ΒΟΑΚ: Στα 490 εκατ. η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης
Το ποσό της χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης για τον ΒΟΑΚ ανέρχεται στα 490 εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο των τμημάτων από Χανιά μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο.
Σύμφωνα με την 1η τροποποίηση των αποφάσεων ένταξης για τα τρία έργα η συμμετοχή ανέρχεται στα 200 εκατομμύρια ευρώ για το βασικό τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, 90 εκατομμύρια ευρώ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και στα 200 εκατομμύρια ευρώ για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Να θυμίσουμε εδώ, πως τα δύο από τα τρία έργα βρίσκονται σε εξέλιξη ενώ αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου και η συμβασιοποίηση του βασικού τμήματος Χανιά-Ηράκλειο.
Την χρονική αυτή περίοδο κλειδώνει και το χρηματοδοτικό μείγμα που πέρα από την κάλυψη του Ταμείο Ανάκαμψης περιλαμβάνει και τις σχετικές δανειοδοτήσεις της αναδόχου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την κάλυψη από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Ένα έργο 2 δις.
Μιλάμε φυσικά για το μεγαλύτερο έργο υποδομής της χώρας, με κόστος του να ξεπερνά συνολικά τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Στη σχετική σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνεται και η προαίρεση για το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος που θα αυξήσει ακόμα περισσότερο το συνολικό μήκος του αυτοκινητόδρομου. Τ
ο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο με μήκος 157 χιλιόμετρα είναι ουσιαστικά το 70% του συνολικού μήκος του κρητικού αυτοκινητόδρομου, συνδέοντας Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο και προσφέροντας πρόσβαση στα τρία λιμάνια των παραπάνω πόλεων αλλά και στα αεροδρόμια Χανίων και Καστελλίου είναι ο πυρήνας του ΒΟΑΚ.
Ολοκληρώνοντας τα θέματα των απαλλοτριώσεων, το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που εκτελείται από την AKTOR θα είναι και το πρώτο που θα κοπεί η σχετική «κορδέλα» των εγκαινίων καθώς και το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη που υλοποιείται με την μέθοδο της ΣΔΙΤ. Το τμήμα αυτό υλοποιείται από το σχήμα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-AKTOR GROUP-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.