fbpx

Τα πρώτα κέρδη της Τουρκίας από το ανατολίτικο παζάρι στο ΝΑΤΟ

0 793

Του Αλέξανδρου Κοντοπάνου
Δεν είναι λίγες φορές που έχουμε ακούσει την επωδό για την «απομονωμένη σε διπλωματικό επίπεδο» Τουρκία, μια εκτίμηση που φαίνεται πως στερείται πραγματικής βάσης μιας και οι εξελίξεις καθημερινά διαψεύδουν όσους υποστηρίζουν ένα τέτοιο αφήγημα.

Το «πράσινο φως» που η Άγκυρα άναψε μετά από πολλά νάζια και καπρίτσια για την είσοδο της Φιλανδίας και της Σουηδίας στους κόλπους της νατοϊκής συμμαχίας ήταν το αποτέλεσμα πιεστικών παζαριών και διαπραγματεύσεων, αλλά και της απόφασης δύο χωρών με μακρά δημοκρατική παράδοση, να υποκύψουν σε έναν εκβιασμό για να νερώσουν την δημοκρατική τους συνείδηση και το πνεύμα δημοκρατικών ελευθεριών που διαχρονικά τις διακρίνει.

Οι λεπτομέρειες στο σύνολο τους δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές και ίσως να χρειαστεί αρκετός χρόνος για να μάθουμε το πλήρες βάθος των συμφωνηθέντων, όμως ως γνωστόν στις λεπτομέρειες κρύβεται ο… διάβολος. Η Άγκυρα πέτυχε από την μια το στόχο της να βαφτίσει τρομοκρατική κάθε αντίδραση στο εσωτερικό της, οδηγώντας τις δυο αυτές χώρες σε ένα παιχνίδι ανταλλαγής πληροφοριών και ενδεχομένως παράδοσης προσώπων στις τουρκικές αρχές στο τέλος της ημέρας, με την ψευδεπίγραφη ταμπέλα της τρομοκρατίας που χρησιμοποιείται ενίοτε ως πανάκεια.

Και από την άλλη το τέλος στο εμπάργκο όπλων από την Φιλανδία και κυρίως από την Σουηδία προς την Τουρκία του Ταγίπ Ερντογάν, γεγονός που ανοίγει το δρόμο στην γείτονα για αγορά των ευέλικτων και αξιόπιστων σουηδικών αεροσκαφών τέταρτης γενιάς. Τα αεροσκάφη αυτά με την ονομασία Gripen E αποτελούν την πιο αναβαθμισμένη έκδοση των μαχητικών πολλαπλών ρόλων της σουηδικής αεροπορικής βιομηχανίας. Τα αεροσκάφη αυτά μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες μέχρι 2 Mach, έχουν ωφέλιμο φορτίο 1,5 τόνων, διαθέτουν στο εξοπλισμό τους το γνωστό ραντάρ AESA, καθώς και μια σειρά από προηγμένα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και επικοινωνίας, παρουσιάζοντας στην νέα τους έκδοση στον πιλότο «φιλτραρισμένες» τις πιο σημαντικές πληροφορίες που έχει ανάγκη να λάβει και να αξιολογήσει στο επιχειρησιακό πεδίο.

Σε επίπεδο εξοπλισμού και δύναμης πυρός αέρος-αέρος φέρει τους γνωστούς METEOR, IRIS-T, AIM-120 και Α-Darter. Η σουηδική κατασκευαστική βιομηχανία έχει να επιδείξει σημαντική παρουσία σε αρκετές χώρες, που έχουν προμηθευτεί ή και προμηθεύονται με νέες παραγγελίες αεροσκάφη της, όπως η Βραζιλία, η Νότιος Αφρική, η Κροατία και άλλες και τα μαχητικά αυτά θεωρούνται από τους ειδικούς ιδιαιτέρως αξιόπιστα σε επίπεδο αναχαίτησης, αλλά και έχουν δυο βασικά πλεονεκτήματα που έχουν να κάνουν με το χαμηλότερο κόστος απόκτησης τους, αλλά και με το χαμηλότερο κόστος πτητικής τους χρήσης.

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More