Χ. Θεοχάρης: Να πετύχουμε βιωσιμότητα του τουρισμού σε προορισμούς κι εποχικότητα
«Θέλουμε ποιοτικό τουρισμό 12 μηνών, σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, κι αυτή είναι η βασική στόχευση της στρατηγικής μας» τόνισε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, κατά τη σημερινή πρώτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού, στα γραφεία του ΕΟΤ, με τη συμμετοχή περιφερειαρχών κι αντιπεριφερειαρχών.
«Στο νέο μοντέλο που σχεδιάζουμε, η τουριστική πολιτική κάθε Περιφέρειας δεν αναπτύσσεται ανεξάρτητα και χωρίς να λαμβάνει υπόψη της τους εθνικούς στόχους. Αντιθέτως, δουλεύουμε στενά με τις Περιφέρειες, ώστε να δημιουργηθεί ένα ολιστικό πλάνο μάρκετινγκ, όπου κάθε περιφέρεια αναδεικνύει τα μοναδικά της χαρακτηριστικά κι αλληλοσυμπληρώνεται με τις υπόλοιπες, ιδίως τις γειτονικές της, ώστε να πετύχουμε τη βιωσιμότητα τόσο στους προορισμούς, όσο και στην εποχικότητα» είπε ο κ. Θεοχάρης.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Τουρισμού, Μάνος Κόνσολας, υπογράμμισε πως «η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας βρίσκεται στις προτεραιότητες του υπουργείου Τουρισμού».
Ο ίδιος ανέφερε πως «κάθε Περιφέρεια μπορεί να διαμορφώσει το δικό της, αυτόνομο, αναπτυξιακό πρότυπο, στο πλαίσιο μιας πολυκεντρικής τουριστικής ανάπτυξης και με ένα συνολικό επανασχεδιασμό που θα περιλαμβάνει:
– Στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης και νέο μοντέλο τουριστικής προβολής σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο με την τριμερή συνεργασία Κράτους, Αυτοδιοίκησης και ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
– Την ενίσχυση με ποιοτικά στοιχεία του τουρισμού, σε περιοχές που αποτελούν κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς.
– Την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού όπως είναι ο τουρισμός υγείας, ο καταδυτικός, ο αναρριχητικός, ο συνεδριακός , ο ιαματικός, ο αθλητικός, ο θρησκευτικός τουρισμός.
– Την προσαρμογή του τουρισμού και των ελληνικών περιφερειών στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση που εκφράζεται μέσα από την ψηφιακή οικονομία που θα κυριαρχήσει στο μέλλον.
– Την ανατροπή του μοντέλου της τουριστικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου στη χώρα, μέσα από ένα σχέδιο νόμου που θα εκσυγχρονίζει τις υπάρχουσες δομές, θα παρέχει νέες ειδικότητες και με αντικείμενα που συνδέονται με τις ανάγκες της αγοράς.
– Την ανατροπή της διοίκησης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού με την αναμόρφωσή τους σε κέντρα παραγωγής τουριστικής πολιτικής ανά περιφέρεια».
Ο γενικός γραμματέας Τουρισμού, Κωνσταντίνος Λούλης, αναφέρθηκε στις δυνατότητες που υπάρχουν για την ποιοτική αναβάθμιση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος, τονίζοντας πως «το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού έχει στόχο τον συντονισμό και τη διάχυση καλών πρακτικών και την επίλυση των όποιων προβλημάτων αντιμετωπίζουν οι Περιφέρειες».
Η πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, ανέφερε πως «η διαρκής και ουσιαστική συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση, όπως και με τους φορείς και τις επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα, αποτελεί και προσωπικό μου στόχο, γιατί μπορεί να συνεισφέρει αποτελεσματικά στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας».
Όπως είπε, «η Ελλάδα οφείλει να αναπτύξει μια καλύτερη στρατηγική για την αναβάθμιση της αγοράς του τουρισμού και η βιωσιμότητα αποτελεί μονόδρομο για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και κατ’ επέκταση οικονομικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η τουριστική βιομηχανία σήμερα».
Σημείωσε, τέλος, πως «δεν πρέπει να σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε όλοι μαζί για την βελτίωση ιδιαίτερα στον τομέα χρηματοδότησης των απαραίτητων υποδομών».
Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, υπενθύμισε πως «ο συντονισμός των Περιφερειών ήταν μία από τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει ο πρωθυπουργός» και εξέφρασε την ικανοποίησή του, «γιατί τώρα υλοποιείται και μάλιστα στην έδρα του ΕΟΤ».
Επιπλέον, επισήμανε πως «η λέξη-κλειδί και στον τουρισμό είναι συνέργειες. Αυτό ακολουθούμε στον ΕΟΤ, με τις Περιφέρειες, τους δήμους, τον ιδιωτικό τομέα για τον κοινό σκοπό. Η συνεργασία μας είναι ήδη εξαίρετη» σημείωσε.
Αναφερόμενος στο πρόγραμμα εκθέσεων του ΕΟΤ για το 2020, ο κ. Φραγκάκης ανακοίνωσε μια καινοτομία της παρουσίας της Ελλάδας στο εξωτερικό. Όπως είπε, «στις 47 διεθνείς εκθέσεις του επόμενου χρόνου, μετά τη λήξη τους θα οργανώνονται workshops με εκπροσώπους των Περιφερειών και τουριστικών παραγόντων της εκάστοτε αγοράς, ώστε η ελληνική παρουσία να είναι παρεμβατική. Το πρώτο workshop θα γίνει στην έκθεση του Τελ Αβίβ τον Φεβρουάριο του 2020 με τη συμμετοχή και των 13 Περιφερειών».