Θεσσαλονίκη: Η «μεγάλη επιστροφή» της Εγνατίας λόγω μετρό
Έτοιμη για τη «μεγάλη επιστροφή» είναι, ελέω… μετρό, η οδός Εγνατία που επιχειρεί εκ νέου μία δυναμική διείσδυση στο χώρο του εμπορίου.
Η ημερομηνία- ορόσημο της 30ής Νοεμβρίου για την έναρξη λειτουργίας του μετρό, φαίνεται ότι φέρνει αλλαγές όχι μόνο στις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων αλλά και στην εικόνα κατανομής των εμπορικών δραστηριοτήτων και φυσικά της κτηματαγοράς. Γιατί πριν καλά- καλά μπουν στις ράγες οι συρμοί, ο δρόμος που, επί 17 ολόκληρα χρόνια, απαξιώθηκε πλήρως λόγω των συνεχιζόμενων έργων του πολύπαθου μετρό, ξαναμπαίνει στον εμπορικό χάρτη της Θεσσαλονίκης εκτοξεύοντας αυτόματα και την αξία των ακινήτων της γύρω περιοχής.
«Η Εγνατία ως δρόμος έχει «φάει» τρομερό ξύλο. Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλος δρόμος πανελλαδικά ο οποίος να είχε τέτοια κατακρήμνιση των μισθωτικών αξιών, των ενοικίων δηλαδή όλα αυτά τα χρόνια», σημειώνει στην One Voice ο Δημήτρης Τζιβράς, μεσίτης και γενικός διευθυντής του γραφείου Θεσσαλονίκης της CBRE Atria.
«Τώρα λοιπόν βλέπουμε ότι αρχίζουν και τοποθετούνται κάποιες εταιρίες, κάποια σήματα τα οποία δεν θα είχαν τοποθετηθεί αν δεν υπήρχε η προοπτική της 30ής Νοεμβρίου οπότε θα έχουμε το δίκτυο του μετρό».
Πολυεθνικές αλυσίδες λιανεμπορίου, καταστήματα εστίασης και φυσικά ξενοδοχειακές μονάδες επιστρέφουν, ύστερα από καιρό, ξαναδίνοντας στην Εγνατία ένα μέρος από τη… λάμψη του παρελθόντος.
Στο πλαίσιο αυτών των ανακατατάξεων, ήδη έκανε την εμφάνισή του το Hondos Center στο νούμερο 39 ενώ στο νούμερο 94 εγκαθίσταται η αλυσίδα εσωρούχων, μαγιό και ενδυμάτων TEZENIS (του ομίλου Calzedonia) η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να συμπαρασύρει και κάποια άλλα ηχηρά ονόματα από τον διεθνή ανταγωνισμό.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρατηρείται επίσης στα ακίνητα γύρω από τους σταθμούς της Αγίας Σοφίας και της Βενιζέλου που, λόγω της ιδιαιτερότητας των «ανοικτών μουσείων», θεωρείται ότι θα προσελκύουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών.
«Πιστεύω ότι θα ωφεληθούν και οι κάθετοι άξονες όπως της Αγίας Σοφίας, ειδικά στο υψηλό επίπεδο κάτω από την Εγνατία, της Βενιζέλου ή της Δραγούμη. Φυσικά δεν θα πέσει η δυναμική της Τσιμισκή απλώς η αγορά θα γίνει πιο πολυεπίπεδη» τονίζει ο κ. Τζιβράς.
Βέβαια οι πληροφορίες αναφέρουν ότι όσοι πρόλαβαν να τοποθετηθούν πριν δοθεί η καταληκτική ημερομηνία του μετρό, εξασφάλισαν μεν χαμηλότερες τιμές στο ενοίκιο ωστόσο οι πωλήσεις τους κινούνται ακόμη σε μέτρια επίπεδα. Υπάρχουν πάντως και κάποια συμβόλαια- όχι πολλά όπως λένε παράγοντες της κτηματαγοράς- που συμπεριελάμβαναν και… ρήτρα μετρό, προβλέποντας αύξηση στα ενοίκια έως και 50% αμέσως μετά την έναρξη λειτουργίας του.