fbpx

Τουριστικές Επενδύσεις: Κατώτερος των αναγκών ο νέος Αναπτυξιακός νόμος

0 182

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Ανάπτυξης και Επενδύσεων της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξη Χαρίτση, 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ κατέθεσαν κοινοβουλευτική ερώτηση για το καθεστώς “Ενίσχυσης τουριστικών επενδύσεων” του νέου αναπτυξιακού νόμου.

Όπως σημειώνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, η επενδυτική κοινότητα έμεινε για διάστημα ενός ολόκληρου χρόνου χωρίς δυνατότητα χρηματοδότησης από αναπτυξιακό νόμο, καθώς η τελευταία προκήρυξη του προηγούμενου αναπτυξιακού νόμου έληξε στις 30 Ιουλίου 2021 και η 1η προκήρυξη του νέου νόμου άνοιξε στις 27 Ιουλίου 2022.

Στις 5 Αυγούστου 2022 υπογράφτηκε μόλις η δεύτερη προκήρυξη του νέου αναπτυξιακού νόμου, η οποία αφορά το καθεστώς “Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων”. Σύμφωνα με την προκήρυξη προβλέπεται συνολικός προϋπολογισμός για το 2022 μόλις 150 εκατ. ευρώ. Συνολικά 600 εκατ. ευρώ για 4 έτη, από το Γενικό Απαλλακτικό Κανονισμό (ΓΑΚ). Το ποσό αυτό αφορά συνολικά και τις 13 περιφέρειες της χώρας. Αντίστοιχα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να προσφέρει ουσιαστική ενίσχυση σε κρίσιμους τομείς, είχε πετύχει μέσω ειδικές διαπραγμάτευσης με την ΕΕ, αντί για 600εκ. ανά καθεστώς, να εγκριθούν 2,4 δις. για τα κρίσιμα καθεστώτα της “Γενικής Επιχειρηματικότητας» και 2,2 δισ για το καθεστώς “Ενίσχυση Μικρών Επιχειρήσεων”.

Επιπλέον, η Κυβέρνηση τροποποίησε μέσα σε μόλις 6 μήνες το ανώτατο ποσό για κάθε επενδυτικό σχέδιο. Από τα 10 εκατ. ευρώ που προβλεπόταν στο Ν. 4887/2022, τροποποιήθηκε στην προκήρυξη σε 3 εκατ. ευρώ για πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις για όλα τα είδη των ενισχύσεων, ενώ στις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις δεν μπορεί να υπερβεί τα πέντε εκατομμύρια ευρώ (5.000.000€) για την ενίσχυση της φορολογικής απαλλαγής. Τέλος στην σχετική προκήρυξη, τα επενδυτικά σχέδια με τόπο εγκατάστασης στην Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου και από την Περιφερειακή Ενότητα Θήρας, στον Δήμο Θήρας, πλην της Δημοτικής Κοινότητας Θηρασίας, εξαιρούνται από το παρόν καθεστώς.

Και

  • επειδή, ο τουρισμός συνδέεται άμεσα με την ελληνική οικονομία
  • επειδή, το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον τουρισμό στη χώρα μας είναι μεγάλο
  • επειδή, ο συνολικός προϋπολογισμός του καθεστώτος «Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων» είναι πολύ κατώτερος των αναγκών
  • επειδή και ο ατομικός επενδυτικός προϋπολογισμός, είναι επίσης πολύ κατώτερος των αναγκών και των προσφερόμενων δυνατοτήτων του χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων
  • επειδή, οι αλλαγές που αποτυπώνονται στην προκήρυξη συγκριτικά με τις προβλέψεις στο νόμο προκαλούν σύγχυση στα επενδυτικά πλάνα

ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

– Αναγνωρίζει το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων την αστοχία του σχετικά με τον συνολικό προϋπολογισμό για το καθεστώς “Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων”;

– Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξημένες επενδυτικές ανάγκες που υπάρχουν;

– Γιατί το Υπουργείο δεν προχώρησε σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως είχε κάνει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να διασφαλίσει τη δυνατότητα πολύ μεγαλύτερου συνολικού προϋπολογισμού του καθεστώτος “Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων” αλλά και άλλων καθεστώτων;

– Για ποιο λόγο προχώρησε η Κυβέρνηση σε αλλαγές στην προκήρυξη σχετικά με τις προϋποθέσεις ένταξης επενδυτικών σχεδίων, όπως αυτές είχαν καθοριστεί στο Ν. 4887/2022 για το συγκεκριμένο καθεστώς, αποκλείοντας από τις ενισχύσεις δυο περιοχές χωρίς καμία απολύτως αιτιολόγηση (ΦΕΚ τ. β’ 4136/03.08.2022) και αιφνιδιάζοντας έτσι τους επενδυτές;

– Πώς θα αντιμετωπίσει το υπουργείο το ζήτημα πως με αυτή την αλλαγή οι επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν στις δυο αυτές περιοχές αποκτούν πλεονέκτημα έναντι των δυνητικών ανταγωνιστών τους που συναντούν εμπόδια εισόδου (entry barriers);

– Πότε θα επανεξετάσει το υπουργείο εάν θα πρέπει να εξακολουθήσει να ισχύει ο αποκλεισμός αυτών των δυο περιοχών από τις ενισχύσεις. Εν πάση περιπτώσει, βάσει ποιων κριτηρίων θα αποκλείεται από τις ενισχύσεις μια περιοχή, ώστε να αποφευχθεί η ad hoc, επομένως πιθανώς διαβλητή ένταξη μιας περιοχής ή απένταξη μιας άλλης μελλοντικά;

– Για ποιο λόγο προχώρησε στην μείωση του προβλεπόμενου ύψους ενίσχυσης των επενδυτικών σχεδίων, όπως αυτές είχαν καθοριστεί στο Ν. 4887/2022;

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More