Τι σηματοδοτεί η εξαγορά των αναψυκτικών Κλιάφα από την Όλυμπος: Το «χτύπημα» στους κολοσσούς της αγοράς
Kίνηση με εξαιρετικό νόημα και σε ενδιαφέρον timing συνιστά η απόφαση της οικογένειας Σαράντη της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, που διαχειρίζεται τα σήματα «Όλυμπος» και Ροδόπη να προχωρήσει στην εξαγορά των αναψυκτικών της εταιρίας Κλιάφα.
Παρότι η αγορά των αναψυκτικών ήταν από αυτές που χτυπήθηκαν έντονα από την κρίση, με απώλειες άνω των 300 εκατ. ευρώ, η παρουσία μικρών οικογενειακών εταιριών με προϊόντα χωρίς ανθρακικό που ταιριάζουν σε ένα πιο υγιές lifestyle φαίνεται πως εξακολουθούν να δελεάζουν τους καταναλωτές και να κρατάνε αντίσταση στα πεσμένα νούμερα.
Πολύ περισσότερο, μάλιστα, από τα αναψυκτικών των πολυεθνικών όπως η Coca Cola και η Pepsico οι Έλληνες φαίνεται ότι προτιμούν αναψυκτικά εταιριών που δραστηριοποιούνται και στους τομείς του εμφιαλωμένου νερού ή παράγονται από μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις που έχουν παράδοση στα ποιοτικά, πιο υγιεινά προϊόντα, τύπου Λουξ ή ΕΨΑ.
Σε αυτό το πλαίσιο, προφανώς εντάσσεται και η κίνηση της ‘Ολυμπος να εξαγοράσει την Κλιάφα, μια μονάδα εμφιάλωσης με σχεδόν έναν αιώνα ιστορία και με αυτό τον τρόπο να εισέλθει δυναμικά, μετά από τα γαλακτοκομικά προϊόντα, και στον κλάδο των αεριούχων αναψυκτικών.
Αυτή η ενέργεια αναμένεται να… ανακατέψει ακόμα περισσότερο την τράπουλα στον κλάδο, που έχει υποστεί διάφορες ανακατατάξεις τα τελευταία χρόνια, τόσο λόγω κρίσης, όσο και λόγω… στροφής στα πιο υγιεινά και Light προϊόντα.
Σημειώνεται ότι από τους πιο δυνατούς παίκτες της αγοράς και συνεχώς ανοδική πορεία συνιστούν η Green Cola, η Λουξ, ο Βίκος, αλλά και η ΕΨΑ, με την πάλαι ποτέ κραταιά Pepsico να σημειώνει πια μονοψήφια νούμερα, αλλά και την Coca Cola να διατηρεί την πρώτη της θέση εξαιτίας αποκλειστικά των αναψυκτικών τύπου Light.
Αν, επίσης, αναλογιστούμε και τις νέες εισόδους που υπάρχουν και στον κλάδο των χυμών – πρόσφατα η Δέλτα λάνσαρε χυμό με την προσθήκη τζίντζερ- είναι εύκολο να αντιληφθεί κάποιος ότι τα επόμενα χρόνια θα δούμε πολλά σε αυτό το κομμάτι της μικρής λιανικής.