Τα Κινέζικα Robotaxi θα κατακτήσουν τον κόσμο;
Ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας Baidu έχει ξεκινήσει συζητήσεις με ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, πλατφόρμες κοινής χρήσης διαδρομών και άλλες εταιρείες τεχνολογίας για την ανάπτυξη του Apollo Go εκτός Κίνας μέσω τοπικών συνεργασιών, ανέφερε η Nikkei Asia, επικαλούμενη πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα. Ο χρόνος και η τοποθεσία των εκτός Κίνας δραστηριοτήτων της Apollo Go, της εταιρείας που παρέχει αυτήν την υπηρεσία Robotaxi, δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, σύμφωνα με τους γνώστες του θέματος.
Φαίνεται απίθανο να επιτραπεί στους Κινέζους κατασκευαστές robotaxi να δραστηριοποιηθούν στις ΗΠΑ υπό το φως της ανακοίνωσης του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο ότι σχεδιάζει να απαγορεύσει το κινεζικό λογισμικό αυτόνομων αυτοκινήτων, σημειώνει η Nikkei Asia.
Το Γραφείο Βιομηχανίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την προτεινόμενη θέσπιση κανόνων στις 23 Σεπτεμβρίου που έλεγε ότι θα απαγορεύσει την πώληση ή τις εισαγωγές συνδεδεμένων αυτοκινήτων που ενσωματώνουν συγκεκριμένο κινεζικό και ρωσικό υλικό και λογισμικό.
Η απαγόρευση λογισμικού θα τεθεί σε ισχύ για το έτος μοντέλου 2027, η απαγόρευση υλικού θα τεθεί σε ισχύ για το έτος μοντέλου 2030 ή την 1η Ιανουαρίου 2029 για μονάδες χωρίς έτος μοντέλου.
Η Baidu ασχολήθηκε με την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης το 2013 και ήταν μια από τις πρώτες κινεζικές εταιρείες που μπήκαν στον χώρο.
Στις 15 Μαΐου, η Baidu κυκλοφόρησε το robotaxi έκτης γενιάς, με κόστος 200.000 γιουάν (28.310 $), μια τιμή μικρότερη κατά 60 τοις εκατό από το προηγούμενο μοντέλο.
Τα οχήματα θα ενταχθούν σε έναν στόλο robotaxis της Apollo Go, η οποία μέχρι το τέλος του 2024 σχεδιάζει να αναπτύξει 1.000 ρομποταξί έκτης γενιάς στο Wuhan, στην επαρχία Hubei στην κεντρική Κίνα, δήλωσε η Baidu τον Μάιο.
Μέχρι σήμερα, η Apollo Go είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 10 πόλεις στην Κίνα. Το δεύτερο τρίμηνο, το Apollo Go πραγματοποίησε 899.000 διαδρομές, αυξημένες κατά 26% κατ’ έτος, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση κερδών της Baidu.
Εκτός από την Baidu, η startup Pony.ai για αυτόνομα αυτοκίνητα στοχεύει επίσης στη Νοτιοανατολική Ασία, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με το Nikkei Asia.
Η Pony.ai υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης με την εταιρεία ταξί ComfortDelGro της Σιγκαπούρης στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την έναρξη της υπηρεσίας robotaxi της Pony.ai στη Σιγκαπούρη και σε άλλες χώρες αργότερα φέτος, σημειώνει η έκθεση.
Στις 25 Σεπτεμβρίου, η WeRide, μια άλλη κινεζική startup αυτόνομης οδήγησης, ανακοίνωσε μια στρατηγική συνεργασία με την Uber για να προωθήσει τη χρήση των αυτόνομων οχημάτων της στην πλατφόρμα της Uber και θα ξεκινήσει πρώτα τις δραστηριότητές της στα ΗΑΕ.
Επίσης, η WeRide τόνισε ότι η συνεργασία δεν περιλαμβάνει τις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας.