Ξεκίνησαν οι τεχνικές δοκιμές του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου
Στο αμαξοστάσιο του Ρέντη βρίσκεται πλέον το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο από τα συνολικά 250 οχήματα που θα ενισχύσουν τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
«Οι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας κατευθύνονται τελικά στον πολίτη, κατευθύνονται στη μεσαία τάξη, κατευθύνονται σε αυτούς που έχουν πραγματικά ανάγκη», δήλωσε από το Αμαξοστάσιο των Οδικών Συγκοινωνιών Α.Ε. στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε σήμερα το αμαξοστάσιο των Οδικών Συγκοινωνιών Α.Ε. στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, όπου βρίσκεται πλέον το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο, από το σύνολο των 250 νέων οχημάτων που προβλέπεται να ενισχύσουν τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες τεχνικές δοκιμές.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς ενημερώθηκαν από τη Διοίκηση της Ο.ΣΥ Α.Ε. για τη διαδικασία των τεχνικών δοκιμών και τη λειτουργία του συστήματος φόρτισης, ενώ πραγματοποιήθηκε και δοκιμαστική διαδρομή του οχήματος εντός του χώρου του αμαξοστασίου. Σημειώνεται ότι η προμήθεια των ηλεκτρικών λεωφορείων υλοποιείται με τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από το Σχέδιο Ελλάδα 2.0.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε:
«Είχαμε την ευκαιρία σήμερα, ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να μεταβούμε στο αμαξοστάσιο και μαζί με τη Διοίκηση να επιβιβαστούμε στο πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο. Το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο ήρθε στην Ελλάδα, ενώ θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα, 140 για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη, στις αρχές Μαρτίου. Έτσι ώστε μαζί με τις εγκαταστάσεις, μαζί με τους σταθμούς φόρτισης που ήδη ξεκίνησαν να υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη και θα ακολουθήσουν στην Αθήνα, να είναι εν λειτουργία, το σύνολο αυτών των λεωφορείων, τους επόμενους μήνες.
Όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί. Έτσι ώστε να βελτιώσουμε τον στόλο των λεωφορείων, να μειώσουμε την ηλικία, τον μέσο όρο ηλικίας αυτών, να εξυπηρετήσουμε τα ΑμεΑ που σήμερα υφίστανται ένα σημαντικό πρόβλημα, αφού το 39% του στόλου δεν μπορεί να τους εξυπηρετήσει, αλλά και ταυτόχρονα, να αποδείξουμε πως οι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας κατευθύνονται τελικά στον πολίτη, κατευθύνονται στη μεσαία τάξη, κατευθύνονται σε αυτούς που έχουν πραγματικά ανάγκη».
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων σύμβουλος της Ο.ΣΥ Α.Ε. Στέφανος Αγιάσογλου, σημείωσε:
«Υλοποιούμε πλήρως τον πολιτικό και στρατηγικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Εκτελούμε τις εντολές του Υπουργού, της Υφυπουργού και του Γενικού Γραμματέα και θεωρώ ότι το 2024, μετά από μεγάλες προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, θα είναι έτος ορόσημο. Και αυτό, διότι θα αρχίσει η ουσιαστική αλλαγή και ανανέωση του στόλου στην ηλεκτροκίνηση και ταυτόχρονα, θα υπάρξει και ένα μικρό βηματάκι με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υδρογονοκίνηση».