Χωρίς κλιματισμό η «ναυαρχίδα» της SEAJETS!
Δύο μόλις βδομάδες μετά την αναπάντητη καταγγελία μέσω του πρωτοσέλιδου της F&MVOICE ότι η εταιρία SEAJETS που αυτοπροβάλλεται ότι διαθέτει τον «μεγαλύτερο και ταχύτερο στόλο του Αιγαίου» πωλεί τους καφέδες από τα πλοία της σε τιμές… Νέας Υόρκης, χθες καταγράφηκε νέο επεισόδιο με υπαίτια την ίδια εταιρία.
Αυτή τη φορά είναι σοβαρότερο και δυστυχώς μέχρι αργά χθες το βράδυ δεν υπήρχε οποιαδήποτε αντίδραση από την εταιρία: Σύμφωνα με όσα κατήγγειλαν επιβάτες στις αρμόδιες λιμενικές ακτές το πλοίο Wordchampion ( το καμάρι της εταιρίας) , που εκτελούσε χθες το πρωί δρομολόγιο στις Κυκλάδες, έμεινε χωρίς κλιματισμό.
Πρόκειται ως γνωστόν για περίκλειστο πλοίο το οποίο δεν διαθέτει ανοικτό χώρο για την παραμονή επιβατών και δεν παρέχει καμιά δυνατότητα ανοίγματος παραθύρων. Οι επιβάτες του πλοίου μετά τον απόπλου από τον Πειραιά και αμέσως μόλις αντελήφθησαν το πρόβλημα αφού η θερμοκρασία «χτύπησε» τους 40 βαθμούς ενημέρωσαν σχετικά τις λιμενικές αρχές.
Στη συνέχεια και στο επόμενο λιμάνι αυτό της Σύρου , το λιμενικό έκανε έφοδο στο πλοίο. Οι επιβάτες διαμαρτύρονταν και ζητούσαν επιστροφή των ναύλων που κατέβαλαν.. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπήρξαν καταγγελίες επιβατών σε στελέχη του λιμενικού ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός του πλοίου με αποτέλεσμα η ατμόσφαιρα να είναι αποπνικτική και ότι οι εργαζόμενοι στο πλοίο ήταν χωρίς γάντια.
Στο πλοίο που επέβαιναν ΄772 επιβάτες έφθασε κλιμάκιο του λιμενικού από το λιμεναρχείο της Σύρου προκειμένου να γίνει έλεγχος. Όπως αναφέρθηκε από το λιμενικό ο πλοίαρχος του «Wordchampion» ισχυρίστηκε ότι ο κλιματισμός του πλοίου δεν μπορούσε να δουλέψει σε πλήρη ισχύ. Σημειώνεται ότι το κλιμάκιο του λιμενικού δεν μπορούσε να διεξάγει επιθεώρηση καταμαράν καθώς το πλοίο έφερε ξένη σημαία.
Έτσι το «Wordchampion», που φέρει σημαία Κύπρου, αναχώρησε τελικά για τη Μύκονο και από τις 10 το πρωί παρέμεινε επί ώρες στο λιμάνι του νησιού, προκειμένου να μπορέσει να επιθεωρηθεί προκειμένου να υπάρξει απόφαση αν μπορεί να συνεχίσει το δρομολόγιό του. . Τελικά και μετά από πολλές ώρες επετράπη ο απόπλους αφού αποκαταστάθηκε η βλάβη , αν ποτέ αυτή υπήρξε γιατί πολλοί υποψιασμένοι επιβάτες υποστηρίζουν ότι ο κλιματισμός δεν λειτούργησε για λόγους οικονομίας καυσίμων και μετά τις διαμαρτυρίες τους η πλοιοκτήτρια εταιρία αναγκάστηκε να δώσει το ΟΚ.
Το χθεσινό συμβάν είναι ένα ακόμη στα άπειρα που σημειώνονται στα πλοία που διενεργούν τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στα νησιά μας. Εκφράζεται μάλιστα η εκτίμηση ότι δεν θα είναι ούτε το πρώτο ,ούτε το τελευταίο του φετινού καλοκαιριού , απέναντι στην ανεκτική στάση της κυβέρνησης στα αιτήματα των εφοπλιστών.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στις αρχές της περασμένης βδομάδας η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι μετά από σύσταση των ειδικών λοιμωξιολόγων η πληρότητα των πλοίων διατηρείται στο 65% λόγω των συνθηκών της πανδημίας . Χθες ξαφνικά το ποσοστό αυτό αναθεωρήθηκε στο 85% , ενώ τα στοιχείου για την έξαρση του κορονοϊού γίνονται μέρα τη μέρα πιο ανησυχητικά .
Το ερώτημα που τίθεται τι μεσολάβησε διότι από πλευράς επιδημιολογικών στοιχείων η κατάσταση επιδεινώθηκε : Μήπως το γεγονός ότι πολλοί ζήτησαν -απαίτησαν και πέτυχαν την αύξηση της πληρότητας για να βγάλουν τα ..σπασμένα;
Θα απαντήσει η κυβέρνηση και ποια είναι η θέση των ειδικών επιστημόνων σε αυτή την εξέλιξη;