Toyota: Παρουσίασε την 3η γενιά του συστήματος Κυψελών Καυσίμου
Η Toyota αποκάλυψε το σύστημα κυψελών καυσίμου τρίτης γενιάς, το οποίο προορίζεται για επιβατικά αυτοκίνητα, επαγγελματικά οχήματα, τρένα, πλοία και σταθερές εφαρμογές. Η κυκλοφορία στην αγορά έχει προγραμματιστεί για το 2026.
Σύμφωνα με την Toyota, η νέα γενιά χαρακτηρίζεται από βελτιωμένη αντοχή και απόδοση, καθώς και από μειώσεις κόστους μέσω καινοτομιών στον σχεδιασμό και τις διαδικασίες κατασκευής κυψελών. Ωστόσο, η ιαπωνική εταιρεία εξακολουθεί να κρατά πίσω σε λεπτομερείς πληροφορίες. Το δελτίο τύπου αναφέρει μόνο ότι η ανθεκτικότητα έχει βελτιωθεί κατά 2 και η απόδοση κατά 1,2 φορές σε σύγκριση με τη δεύτερη γενιά, «παρέχει μεγαλύτερη αυτονομία για περισσότερη ηρεμία», σύμφωνα με την Toyota.
Ωστόσο, η Toyota δεν έχει δώσει ακόμη στοιχεία για τη «σημαντική» μείωση του κόστους. Ενδέχεται να υπάρξουν περισσότερες πληροφορίες για την τρίτη γενιά μέσα στην εβδομάδα, καθώς το σύστημα κυψελών καυσίμου θα παρουσιαστεί στην έκθεση H2 & FC EXPO (International Hydrogen & Fuel Cell Expo) στο Τόκιο.
Συνεπώς, δεν υπάρχουν επί του παρόντος συγκεκριμένα στοιχεία απόδοσης. Η δεύτερη γενιά, που πωλείται από το 2021, μπορεί να παραγγελθεί με 60 ή 80 kW ανά μονάδα, που καλύπτει 400 έως 750 βολτ. Εκείνη την εποχή, υπήρχαν επίσης δύο παραλλαγές τοποθέτησης, μια κάθετη και οριζόντια έκδοση. Οι τέσσερις παραλλαγές της μονάδας (θέση εγκατάστασης και έξοδος) μπορούν να συνδυαστούν όπως απαιτείται για την ευέλικτη προσαρμογή του συστήματος στο απαιτούμενο επίπεδο εξόδου και στον διαθέσιμο χώρο. Δεν είναι γνωστό πόσες παραλλαγές θα υπάρχουν στην τρίτη γενιά.
Η νέα γενιά θα επεκτείνει επίσης τη γκάμα μοντέλων. Χάρη στη συμπαγή σχεδίασή του, το νέο σύστημα θα πρέπει να είναι ευκολότερο να ενσωματωθεί σε διάφορα επαγγελματικά οχήματα, σύμφωνα με την Toyota. «Για τα επιβατικά οχήματα, η βελτιωμένη απόδοση καυσίμου παρέχει μεγαλύτερη αυτονομία για περισσότερη ηρεμία. Για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, το νέο σύστημα FC προσφέρει ένα επίπεδο ανθεκτικότητας συγκρίσιμο με τους κινητήρες ντίζελ και υψηλή ισχύ», αναφέρει το δελτίο τύπου.
Το σύστημα κυψελών καυσίμου τρίτης γενιάς θα παρουσιαστεί κυρίως στην Ιαπωνία, την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα το 2026. Η Toyota όχι μόνο χρησιμοποιεί η ίδια τα συστήματα κυψελών καυσίμου, αλλά τα προσφέρει και σε τρίτους πελάτες. Στον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων, η BMW είναι συνεργάτης της Toyota. στον τομέα των λεωφορείων, ο πορτογαλικός κατασκευαστής Caetano Bus και η Karsan από την Τουρκία χρησιμοποιούν συστήματα Toyota. Στον τομέα των φορτηγών, στους πελάτες περιλαμβάνονται οι VDL, Paccar και Hyliko.