Τι τροφοδοτεί το ενδιαφέρον της Toyota για την Suzuki; Η Ινδία
Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο έχουν προσπαθήσει να συνεργαστούν με την Suzuki Motor Corp., στην πάροδο των χρόνων. Πρώτη ήταν η General Motors, στη συνέχεια η Volkswagenκαι τώρα, είναι η σειρά της Toyota.
Η Toyota Motor Corp. ανακοίνωσε πριν μερικά 24ώρα ότι θα ξοδέψει 906,8 εκατ. δολάρια, για να πάρει μερίδιο 4,9% στην Suzuki, επιδιώκοντας να επιτύχει εκεί όπου απέτυχαν οι Αμερικανοί και Γερμανοί ανταγωνιστές της.
Γιατί, όμως, αυτοί οι Γολιάθ της αυτοκινητοβιομηχανίας ενδιαφέρονται τόσο πολύ για την Suzuki;
Η απάντηση βρίσκεται σε μία και μόνη λέξη: Ινδία.
Πρόκειται για την χώρα που είναι Νο 4 αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, και με τους ρυθμούς ανάπτυξης που παρουσιάζει έχει όλα τα φόντα σύντομα ν’ αντικαταστήσει την Ιαπωνία, με το Νο 3, που βρίσκεται πίσω από την Κίνα και τις Η.Π.Α.
Η Suzuki – μέσω της θυγατρικής της Maruti Suzuki India – έχει περίπου το 46% των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων της Ινδίας. Έτσι, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, πως η Toyota θέλει να «πατήσει» πόδι στη συγκεκριμένη χώρα, που στα επόμενα χρόνια θα είναι η πολυπληθέστερη στον πλανήτη Γη.
Τα οφέλη της Toyotaαπό αυτήν την συνεργασία, έχουν αρχίσει ήδη να φαίνονται. Εν πρώτοις, η Suzuki συμφώνησε να προμηθεύσει την Toyota δύο συμπαγή οχήματα προκειμένου η τελευταία να τα πωλεί στην Ινδία, με το δικό της σήμα.
Παράλληλα, ανέθεσε την παραγωγή ενός συμπαγούς SUV Suzuki, σε ένα εργοστάσιο της Toyota στην Ινδία.
Αλλά και πέρα από την Ινδία, η Toyota θα αποκομίσει και άλλα οφέλη από τη συνεργασία με την Suzuki.
Το πρώτο αφορά στο πως τα καταφέρνουν οι άνθρωποι της Suzuki και παράγουν οχήματα χαμηλού κόστους για αναδυόμενες αγορές. Άλλωστε, αυτές οι αγορές, είναι που αναμένεται να οδηγήσουν στην αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων τις επόμενες δεκαετίες.