fbpx

Τροχαία δυστυχήματα: Σοκ! 665 τα θύματα στην άσφαλτο

Οι αριθμοί σοκάρουν. 3.104 είναι οι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους στην ελληνική άσφαλτο τα τελευταία 5 χρόνια. Μόνο το 2024, 665 ζωές χάθηκαν στους δρόμους της χώρας μας, βυθίζοντας τις οικογένειές τους στο πένθος. Αυτή η αύξηση σχεδόν κατά 27% σε σχέση με το 2020 φαίνεται πως θα διαψεύσει τελικά τους στόχους που έχει θέσει η χώρα μας για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων έως το 2030. Η  κατάσταση αυτή είναι εξαιρετικά ανησυχητική και απαιτεί άμεση δράση. Ο πρόεδρος εθελοντών Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΕΣΥΠΡΟΤΑ) Γιάννης Λιονάκης, δηλώνει σχετικά στην εφημερίδα One Voice «Το πιο τραγικό από όλα είναι ο αριθμός των νεκρών που έχουμε στα τροχαία δυστυχήματα. Η αύξηση των θυμάτων έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις δεσμεύσεις της χώρας στο πλαίσιο της Λευκής Βίβλου για την Οδική Ασφάλεια του 2020, η οποία προέβλεπε ότι μέχρι το 2030 οι θάνατοι από τροχαία θα μειωθούν κατά 50%. Το 2020 καταγράφηκαν 524 νεκροί., άρα το  2030 ο αριθμός των θυμάτων θα έπρεπε να είναι 262. Δυστυχώς, η περσινή χρονιά, στο τέλος της πρώτης πενταετίας, αντί να έχουμε πτωτική τάση, σημειώθηκε και αύξηση των θυμάτων στα 665. Πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα».

Αναλυτικά τα δεδομένα των τελευταίων ετών αποδεικνύουν τη διαρκώς αυξανόμενη τάση: 2020: 524 θύματα, 2021: 624, 2022: 654, 2023: 637 , 2024: 665 θύματα. Ο αριθμός του προηγούμενου έτους ενδέχεται να αυξηθεί εάν προστεθούν και τα θύματα που χάνουν τελικά τη μάχη με τη ζωή μήνες μετά το τροχαίο δυστύχημα.

Ελεγκτική αστυνόμευση και όχι ρυθμιστική

Τα τροχαία ατυχήματα έχουν πλέον μεταφερθεί κυρίως στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και τις πόλεις, όπου η αστυνόμευση είναι ανεπαρκής και χρειάζεται ελεγκτικός ρόλος επισημαίνει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΕΣΥΠΡΟΤΑ « Το ζήτημα των τροχαίων έχει μεταναστευτικό χαρακτήρα. Τα τροχαία από τους μεγάλους οδικούς άξονες έχουν περάσει σε μεγάλο βαθμό στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και στις πόλεις. Στις πόλεις δεν έχουμε την αστυνόμευση που πρέπει να υπάρχει και να είναι ελεγκτική και όχι ρυθμιστική. Προς αυτή την κατεύθυνση είναι και οι κάμερες, που μπορούν να ελέγχουν την κυκλοφορία».

Ωστόσο στο οδικό δίκτυο που δεν έχουν γίνει παρεμβάσεις η κατάσταση παραμένει δύσκολη. Θετικές πρακτικές έχουν φέρει στην χώρα μας οι πολίτες που έζησαν στο εξωτερικό και αποφάσισαν να γυρίσουν στην χώρα μας.  «Είναι σημαντικό πως Έλληνες του εξωτερικού που επέστρεψαν τα τελευταία 10 χρόνια στην χώρα έφεραν καλές πρακτικές στις μετακινήσεις τους όπως  τη χρήση μέτρων ασφάλειας :ζώνη κράνος κτ.λ Επίσης έχουν ολοκληρωθεί κάποιες οδικές υποδομές. Για παράδειγμα  η ολοκλήρωση του οδικού έργου από τα Μέγαρα έως την Πάτρα , Ολύμπια Οδός το 2017, έφερε μείωση κατά  96, 5% στην συγκεκριμένη γραμμή των θανάτων από τροχαία. Όπου όμως δεν έχουν γίνει τέτοιες παρεμβάσεις τα πράγματα δυσκολεύουν» μας ενημερώνει ο κ. Λιονάκης.

Ιδιαίτερη βαρύτητα πάντως δίνει ο πρόεδρος του ΕΣΥΠΡΟΤΑ στην εκπαίδευση των νέων επισημαίνοντας πως κάποια από τα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής που είναι φτιαγμένα γι αυτό το σκοπό είναι δυστυχώς παροπλισμένα.  «Όλα τα μέτρα για την αστυνόμευση και τους οδικούς άξονες μπορεί να φαίνονται σημαντικά, αλλά στην πραγματικότητα δεν θα έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο, εφόσον δεν υπάρχει η απαραίτητη οδική παιδεία. Επιπλέον, πολλά από τα 150 πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής είναι εγκαταλελειμμένα και χορταριασμένα, γεγονός που αποδεικνύει την έλλειψη ενδιαφέροντος για την πραγματική εκπαίδευση των νέων στο θέμα της οδικής ασφάλειας».

Άμεση ανάγκη αναθεώρησης ΚΟΚ

για υπερήλικες και για κατανάλωση αλκοόλ

Με αφορμή το τραγικό τροχαίο δυστύχημα στην Μαγνησία, που κόστισε τη ζωή σε ένα νέο ζευγάρι και οδήγησε στον θάνατο του πατέρα του νέου από το σοκ της είδησης, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΟΣΕΤΕΕ) απαιτεί την άμεση αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Η αναθεώρηση αυτή πρέπει να περιλαμβάνει την σαφή οριοθέτηση των προϋποθέσεων για την οδήγηση από υπερήλικες, καθώς παρατηρείται αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων με την εμπλοκή τους. Επίσης, ζητείται να καταστεί σαφές ότι η οδήγηση μετά την κατανάλωση αλκοόλ πρέπει να απαγορεύεται, ακολουθώντας το παράδειγμα των Σκανδιναβικών χωρών.

 

 

Πηγή: Καθημερινή One VOICE

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra