fbpx

Το οδικό δίκτυο της Αττικής έχει ξεπεράσει την κυκλοφοριακή του ικανότητα

Προτάσεις από ειδικούς για το τι πρέπει να γίνει

Στα δίχτυα της κίνησης μπλέκουμε καθημερινά. Η κυκλοφορία στο λεκανοπέδιο είναι δύσκολη, καθώς η κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι τεράστια, όπως άλλωστε και η ταλαιπωρία μας. Ο χρόνος που χάνουμε στην αναμονή στους δρόμους, αλλά και η συνεχώς αυξανόμενη ατμοσφαιρική ρύπανση, επιδεινώνουν την κατάσταση, καθιστώντας την ανάγκη για αποτελεσματικές λύσεις πιο επιτακτική από ποτέ.

Με 2.500.000 αυτοκίνητα και 500.000 δίκυκλα να κυκλοφορούν στην Αττική το οδικό δίκτυο παραμένει ανεπαρκές για να το υποστηρίξει. Ειδικότερα, η αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων είναι συνεχής. Υπολογίζεται πως  120.000 καινούργια και 80.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα  πωλούνται κάθε χρόνο, με μικρό αριθμό αυτοκινήτων να αποσύρεται με αποτέλεσμα να προστίθενται επιπλέον οχήματα κάθε χρόνο.

«Είναι ραγδαία η αύξηση των ΙΧ στην Αττική. Μόνο το 2024 προστέθηκαν 120.000 επιπλέον αυτοκίνητα στο οδικό δίκτυο, το οποίο έχει ξεπεράσει κατά πολύ την κυκλοφοριακή του ικανότητα. Οι οδικές υποδομές δεν επαρκούν ούτε για τα μισά οχήματα από αυτά που κυκλοφορούν στην Αττική, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να βιώνουν καθημερινά μεγάλες δυσκολίες στις μετακινήσεις τους. Το φαινόμενο αυτό είναι πιο έντονο κατά τη διάρκεια των εορτών, όταν παρατηρείται συμφόρηση σε κεντρικούς δρόμους, όπως ο Κηφισός, η Κηφισιάς, η Ποσειδώνος, η Κατεχάκη και άλλοι κεντρικοί άξονες. Η κατάσταση αυτή καθιστά επιτακτική την ανάγκη για την άμεση εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου σχεδίου διαχείρισης της κυκλοφορίας στην Αττική, με στόχο την ανακούφιση των οδηγών και τη βελτίωση της καθημερινής τους μετακίνηση», δηλώνει στην One Voice ο σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας Κίμων Λογοθέτης.

Ο Κηφισός είναι η  πιο γνωστή και εφιαλτική διαδρομή για τους οδηγούς στην Αττική και αποτελεί ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά παραδείγματα του κυκλοφοριακού χάους που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι πολίτες δημιουργώντας μεγάλες δυσκολίες από τα Βόρεια προάστια έως το Φάληρο, με μεγάλες ουρές αυτοκινήτων.

«Κατασκευάσαμε, κυρίως την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, τεράστιους κυκλοφοριακούς άξονες, ιδιωτικοποιήσαμε την Αττική Οδό και εισάγαμε τα διόδια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στην Αθήνα κυκλοφορούν 2,5 εκατομμύρια οχήματα, και αυξάνονται, ενώ πριν το 2004 κυκλοφορούσε 1 εκατομμύριο λιγότερο. Η Αττική Οδός έχει κοστίσει 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ και τα χρόνια λειτουργίας της έχουν αποφέρει περίπου 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε έσοδα. Από την πρώτη πενταετία, φάνηκε ότι ο δρόμος θα έφτανε γρήγορα σε κορεσμό. Και πράγματι, αυτό συνέβη. Δεν ευθύνονται τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου – το αντίθετο, είναι καλά κατασκευασμένος. Ωστόσο, στον Κηφισό, με παρόμοιο οικονομικό κόστος κατασκευής, ο κορεσμός επήλθε αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, μόλις παραδόθηκε η νέα λεωφόρος. Ο κακός σχεδιασμός, που δεν μπορεί να διορθωθεί, καθώς ο δρόμος ακολουθεί τις καμπύλες της κοίτης του ποταμού, οι νέες γέφυρες και κόμβοι που περιπλέκονται με τους παλιούς, οι λωρίδες που διασταυρώνονται και μια σειρά κακοτεχνιών δημιουργούν φράγματα στην κίνηση. Έτσι, σήμερα στον Κηφισό, αν είσαι τυχερός, μπορείς να κινηθείς με 15 χλμ/ώρα στη Φιλαδέλφεια, και στην Αττική Οδό έως το Μαρούσι με 25 χλμ/ώρα. Όπως στις παλιές καλές ελληνικές ταινίες!» σχολιάζει με ανάρτησή του ο  καθηγητής Πολεοδομίας του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας.

Η βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είναι πράγματι κρίσιμη για την αποσυμφόρηση των δρόμων και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Εάν οι πολίτες έχουν στη διάθεσή τους αξιόπιστες, γρήγορες και άνετες εναλλακτικές λύσεις, όπως το μετρό, ο ηλεκτρικός, το τραμ και τα λεωφορεία, είναι πιθανό να επιλέξουν να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους και να προτιμήσουν τη δημόσια συγκοινωνία. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί ακόμα και η αποτελεσματική αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων θα μπορούσε να βοηθήσει καν να φέρει άμεσα αποτελέσματα.

«Ποια είναι η λύση; Η μείωση των ΙΧ και η αύξηση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Με τον πακτωλό χρημάτων που ξοδεύτηκαν στα οδικά έργα και στην αγορά αυτοκινήτων, θα είχαμε κατασκευάσει από το 2004 ως σήμερα άλλες τρεις γραμμές μετρό και θα είχαμε εξυγιάνει τον Προαστιακό. Ακόμη και τώρα, υπάρχει η δυνατότητα να γίνει αυτό, αντί να σπαταλάμε χρήματα σε άσφαλτο, βενζίνη και ελαστικά» εκτιμά  ο  καθηγητής Πολεοδομίας του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας.

Από την πλευρά του ο σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας Κίμων Λογοθέτης προτείνει:

  • Αποτελεσματική αστυνόμευση των λεωφορείο-λωρίδων. Σήμερα, τα 52 χιλιόμετρα λεωφορείο-λωρίδων αστυνομεύονται μόνο με 12 κάμερες, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη σωστή εφαρμογή των κανόνων.
  • Ανάγκη προσθήκης περισσότερων τεχνικών μέσων, όπως κάμερες και συστήματα ελέγχου, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ορθή χρήση των λεωφορείο-λωρίδων.
  • Επικαιροποίηση του δακτυλίου
  • Παραχώρηση πρόσβαση στις λεωφορείο-λωρίδες και στα ταξί
  • Εφαρμογή της μελέτης του Κηφισού, η οποία αφορά στην αναβάθμιση της διαγράμμισης και τις απαραίτητες διαπλατύνσεις για την καλύτερη κυκλοφορία των οχημάτων
  • Να γίνει η χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς πιο ελκυστική για τους πολίτες.

Μέχρι τότε, οι οδηγοί θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το Google Maps προκειμένου να βρουν την πιο κατάλληλη διαδρομή και να αποφύγουν τις κυκλοφοριακές συμφορήσεις.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra