τους ειδικούς δασμούς που προτείνει η ΕΕ.