Η καλή πορεία που κατέγραψε φέτος η τουριστική κίνηση, κυρίως σε επίπεδο αφίξεων ξένων τουριστών (συνολικά οι αφίξεις για το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού, αναμένεται να ξεπεράσουν τα 27,5 εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένων και των 2,5 εκατ. επισκεπτών κρουαζιέρας, δηλαδή είναι κατά 1,5 εκατ. περισσότερες σε σύγκριση με πέρσι), έδωσε το έναυσμα στους μεγάλους tour operators να διευρύνουν τα προγράμματά τους για τους ελληνικούς προορισμούς τη σεζόν που έρχεται.
Ήδη η TUI κάνει λόγο για 40% αύξηση στις διαθέσιμες κλίνες, κυρίως σε Ρόδο, Κω και Κρήτη – η τελευταία κατέγραψε φέτος αύξηση 12,9% στις αεροπορικές αφίξεις σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του δεκάμηνου – χαρακτηρίζοντας τα προγράμματά της για την Ελλάδα από τα πιο επιτυχημένα. Παράλληλα ο κορυφαίος γερμανικός tour operator έχει ανακοινώσει αύξηση της χωρητικότητας πτήσεων από τη Γερμανία, στις οποίες περιλαμβάνονται και νέες πτήσεις της Easyjet από το Βερολίνο (θα εκτελούνται πτήσεις της TUI σε προγράμματα διακοπών για το καλοκαίρι του 2017 μεταξύ άλλων προς Ηράκλειο και Ρόδο). Εντούτοις σημαντικές μεταβολές στις τιμές των πακέτων για την Ελλάδα δεν θα υπάρξουν, κάτι που δεν θα συμβεί στην περίπτωση της Ισπανίας, όπου η κατακόρυφη άνοδος της ζήτησης φέρνει αύξηση 3%.
Η Ελλάδα είναι μεταξύ των χωρών, μαζί με την Ισπανία, για την οποία και ο Thomas Cook, ο δεύτερος μεγαλύτερος tour operator στην Ευρώπη, αναμένει αύξηση κρατήσεων για το 2017. Το πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς θα επικεντρωθεί στους προορισμούς της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Ελλάδας, σύμφωνα με το μέχρι τώρα σχεδιασμό. Δεν είναι τυχαίο πως ο tour operator ανοίγει τον επόμενο Ιούλιο δεύτερο ξενοδοχείο Casa Cook στη χώρα μας, και πιο συγκεκριμένα στην Κω στην περιοχή Μαρμάρι. Το πρώτο της αλυσίδας άνοιξε το Μάιο στα Κολύμπια της Ρόδου. Ο Thomas Cook ανακοίνωσε πως έχει ήδη πωληθεί το 20% του καλοκαιρινού προγράμματος για το 2017 από το Ηνωμένο Βασίλειο, με τις τιμές να παρουσιάζουν αύξηση 8% κατά μέσο όρο.
Ισχυρή ζήτηση για τη χώρα μας καταγράφει και ο γερμανικός tour operator DER Touristik. Στην Ελλάδα προσθέτει το τετράστερο ξενοδοχείο LTI Amada Colossos Resort στη Ρόδο, ενώ στη Θάσο ξεκινά η μάρκα Cooee στο ξενοδοχείο Astir Notos.
Σε ότι αφορά τη βρετανική αγορά, τα πρώτα δεδομένα για την πορεία των προκρατήσεων αυξάνουν τις προσδοκίες για το 2017. Όπως έδειξαν τα στοιχεία της έκθεσης WTM «Industry Report 2016”, οι προκρατήσεις από τους tour operators για τους ελληνικούς προορισμούς σημειώνουν αύξηση 14%. Ειδικότερα TUI, Thomas Cook και JET2 ξεχωρίζουν στις πιο δημοφιλείς επιλογές την Κρήτη, την Κω, την Χαλκιδική και τη Ρόδο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Μεγ.Βρετανία και η Γερμανία είναι οι μεγαλύτερες αγορές του ελληνικού τουρισμού με διαφορά, αμφότερες μάλιστα σημείωσαν το 2016 άνοδο 11% σε σχέση με το 2015, τάση που θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο σύμφωνα με τις προβλέψεις των μεγάλων tour operators.
Ήδη στους σχεδιασμούς του Υπουργείου Τουρισμού βρίσκονται νέες απευθείας συνδέσεις Μεγ.Βρετανίας-Γερμανίας με νέους ελληνικούς προορισμούς, ενδεικτικά έχουν δρομολογηθεί για το 2017 οι συνδέσεις:
- Μάντσεστερ-Ηράκλειο (Jet2)
- Νυρεμβέργη-Kρήτη/Kως/Κέρκυρα/Ρόδος/Σάμος/Θεσσαλονίκη (Air Berlin, Germania)
- Χανιά- Μπέρμιγχαμ (Ryanair)
- Μάντσεστερ-Χανιά (Ryanair)
- Θεσσαλονίκη – Ντόρτμουντ (Ryanair)
- Στάνστεντ – Ηράκλειο/Kως/ Ρόδος/ Ζάκυνθος (Jet2)
- Nτίσελντορφ – Χανιά (Eurowings)
- Κολωνία – Ζάκυνθος (Eurowings)
- Nτίσελντορφ – Χανιά (Eurowings)
- Ανόβερο – Χανιά (Eurowings)
- Bερολίνο (Tegel) – Μύκονος (Eurowings)
- Στουτγκάρδη – Σαντορίνη (Eurowings)
- Λονδίνο – Κέρκυρα (Thomas Cook Airlines)
- Μαντσεστερ – Μύκονος (Thomas Cook Airlines)
- Φρανκφούρτη – Σάμος (Condor)
- Ανόβερο – Σαντορίνη (Condor)
- Μόναχο – Μύκονος (Condor)
- Μόναχο – Βόλος (Condor)
- Μόναχο – Ζάκυνθος (Condor)
- Στουτγκάρδη – Κέρκυρα (Condor)
- Στουτγκάρδη – Ζάκυνθος (Condor)
- Αθήνα – Κάσελ (Aegean)
- Μπέρμιγχαμ – Ρόδος/Ηράκλειο (Jet2)
- East Midlands – Θεσσαλονίκη (Jet2)
- Εδιμβούργο – Θεσσαλονίκη (Jet2)
- Leeds/Bradford – Θεσσαλονίκη (Jet2)
- Μάντσεστερ – Θεσσαλονίκη (Jet2)
Tα θετικά νέα που έρχονται από τις βασικές τουριστικές αγορές οδήγησε και στον διπλασιασμό των κονδυλίων προβολής της Ελλάδας για το 2017 με απόφαση του Πρωθυπουργού, μετά και την εξαιρετική διετία 2015-2016. Γεγονός που ενισχύει την στρατηγική του νεοσύστατου Υπουργείου Τουρισμού και διευκολύνει το έργο της αρμόδιας υπουργού, κυρίας Έλενας Κουντουρά.