fbpx

Θ. Σκαμάγκος: Άριστη ιδέα το Θριάσιο, αλλά…

15

Για την έλευση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και κυρίως για τη σημασία του Θριασίου στο κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών μίλησε στην εκπομπή της Ελενας Ερμείδου, Logistics Voice, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Metron Logistics και χρυσός χορηγός του 14ου Συνεδρίου των Logistics, Θεόδωρος Σκαμάγκος.

Για την έλευση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και κυρίως για τη σημασία του Θριασίου στο κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών μίλησε στην εκπομπή της Ελενας Ερμείδου, Logistics Voice, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Metron Logistics και χρυσός χορηγός του 14ου Συνεδρίου των Logistics, Θεόδωρος Σκαμάγκος.

Ανάμεσα στα άλλα, τόνισε τη σημασία των 3PL (Third Party Logistics) για τους συνεργαζόμενους και επεσήμανε την επιτυχία που σημείωσε το 14ου Συνεδρίου Logistics που οργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Logistics, EEL.

Γνώστης της αγοράς και των αναγκών της, ο κος Σκαμάγκος υπερτόνισε την εξέχουσα σημασία την ανάπτυξης της περιοχής του Θριασίου, καθώς θα κεντρικοποιηθούν τέσσερις βασικές διαδικασίες από την ολοκλήρωση του έργου.

Αυτές είναι η διαχείριση των container του λιμανιού, η δημιουργία αποθηκευτικών χώρων για 3PL και αποθηκευτικές επιχειρήσεις, ενώ θα αξιοποιηθεί πλήρως ο σιδηρόδρομος.

Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά και πολύ σωστά τόνισε οι διαδικασίες και ο διαγωνισμός κινδυνεύει να κηρυχθεί για μία ακόμα φορά άγονος, καθώς οι κινήσεις που μέχρι τώρα γίνονται είναι ιδιαίτερα πρόχειρες.

Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι το κράτος «δεν έχει μέχρι τώρα απευθύνει ανοικτό κάλεσμα σε αυτούς που θα ενδιαφέρονταν να έχουν κάποια δράση εκεί μέσα».

Η έλλειψη της πρωτοβουλίας αυτής έχει ως αποτέλεσμα να μην έχει ακόμα εξασφαλιστεί μια ελάχιστη πελατειακή βάση. Και όπως συγκεκριμένα είπε στην εκπομπή Logistics Voice «το Θριάσιο σαν κεντρική ιδέα είναι άριστη, σαν υλοποίηση κακή».

Ως το πιο σημαντικό γεγονός που έχει συμβεί ποτέ μέχρι τώρα στην Ελλάδα, εκ της θετικής του πλευράς, χαρακτήρισε μεταξύ των άλλων την έλευση της Cosco στην Ελληνική αγορά και δη, στο λιμάνι του Πειραιά, σημειώνοντας ότι όταν θα ξεπεραστούν το προβλήματα και δουλέψει η Cosco στο 100% ,τότε τα οφέλη θα είναι σημαντικά και πολλαπλά.

Σημείωσε μεταξύ των άλλων ότι θα πρέπει να δουλευτεί σωστά και ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων που έχει προαναγγείλει

Σε ό,τι αφορά τώρα τον ΟΣΕ όπως ανέφερε ο κος Σκαμάγκος, «αυτός βρίσκεται ακόμα σε φάση εσωστρέφειας», υπογραμμίζοντας ότι θα χρειαστεί ένας χρόνος για να παρουσιαστεί η τελική μορφή του . Σωστά παρατήρησε ότι, δεν έχει ανακοινωθεί κάποιο συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο δράσης., οι υποδομές έχουν εγκαταλειφθεί, υπογραμμίζοντας παράλληλα την απουσία νέου σχεδιασμού. Χαρακτηριστικά για το ζήτημα του ΟΣΕ τόνισε ότι «αν δεν μπει κάποιος διεθνής παίκτης ή manager με ανάλογο βιογραφικό δύσκολα θα μπορέσει να ξεφύγει ο ΟΣΕ» από την περιπέτεια που έχει μπει.

Συμπληρώνοντας ότι «αν υπήρχε σιδηρόδρομος σωστός σε καθημερινή βάση που συνέδεες την Αθήνα με την Θεσσαλονίκη θα μπορούσαμε να αντικαταστήσουμε 500 φορτηγά που κάνουν το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, κάτι που θα έδινε στην χώρα πράσινη ανάσα».

Άλλωστε, τουλάχιστον τα τελευταία δύο χρόνια οι λόγοι των πολιτικών είναι φορτωμένοι με «πράσινη ανάπτυξη», «πράσινη ανάσα», «πράσινες ευκαιρίες», «πράσινες επενδύσεις».

Οι προτάσεις αυτές λοιπόν εκτός ότι είναι πρακτικές και υλοποιήσιμες, αποτελούν και ιδιαίτερη πρόκλησης για όλους όσους ανακοινώνουν σχέδια πράσινης ανάπτυξης.

Σημαντικά και τα οφέλη που μπορεί να έχει μια εταιρεία από την ανάθεση μέρος των υπηρεσιών της σε εταιρείες 3PL, καθώς οι 3PL έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν συνέργειες, μεγάλες οικονομίες κλίμακας, άρα και καταφέρνουν να μειώσουν το κόστος του συνεργάτη τους.

Με λίγα λόγια, οι εταιρείες είτε είναι εμπορικές είτε βιομηχανικές με την εκχώρηση μέρος των υπηρεσιών τους σε τρίτους επιτυγχάνουν να ασχοληθούν με το core business τους αλλά και να αξιοποιήσουν το ανθρώπινο δυναμικό που έχουν, προσφέροντας στο πελάτη ως εκ τούτου το αποτέλεσμα που επιδιώκει

Μιλώντας τέλος για το κλάδο των 3PL ανάμεσα στα άλλα ο διευθύνων σύμβουλος της Metron Logistics επισήμανε ότι θα υπάρξει συρρίκνωση στο κλάδο αλλά ταυτόχρονα υπάρχουν και ευκαιρίες καθώς η συρρίκνωση του κλάδου είναι πολλαπλάσια της συρρίκνωσης των εταιρειών πελατών μας.

Σχετικά με την τιμολόγηση των υπηρεσιών των εταιρειών του κλάδου κρούει τον κώδωνα κινδύνου λέγοντας ότι «αν περάσεις την κόκκινη γραμμή του κόστους θα μειώσεις σαφώς την ποιότητα των υπηρεσιών και θα οδηγηθείς αργά ή γρήγορα στο λουκέτο», προσθέτοντας θα πρέπει να γίνει πλήρες reengineering στη λειτουργία των επιχειρήσεων σε ό,τι αφορά τη δομή τους, όχι στη μείωση προσωπικού, για να καταφέρουν οι εταιρείες του κλάδου να είναι αποτελεσματικές και να πάρουν ρυθμούς ανάπτυξης

Εύστοχος και δομημένος και με μεγάλη εμπειρία στο χώρο, ο κος Σκαμάγκος συστήνει στις εταιρείες να «διαβάζουν» τους υποψήφιους πελάτες τους, όσον αφορά την αξιοπιστία τους και τη βιωσιμότητα τους, να γνωρίζουμε πλήρως τη γκάμα των προϊόντων και υπηρεσιών που θα προσφέρουν στο πελάτη και να αναπτύσσουν σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ των πελατών τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More