fbpx

Βιωσιμότητα, ανθεκτικότητα και αειφορία, προϋποθέσεις της τουριστικής ανάπτυξης

0

Βελτίωση των δημοσίων υποδομών, ανάπτυξη ουσιαστικών συνεργειών ανάμεσα σε Δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, δημιουργία μητροπολιτικών συνεδριακών κέντρων που θα μπορούν να προσελκύσουν μεγάλα συνέδρια, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, διασφάλιση της βιωσιμότητας, της ανθεκτικότητας και της αειφορίας. Αυτά είναι μερικά από τα μεγάλα στοιχήματα και οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ελληνική τουριστική βιομηχανία στη νέα εποχή. Αυτά τα ζητήματα ανέδειξαν μεταξύ άλλων οι ομιλητές του πάνελ «Η δημόσια περιουσία ως καταλύτης της τουριστικής ανάπτυξης» στο πλαίσιο του 1ου Growthfund Summit.

 

Ο Στέφανος Γιουρέλης, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου αναφέρθηκε στις θυγατρικές που διαχειρίζονται σημαντικά assets τα οποία σχετίζονται με τον τουρισμό και βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα. Από το Ναύπλιο και το Μπούρτζι – που αναστηλώθηκε και δόθηκε σε χρήση – μέχρι την Ακτή της Βάρκιζας αλλά και το Tae Kwon Do – η παραχώρηση του οποίου μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού – αλλά και τις ιαματικές πηγές στα Καμένα Βούρλα, τη Διώρυγα της Κορίνθου, ή την ανάπλαση της ΔΕΘ Helexpo στη Θεσσαλονίκη, το Υπερταμείο σε συνεργασία με τις θυγατρικές και την αγορά εξετάζει το κάθε ακίνητο χωριστά. Σημαντικό είναι να διατεθούν στην αγορά «με ελκυστικούς όρους και με ρεαλιστικές παραδοχές», όπως ο ίδιος είπε.

 

«Στόχος μας είναι να μεγιστοποιήσουμε την αξία με όλους τους διαθέσιμους τρόπους. Να πετύχουμε πολλαπλασιαστικά οφέλη για το Δημόσιο και τις κοινωνίες», είπε ο κ. Γιουρέλης.

 

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Υπερταμείο έχει διαμορφώσει και τη δομή και τη λειτουργία για τη διασφάλιση της αειφορίας. «Για μας είναι πολύ σημαντικό να θέτουμε ESG κριτήρια και να αξιολογούμε επενδυτές και διαγωνισμούς ως προς αυτά».

 

Από την πλευρά του ο Μύρωνας Φλουρής, ΓΓ Τουριστικής πολιτικής και Ανάπτυξης ανέπτυξε τις 4 βασικές κατευθύνσεις του Υπουργείου:

 

1. Βιωσιμότητα: «Ειδικά μετά την εμπειρία του καλοκαιριού το ζήτημα της βιωσιμότητας είναι πολύ σημαντικό», είπε ο κ. Φλουρής αναφερόμενος σε βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα και στις κοινωνίες και στην κοινωνική και περιφερειακή ανάπτυξη

 

2. Πιο ανταγωνιστικό ελληνικό προϊόν: Σύμφωνα με τον κ. Φλουρή αυτή τη στιγμή υπάρχει τουριστικό δυναμικό σε λανθάνουσα κατάσταση, όπως για παράδειγμα στο πεδίο του εναλλακτικού τουρισμού. Σύμφωνα με τον κ. Φλουρή η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας θα δώσει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και στο μέτωπο της περιφερειακής ανάπτυξης

 

3. Reskill προσωπικού

 

4. Σύγχρονος τρόπος προβολής ελληνικού προϊόντος.

 

Ο ΓΓ έδωσε επίσης ιδιαίτερη έμφαση στην συμπερίληψη και την προσβασιμότητα, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την καινοτομία.

 

Η Ιωάννα Δρέττα Πρόεδρος της Marketing Greece – της εταιρείας των ΣΕΤΕ και ΞΕΕ που έχει στόχο την επανατοποθέτηση του τουριστικού προϊόντος – στάθηκε στην σημασία του να υπάρχουν ουσιαστικές συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα αλλά και στην ανάγκη βελτίωσης των δημόσιων υποδομών. «Πρέπει να πάμε σε συνεργασίας ουσίας», που είναι μια δύσκολη επιλογή αλλά είναι η μοναδική, είπε η κ. Δρέττα συμπληρώνοντας πως η Marketing Greece βάζει στο τραπέζι την τεχνογνωσία. «Η επόμενη μέρα του τουρισμού είναι μια δύσκολη εξίσωση με την έννοια των απαιτήσεων. Και τον μεγαλύτερο ρόλο για την επόμενη μέρα τον έχουν η τεχνογνωσία και οι συνέργειες. Εμείς συνεργαζόμαστε με όλους. Κι ενώ συνήθως εννοούμε ως κρίσιμη τη συνεργασία Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, και η συνεργασία μεταξύ ιδιωτών δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη». Οτιδήποτε έχει να κάνει – συμπλήρωσε η ίδια – με τη βιωσιμότητα και την αειφορία είναι μια δύσκολη συζήτηση, δεδομένου ότι ο τουρισμός είναι μια δραστηριότητα με πολλούς εμπλεκόμενους. «Όλοι αυτοί πρέπει να συμπράξουν ώστε να διαμορφώσουν το προϊόν με χαρακτηριστικά βιωσιμότητας».

 

Στη μετάβαση από έναν τουρισμό που καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, ο πήχης είναι πολύ ψηλά «με δεδομένα τα ρεκόρ φέτος» και οι στόχοι δύσκολο να υλοποιηθούν, σύμφωνα με την ίδια.

 

Η Σίσσυ Λυγνού Πρόεδρος της HAPCO & DES και εκπροσωπώντας την Greek meeting alliance, την συνέργεια που δημιουργήθηκε από τα δυο συνεδριακά γραφεία των Δήμων Αθήνας, Θεσσαλονίκης και το HAPCO & DES, ανέδειξε την έλλειψη μητροπολιτικού συνεδριακού κέντρου στην Ελλάδα και τις απώλειες που έχει η ελληνική οικονομία από αυτό.

 

Υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη για ένα μητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο που θα μπορεί να φιλοξενήσει πάνω από 5.000 συνέδρους, είπε η κ. Λυγνού, καθώς σήμερα η Ελλάδα είναι πολύ πίσω από τον ανταγωνισμό όχι μόνο από χώρες που έχουν φιλοξενήσει ολυμπιακούς Αγώνες αλλά και από χώρες που η Ελλάδα γενικώς ξεπερνά κατά πολύ σε άλλους τομείς.

 

Αυτή την στιγμή, είπε η ίδια, η χώρα μας είναι εκτός από τα ραντάρ διεθνών ενώσεων που ψάχνουν ένα φρέσκο προορισμό για ένα μεγάλο συνέδριο. «Σε ετήσια βάση μπορεί να χάνουμε πάνω από 20 τέτοια συνέδρια. Με μια συντηρητική πρόβλεψη μπορώ να πω ότι χάνουμε ετησίως μισό δισ. ευρώ σε άμεσο τζίρο από συνέδρια και εκδηλώσεις που δεν μπορούμε να φιλοξενήσουμε».

 

Τον συντονισμό της συζήτησης έκανε η κ. Βίκυ Τρύφωνα, Δημοσιογράφος, Powergame.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra