Τουλάχιστον 18 μήνες πίσω η παράκαμψη Χαλκίδας
Εκτροχιασμός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού με ευθύνη του υπουργείου Υποδομών
Η παθογένεια των δημοσίων έργων, που οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις και εκτροχιασμό των προϋπολογισμών λόγω αποζημιώσεων, συνεχίζεται.
Αυτή τη φορά στο επίκεντρο ένα έργο 210 εκατ. ευρώ, που θέλει πολύ η τοπική κοινωνία και που 20 μήνες από την υπογραφή του δεν έχει καν απαλλοτριώσεις, δεν μιλάμε καθόλου για εργασίες κατασκευής.
Πρόκειται για το έργο της παράκαμψης Χαλκίδας, που θα καθυστερήσει τουλάχιστον ενάμιση χρόνο, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Έτσι η παράδοση μετατίθεται για το φθινόπωρο του 2028, όταν η αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης ήταν στις 2 Μαρτίου 2027. Το έργο έχει αναλάβει ως οριστικός ανάδοχος η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen.
Οι λόγοι που έχουν εμποδίσει την έναρξη των εργασιών βαρύνουν το ελληνικό Δημόσιο και αφορούν στην καθυστέρηση μετακίνησης βασικών δικτύων και υποδομών, αλλά και στον ρυθμό των απαλλοτριώσεων.
Η μέχρι σήμερα εξέλιξη του έργου, που είναι πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και μια εξαγγελία άνω των είκοσι ετών, αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα έργου υποδομής που δεν έχει μελετηθεί επαρκώς.
Ήδη, έχουν συμβασιοποιηθεί με την ανάδοχο ΜΕΤΚΑ και οι πρώτες δύο προαιρέσεις, συνολικού ύψους 18,5 εκατ. ευρώ.
Είναι ενδεικτικό ότι, στο αίτημα παράτασης, ο ανάδοχος κάνει λόγο για «ολική ανατροπή του χρονικού και οικονομοτεχνικού προγραμματισμού του έργου, καθώς δεν έχει καταστεί εφικτό να ξεκινήσει καμία κατασκευαστική εργασία». Ανατροπή, η οποία αποδίδεται στις συνήθεις αδυναμίες και τα εμπόδια που καθυστερούν την εκτέλεση των δημοσίων έργων στη χώρα, ανοίγοντας τον δρόμο για μεγάλες αποζημιώσεις προς τους εργολάβους.
Από τη στήλη «ΝΕΜΕΣΙΣ» της Κυριακάτικης One Voice