fbpx

Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και η Ηθική των επιχειρήσεων

0 15

Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ήταν το θέμα που απασχόλησε τη σημερινή εκπομπή Social Bank με την Αιμιλία Τζίβα. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στον προβληματισμό που έχει κατά καιρούς αναπτυχθεί και αφορά στο αν και κατά πόσο οι εταιρείες που ξοδεύουν τεράστια ποσά για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη είναι πραγματικά κοινωνικά ευαίσθητες ή αυτό γίνεται στο όνομα του κέρδους. Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ήταν το θέμα που απασχόλησε τη σημερινή εκπομπή Social Bank με την Αιμιλία Τζίβα. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στον προβληματισμό που έχει κατά καιρούς αναπτυχθεί και αφορά στο αν και κατά πόσο οι εταιρείες που ξοδεύουν τεράστια ποσά για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη είναι πραγματικά κοινωνικά ευαίσθητες ή αυτό γίνεται στο όνομα του κέρδους.

Παρουσιάστηκε έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία επιλογής στελεχών Cornerstone Athens που αφορά στη σχέση εργαζομένων και εταιρειών εν μέσω της οικονομικής ύφεσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι αρνητικές επιπτώσεις της οικονομίας έχουν επηρεάσει δυσμενώς τη δυναμική των επιχειρήσεων, καθώς και τις σχέσεις που διατηρούν με το προσωπικό τους. Τα στοιχεία που προκύπτουν είναι αντίθετα με αυτά έρευνας η οποία πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2009, όταν η ύφεση ήταν ακόμη στην αρχή και οι συμμετέχοντες έδειχναν πιο σίγουροι και αισιόδοξοι σχετικά με το επαγγελματικό μέλλον τους και την ασφάλειά τους μέσα στην εταιρεία με την οποία συνεργάζονταν.

Η συγκεκριμένη έρευνα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σε αρκετές επιχειρήσεις, οι οποίες στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν την ύφεση, έχουν παραμελήσει την επικοινωνία με τα στελέχη τους, ενώ δεν φροντίζουν ώστε να διατηρήσουν το ηθικό των ανθρώπων τους υψηλό. Αυτή η στάση μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, τόσο στην παραγωγικότητα των εν λόγω επιχειρήσεων, όσο και στην μακροπρόθεσμη εξέλιξή τους.

Είναι σχεδόν ξεκάθαρο ότι οι μεγάλες κυρίως επιχειρήσεις δείχνουν δύο πρόσωπα. Από τη μία δείχνουν Κοινωνικά ευαίσθητες δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και δημοσιοποιούν δράσεις και παρεμβάσεις τους προς αυτή την κατεύθυνση. Έχει αποδειχτεί ότι οι καταναλωτές τιμωρούν τις κοινωνικά ανεύθυνες επιχειρήσεις και δείχνουν προτίμηση σε εκείνες που δείχνουν ότι έχουν μεγαλύτερη κοινωνική ευαισθησία.

Από την άλλη πλευρά, οι ίδιες επιχειρήσεις δείχνουν κοινωνικά ανάλγητες όταν δεν δημιουργούν συνθήκες ασφάλειας και εμπιστοσύνης στους ίδιους τους εργαζόμενούς τους αγνοώντας ίσως μία από τις θεμελιώδεις αρχές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Την επιχειρηματική ηθική των επιχειρήσεων

Το να σέβονται τις αρχές και τις αξίες που χαρακτηρίζουν τον πολιτισμό μας. Τον σεβασμό προς τον άνθρωπο – την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, την παροχή ίσων ευκαιριών, και την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και της ποιότητας ζωής.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More