fbpx

Τουρισμός: Ποιοι προορισμοί έκαναν τη διαφορά τον Σεπτέμβριο

Κερδισμένοι και χαμένοι σε σχέση με το αναιμικό 2020 και το «χρυσό» 2019 σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις επιχειρήσεις του τομέα καταλυμάτων. Οι διαφορές μεταξύ των επιμέρους νησιών και η ηπειρωτική Ελλάδα.

Δυνατό ήταν comeback του ελληνικού τουρισμού το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, με τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των καταλυμάτων να καταφέρνουν να κερδίσουν μέρος του χαμένου εδάφους που άφησε πίσω της η πανδημία του κορωνοϊού το 2019 και να ρεφάρουν εν μέρει, καταγράφοντας καλύτερους σε σχέση με το αναιμικό 2020 τζίρους, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Σε σχέση, βέβαια, με το 2019 λίγοι ήταν τελικά οι προορισμοί που κατάφεραν να ξεπεράσουν τον πήχη τόσο σε μηνιαία βάση, όσο και σε επίπεδο τριμήνου Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.

Πρωταθλήτρια τους μήνες της υψηλής τουριστικής ζήτησης ήταν η Μύκονος, όπου το γ’ τρίμηνο του 2021 καταγράφηκε ισχυρή άνοδος 244,2% σε επίπεδο κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων του κλάδου των καταλυμάτων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Δεύτερη τερμάτισε η Σαντορίνη, ένας ακόμη κλασικός τουριστικός προορισμός πρώτης γραμμής, σημειώνοντας αύξηση σε ποσοστό 213,7%, ενώ την τρίτη καλύτερη ποσοστιαία επίδοση κατέγραψε η Θεσσαλονίκη, με αύξηση τζίρου 197,5%, χάρη αφενός στον οδικό τουρισμό και τους Βαλκάνιους ταξιδιώτες που επισκέφθηκαν τη βορειοελλαδίτικη πόλη και αφετέρου στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια της οποίας τα ξενοδοχεία της περιοχής κατέγραψαν υψηλές πληρότητες.

Αντίστοιχη δυναμική με εκείνη της νύμφης του Θερμαϊκού επέδειξε και η Χαλκιδική, παραδοσιακός δημοφιλής οδικός προορισμός ειδικά για τους Βαλκάνιους ταξιδιώτες, με τις επιχειρήσεις να τζιράρουν περισσότερο κατά 188,4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Λασίθι, Ρέθυμνο και Ρόδος με τριψήφια επίσης άνοδο της τάξης του 188%, 179% και 168,7% ξεχώρισαν το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου του 2021 έναντι του αντίστοιχου περσινού.

Κέρκυρα, Χανιά, Ζάκυνθος και Ηράκλειο της Κρήτης ακολούθησαν, με άνοδο 164,1%, 167%, 140,6% και 130,4% αντίστοιχα, ενώ σημαντικά σημάδια ανάκαμψης σε σχέση με το 2020 κατέγραψε και η Κως. Οι επιχειρήσεις του κλάδου των καταλυμάτων στο νησί του Ιπποκράτη σημείωσαν άνοδο τζίρου 114,1%, ενώ τη μικρότερη αύξηση την κατέγραψε η Αττική.

H σύγκριση με το 2019

Βέβαια, βάσει των στοιχείων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, μόνο σε 10 περιοχές της χώρας κατάφεραν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο υπηρεσιών παροχής καταλυμάτων να σημειώσουν υψηλότερο τζίρο τον περασμένο Σεπτέμβριο έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τις εταιρείες που έχουν διπλογραφικά βιβλία, οπότε προσφέρουν μηνιαία δεδομένα, αναδεικνύοντας την τάση που επικράτησε.

Το δίδυμο Κέας-Κύθνου κατάφερε να ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2019 και τον Σεπτέμβριο, με τις επιχειρήσεις να καταγράφουν άνοδο του τζίρου άνω του 80%, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη ποσοστιαία διαφορά. Στους κερδισμένους των Κυκλάδων συγκαταλέγεται και η Μήλος, με άνοδο πάνω από 50% σε επίπεδο κύκλου εργασιών που κατέγραψαν οι επιχειρήσεις τον Σεπτέμβριο, ενώ Σύρος και Τήνος κατάφεραν να διατηρήσουν ψηλά τον πήχη, γράφοντας συν στο τελικό ταμείο του Σεπτεμβρίου. Στα ίδια επίπεδα διατηρήθηκε η Πάρος με 3,5 εκατ. ευρώ τζίρο, ενώ από την Πελοπόννησο ξεχώρισε η Λακωνία, όπου οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο υπηρεσιών παροχής καταλυμάτων σημείωσαν επίσης άνοδο τζίρου περίπου 25% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2019 (1,6 εκατ. ευρώ).

Από τους προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας ξεχώρισε η Ευρυτανία, με άνοδο περίπου στο 30%, ενώ θετικό ήταν το πρόσημο των επιχειρήσεων σε Κοζάνη, Φλώρινα και Καρδίτσα.

Στον αντίποδα, σε επίπεδα χαμηλότερα του 2019 διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε τουριστικούς προορισμούς πρώτης γραμμής, όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Κρήτη, που κατάφεραν να γράψουν τζίρους κοντά στα επίπεδα του 2019. Συγκεκριμένα, η Μύκονος κάλυψε το 85% περίπου του τζίρου του 2019, η Σαντορίνη το 95%, το Ηράκλειο το 95%, το Ρέθυμνο το 90% και τα Χανιά το 88%. Στα ίδια περίπου επίπεδα κινήθηκε το Λασίθι, ενώ από τα Επτάνησα καλύτερη ήταν η εικόνα για Κέρκυρα και Λευκάδα, οι οποίες με τζίρους 40 εκατ. ευρώ και 2,1 εκατ. ευρώ κατάφεραν να κλείσουν σημαντικά την «ψαλίδα» έναντι του 2019.

Σε επίπεδο τριμήνου, ξεχώρισαν 11 περιοχές, στις οποίες τα καταλύματα έκλεισαν το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου με θετικό πρόσημο έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019. Η Κέα και η Κύθνος πρωταγωνίστησαν και πάλι με 2,8 εκατ. ευρώ τζίρο, έναντι 2,2 εκατ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο. Λίγο καλύτερους τζίρους σε σχέση με το «χρυσό» 2019 σημείωσαν επίσης η Σύρος με τζίρο στα 6,5 εκατ. ευρώ, η Τήνος στα 5,4 εκατ. ευρώ, η Μήλος στα 26,6 εκατ. ευρώ και η Ανδρος στα 3,6 εκατ. ευρώ από τις Κυκλάδες.

Με κύκλο εργασιών 150 εκατ. ευρώ, λίγο αυξημένο από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, το Λασίθι ξεχώρισε από την Κρήτη, τη στιγμή που Πέλλα, Κοζάνη, Καρδίτσα, Λακωνία και Ευρυτανία έκαναν τη διαφορά από τους προορισμούς της ηπειρωτικής χώρας, ενώ κανένας από τους υπόλοιπους προορισμούς δεν κατάφερε να «πιάσει» τις επιδόσεις του 2019.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra