fbpx

Απελευθέρωση αποφυγής προστίμων

26

Απελευθέρωση οδικών μεταφορών, δίχως για την ώρα ουσιαστικά οφέλη, αφού ο νέος νόμος ψηφίστηκε χωρίς να έχει γίνει κάποια μελέτη που να εντάσσει τον κλάδο οδικών μεταφορών σωστά στην εφοδιαστική αλυσίδα και, ψηφίστηκε ουσιαστικά για να αποφύγει η Ελλάδα να πληρώνει τα πρόστιμα για την έλλειψη νομιμότητας της στην ΕΕ. Απελευθέρωση οδικών μεταφορών, δίχως για την ώρα ουσιαστικά οφέλη, αφού ο νέος νόμος ψηφίστηκε χωρίς να έχει γίνει κάποια μελέτη που να εντάσσει τον κλάδο οδικών μεταφορών σωστά στην εφοδιαστική αλυσίδα και, ψηφίστηκε ουσιαστικά για να αποφύγει η Ελλάδα να πληρώνει τα πρόστιμα για την έλλειψη νομιμότητας της στην ΕΕ.

Υπολειπόμαστε των γειτόνων στα Βαλκάνια και των Ευρωπαίων και, έτσι θα συνεχίσουμε αν αυτά που λέγονται δεν γίνουν άμεσα πράξη. Αυτά, ανάμεσα στα άλλα επεσήμανε εχθές στην εκπομπή της Ελενας Ερμείδου, Logistics Voice, o Γιάννης Σιαμάς, Logistics Engineer και ιδιοκτήτης διαμεταφορικής εταιρίας. Σήμερα Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, και Επιστημονικός σύμβουλος του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών,

Ο νέος νόμος 3887/2010 για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές οριστικοποιεί τις νέες συνθήκες λειτουργίας της Δημόσιας Οδικής Μεταφοράς για τα επόμενα 15 χρόνια, καθώς η απελευθέρωση δεν είναι άμεση. Η αρχή της νομιμότητας αντικαθιστά σταδιακά την αρχή της σκοπιμότητας και αίρονται οι περιορισμοί κομίστρων. Μεταξύ των άλλων αποτιμάται η άϋλη αξία της άδειας και οι αποσβέσεις της και δημιουργούνται νέες επιχειρήσεις που είναι εταιρικής κεφαλαιουχικής μορφής. ΕΠΕ, ΑΕ, οι οποίες έχουν καμία σχέση με τις ΙΜΕ

ΜΟΝΟΜΕΡΗΣ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ –ΑΡΑ ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ

Σύμφωνα με τον κον Σιαμά, η απελευθέρωση των οδικών μεταφορών δημιουργεί θετικές εξελίξεις, ‘οι μεταφορές οργανώνονται’ αλλά γενικά αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι ο νέος νόμος είναι ΜΟΝΟΜΕΡΗΣ. Επικεντρώνεται με άλλα λόγια στη φυσική μεταφορά, στην οργάνωση του μέσου. Όταν, πολύ σωστά παρατηρεί ο κος Σιαμάς’ οργανώνεται μόνο το μέσο, δεν οργανώνονται οι υπόλοιπες επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην παραγωγική διαδικασία, όπως οι διαμεταφορείς και Logistics,υπάρχει το πρόβλημα’ Λόγω λοιπόν της προχειρότητας του νόμου και έλλειψη καταγραφής συγκεκριμένων αναγκών εμποδίζεται ο υγιής ανταγωνισμός και τα οφέλη θα είναι περιορισμένα.

Μιλώντας για την σημασία που έχει ο νέος νόμος στην οικονομία, ο κος Σιαμάς τόνισε μεταξύ των άλλων ότι ο κύριος λόγος της απελευθέρωσης δεν έγινε για την οργάνωση της μεταφοράς’ αλλά για δυνατότητα εισόδου νέων επιχειρήσεων’. Παράλληλα, υπογράμμισε στο κομμάτι αυτό της ομιλίας του ότι οι απαλλοτριώσεις στην περιοχή των Ελαιώνα έχουν δημιουργήσει σωρεία προβλημάτων ενώ, συστήνει η πράσινη ανάπτυξη θα πρέπει να γίνει σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω κομβικής ανάπτυξης που θα βασίζεται σε ένα ιστό.

Η βίαιη απελευθέρωση αναμφίβολα έφερε ζημιά, αλλά μέχρι τώρα κανένας, όπως μας λέει ο κος Σιαμάς δεν ανέφερε κανείς ότι η κίνηση αυτή αποτελεί και ένα υψηλό επιχειρηματικό ρίσκο. ‘Αυτή την στιγμή δεν πρέπει να μιλάμε για κερδισμένους και χαμένους. απλά το επάγγελμα έπρεπε να ανοίξει στον ανταγωνισμό’

ΜΗΝ ΒΛΕΠΕΤΕ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ, ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΚΑΙ ΠΙΣΩ

Αναφερόμενος τώρα στην ιδιαίτερη βαρύτητα στη συνεισφορά του νόμου στη μείωση του μεταφορικού κόστους εύστοχα διαμηνύει ότι .στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε το κλασσικό αναπτυξιακό μοντέλο συνεργειών, επειδή το κόστος εξαρτάται από διόδια, τέλη και ειδικούς φόρους κατανάλωσης, ως συνάρτηση της εισοδηματικής πολιτικής της Κυβέρνησης. Αφού οι φόροι αυτοί δεν θα μειωθούν, έτσι δεν θα μειωθεί και το λειτουργικό κόστος των εταιρειών. Επίσης όπως ο ίδιος τονίζει μέχρι τώρα το κόστος λειτουργίας των μεταφορικών ήταν μηδενικά κάτι που δεν θα συνεχίσει να είναι, με την εφαρμογή πλέον του νόμου και εν όψει των επερχόμενων αλλαγών

Καινοτομεί για τα ελληνικά δεδομένα προτείνοντας συνεργασίες μεταξύ των μεταφορικών εταιρειών με προμηθευτές (πετρελαϊκές εταιρείες, εμπορία ανταλλακτικών, ελαστικών), προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που αναφέρουν με ένα υγιή τρόπο. Κινήσεις που όπως ανέφερε στην εκπομπή μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα. ‘Οι μεταφορείς κινούνται μονόπλευρα, όλοι βλέπουν τον πελάτη, ενώ πρέπει να δουν και πίσω’ είπε.

ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ OUTSOURCING –KAI TI ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ

Μίλησε για οφέλη της εκχώρησης υπηρεσιών σε τρίτους και τόνισε ότι κατ αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται επιχειρηματικά τη βιωσιμότητα του κλάδου μέσα από τη συνεχή εξυπηρέτηση του εμπορευματικού ιστού. Ενώ, παράλληλα τόνισε και την ανάγκη να γίνουν
και οι νομικές προσαρμογές υποβοήθησης των διαδικασιών εκχώρησης.

ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΘΕΙ Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Τέλος μίλησε για τα οφέλη που μπορεί να υπάρξουν μέσα από μια συνεργασία ΤΡΑΙΝΟΣΕ – COSCO, αφού βέβαια σπάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το μονοπώλιο που κρατά μέχρι σήμερα. Παράλληλα εφιστά την προσοχή σε ό,τι αφορά την παραχώρηση επί πλέον δικαιωμάτων. Ειδικά είπε χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην παραχώρηση επιπλέον δικαιωμάτων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, απαλλοτριώσεων, αλλοίωσης της δημόσιας υποδομής προς ίδιον όφελος, διαφοροποίησης της στρατηγικής χωρίς την αποδοχή των χρηστών κλπ. Πιθανές μεταβολές θα υπηρετούν την εξωτερική εμπορική πολιτική της Κίνας, μιας και υπάρχει ιδιότυπη σχέση με την Cosco, αποδυναμώνοντας την εξωτερική πολιτική της Ελλάδας και τις διεθνείς διαπραγματευτικές της ικανότητες.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More