ΒΟΥΛΗ: Ερώτηση 29 βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου
Την έντονη ανησυχία του για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου εκφράζει το ΠΑΣΟΚ και με αφορμή πρόσφατα περιστατικά σε συρμούς τρένων, τονίζει ότι υπάρχει ένας γενικός κανονισμός ασφαλείας πολύ παλαιών διατάξεων που περιλαμβάνει μεν δικλείδες ασφάλειας, οι οποίες όμως βασίζονται αποκλειστικά στον ανθρώπινο παράγοντα και όχι σε σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα.
Συγκεκριμένα 29 βουλευτές με επικεφαλής τον Απόστολο Πάνα με ερώτηση τους προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα τονίζουν ότι ενάμισι χρόνο, μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη που βύθισε σε βαρύ πένθος τη χώρα μας, πληθαίνουν τα σοβαρά περιστατικά-συμβάντα με συρμούς τρένου.
“Τα περιστατικά δυστυχώς αφορούν το σύνολο των λειτουργικών διαδικασιών του δικτύου όπως θέματα που αφορούν τη φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων (σχετική ερώτηση υπέβαλε το ΠΑΣΟΚ κίνημα αλλαγής στις 31/03/2023), παρεμπόδιση έως και σύγκρουση συρμών με κλαδιά δέντρων κατά μήκος της σιδηροδρομικής υποδομής, περιστατικό με επιβάτη που σερνόταν από τραίνο σε σταθμό και πρόσφατα στις 13/09/2024, αποφεύχθηκε αντίθετης φοράς σύγκρουση τραίνων, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων με εκατοντάδες επιβάτες εντός του συρμού”, αναφέρουν και ζητούν απαντήσεις στα ακόλουθα ερωτήματα:
1 α)Δεδομένου ότι, η κυκλοφορία μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων διενεργείται με μεταφορά πληροφορίας, προτίθεται το Υπουργείο να προβεί άμεσα στην εγκατάσταση πρόσθετων δικλείδων ασφάλειας με διαμεσολάβηση σύγχρονου ηλεκτρονικού μέσου (πχ 24ωρη ηλεκτρονική παρακολούθηση με εισερχόμενης-εξερχόμενης κυκλοφορίας);
1 β) Δεδομένου ότι, η μονή γραμμή στο συγκεκριμένο τμήμα είναι αποτέλεσμα των εργασιών υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια, έχει προβλεφθεί στη σύμβαση του έργου, κόστος εργασιών που να δικαιολογεί 24ωρη ηλεκτρονική παρακολούθηση της κυκλοφορίας;
1 γ) Παρακαλείσθε να κατατεθεί από την αρμόδια υπηρεσία το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εργασιών του κατασκευαστικού έργου που αφορά το έργο υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια.
1 δ) Τόσο από δηλώσεις στελεχών του ΟΣΕ, όσο και από ανακοινώσεις του ΟΣΕ ότι το ατύχημα αποφεύχθηκε κατόπιν επικοινωνίας των σταθμάρχη και μηχανοδηγών είναι ξεκάθαρο ότι δεν δουλεύει η φωτοσήμανση στο συγκεκριμένο τμήμα. Έχει λάβει το Υπουργείο τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για τη διερεύνηση των αιτιών για τις οποίες δεν δουλεύει η φωτοσήμανση; Πότε προγραμματίζεται να λειτουργήσει η φωτοσήμανση στο συγκεκριμένο τμήμα;
2) Σχετικά με τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής που βρίσκεται σε λειτουργία και με δεδομένο τα περιστατικά παρεμπόδισης έως και σύγκρουσης συρμού με κορμούς δέντρων, παρακαλούμε να κατατεθούν, αν υπάρχουν προγραμματισμένες τακτικές εργασίες συντήρησης ή εγκατεστημένες εργολαβίες συντήρησης ανά τμήμα.
3) Σχετικά με τα τμήματα “Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος” και “Λάρισα – Βόλος” παρακαλείσθε να κατατεθεί το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εργασιών, έως την έναρξη λειτουργίας των εν λόγω τμημάτων;
4) Σχετικά με τη σύμβαση της Hellenic Train ποιο είναι το ακριβές ποσό επενδύσεων που έχει γίνει μέχρι σήμερα όσον αφορά το τροχαίο υλικό;
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Χρήστος Σταϊκούρας αναμένεται να ενημερώσει για τα θέματα αυτά την αρμόδια επιτροπή της Βουλής την ερχόμενη εβδομάδα.