fbpx

Το ακρώνυμο ESG δεν μας αρέσει!

0

Με τον ίδιο τρόπο που δεν μας αρέσει το TMT (Telecom, Media & Technology), το BRIC (Brazil, Russia, India & China), με τον ίδιο τρόπο δεν μας αρέσει το σημερινό, πλέον, ακρώνυμο TAM (Total Addressable Market).

Γράφει ο: Γιάννης Έξαρχος *

Διότι νομίζουμε ότι κάθε τέτοιο ακρώνυμο προσπαθεί να συλλάβει μια πολύ περίπλοκη περιοχή της αγοράς και να την αποδώσει σε μια πολύ στενή έννοια και, ως εκ τούτου, αφαιρεί μεγάλο μέρος της πολυπλοκότητας και της ευαισθησίας που βρίσκεται συχνά στην χρήση του.

Ωστόσο, αν επρόκειτο να διαλέξουμε ένα θέμα που νομίζουμε ότι θα μπορούσε να ορίσει την επόμενη δεκαετία (2020-2030), θα βλέπαμε τον ρόλο της εταιρείας σε έναν κόσμο στον οποίο οι ευρύτερες ευθύνες των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων περιβαλλοντικών και κοινωνικών θεμάτων, θα γίνονται όλο και πιο σημαντικές.

Είναι λίγο γνωστό και ειρωνικό το γεγονός ότι οι πρώτες μετοχικές εταιρείες εμφανίστηκαν στην Κίνα το 700-800 μ.Χ. και κατά τους επόμενους αιώνες έχουν μετατραπεί σε κεντρική μονάδα οικονομικής οργάνωσης σε σχεδόν κάθε παγκόσμια κοινωνία.

Στον δυτικό πολιτισμό, εδώ και πολλά χρόνια, προσπαθήσαμε να βρούμε εταιρείες που σκέφτονται μακροπρόθεσμα, καθώς πιστεύουμε ότι μια τέτοια ευθυγράμμιση δημιουργεί τις καλύτερες συνθήκες για ευημερία για πολλές δεκαετίες. Δεν είναι αρκετό, τώρα πια, να παρέχουμε απλά ένα καλό προϊόν ή μια καλή υπηρεσία με ανταγωνιστικές τιμές.

Πολλοί εξακολουθούν να παραβλέπουν τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις της γρήγορης μόδας ή το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των κινούμενων «αγαθών» σε όλο τον κόσμο. Οι εικόνες της φύσης, που αναδύονται από την οργή του πλανήτη, θα είναι σίγουρα από τις πιο ανθεκτικές της πανδημίας. Από την άγρια φύση που επιστρέφει στα γαλάζια κανάλια της Βενετίας, μέχρι τα Ιμαλάια που είναι ορατά σε μέρη της Ινδίας για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες.

Τέτοια ισχυρά σύμβολα της φύσης, που «χρησιμοποιούν» έναν ιό για να επιβεβαιώσουν μια ορατή παρουσία στον κοινό μας πλανήτη, μας φαίνεται πιθανό να τροφοδοτήσουν περαιτέρω τα κυρίαρχα περιβαλλοντικά ζητήματα της επόμενης δεκαετίας.

Αυτό που θεωρούμε πιο συναρπαστικό είναι ότι οι εταιρείες που κάνουν το σωστό και ενεργούν υπεύθυνα, κερδίζουν τώρα για τον εαυτό τους ένα πιθανό, μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και η εξέταση του κοινωνικού αντίκτυπου μιας εταιρείας θα γίνει όλο και πιο κεντρική ιδέα για την επενδυτική μας διαδικασία.

* Διευθύνων Σύμβουλος, First Zurich Trust AG

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra