fbpx

Στο «στόχαστρο» όσοι δεν πληρώνουν διόδια!

0 11

Σε «πάταξη» του κινήματος «Δεν πληρώνω» στα διόδια φαίνεται να προχωρά η ελληνική κυβέρνηση, με τροπολογία βάση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Σε «πάταξη» του κινήματος «Δεν πληρώνω» στα διόδια φαίνεται να προχωρά η ελληνική κυβέρνηση, με τροπολογία βάση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την προσθήκη που κατέθεσε το Υπουργείο Υποδομών στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, όσοι αρνούνται να καταβάλλουν το ποσό που ορίζουν τα διόδια, θα υποχρεώνονται από δω και στο εξής να πληρώνουν πρόστιμο ύψους 200 ευρώ, ενώ παράλληλα η τροχαία καλείται να παίξει το δικό της ρόλο…

Προς «συμμόρφωση» και «παραδειγματισμό» των υπολοίπων «ανυπάκουων» οδηγών θα αφαιρεί την άδεια ικανότητας οδηγού, καθώς και την άδεια κυκλοφορίας, ενώ ταυτόχρονα θα παρακρατεί και τις πινακίδες των αυτοκινήτων για 20 μέρες.

Να σημειωθεί ότι η άρνηση πληρωμής διοδίου καθίσταται παράβαση του Κ.Ο.Κ., ενώ η μη καταβολή κομίστρου στις δημόσιες συγκοινωνίες μετατρέπεται σε πλημμέλημα.

Με τον τρόπο αυτό η ελληνική κυβέρνηση ουσιαστικά προστατεύει τα συμφέροντα των ιδιωτών εργολάβων, ενώ την ίδια στιγμή προσπαθεί να αναγκάσει τους «απείθαρχους» πολίτες να κάνουν πίσω στα όσα μέχρι πρότινος υποστήριζαν, ότι θα είναι αμείλικτοι ενάντια σε οποιαδήποτε ενίσχυση της ήδη υψηλής ακρίβειας.

Alpha Bank

Στις κινητοποιήσεις για τη μη πληρωμή διοδίων κάνει αναφορά η διεύθυνση οικονομικών μελετών της Alpha Bank, σημειώνοντας στο Εβδομαδιαίο Δελτίο Οικονομικών Εξελίξεων ότι συμβάλλουν, μεταξύ άλλων, στις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα χρονοδιαγράμματα πέντε μεγάλων έργων που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης (ΣΔΙΤ).

«Τις αρνητικές επιπτώσεις από τις πραγματικές αυτές δυσκολίες ενισχύει σημαντικά στην τρέχουσα περίοδο και η μεγάλη αβεβαιότητα που προκύπτει από τις κινητοποιήσεις για τη μη πληρωμή διοδίων. Αυτό έχει ήδη συμβάλλει ουσιαστικά στις προαναφερθείσες σημαντικές καθυστερήσεις των μεγάλων αυτοκινητόδρομων που βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ δίνει τη δυνατότητα στις εταιρείες που έχουν χρηματοδοτήσει τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους στη χώρα να ζητήσουν αναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με σημαντικά αυξημένο κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο. Σημειώνεται ότι στις κινητοποιήσεις για τη μη πληρωμή των διοδίων συμμετέχουν κυρίως εκείνοι που ωφελούνται περισσότερο από την κατασκευή των οδικών αξόνων με χρήματα του συνόλου του Ελληνικού λαού» αναφέρει η Alpha Bank και συνεχίζει:

«Συμμετέχουν δηλαδή οι κάτοικοι: α) που είδαν την αξία της περιουσίας τους να πολλαπλασιάζεται από την κατασκευή των οδικών αξόνων και των άλλων μέτρων υποδομής, β) που διευκολύνονται περισσότερο για την καθημερινή είσοδό τους στην Αθήνα, αφού, χωρίς τους άξονες αυτούς, θα χρειάζονταν να σπαταλούν χρόνο, μεγάλη ταλαιπωρία και χρήματα για βενζίνη πολύ υψηλότερα από τα σημερινά διόδια. Μάλιστα, από τους πολιτικούς που εκλέγονται στην περιφέρεια της Αθήνας υποστηρίχθηκε η άποψη ότι δεν θα έπρεπε να υπάρχουν διόδια εντός της Αττικής. Έτσι, ενώ οι Ολυμπιακοί αγώνες συνέβαλαν στη δημιουργία μεγάλων και εξαιρετικά πολύτιμων έργων υποδομής, κυρίως στην Αττική (κανείς δεν θέλει να σκεφτεί σήμερα πως θα ήταν η Αθήνα χωρίς την Αττική οδό ή χωρίς τη σημαντικά αναβαθμισμένη Εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, ιδιαίτερα στο τμήμα της από τον Ωρωπό έως τον Πειραιά), έρχονται σήμερα οι ευνοημένοι από αυτή την εξέλιξη να ζητήσουν την επίρριψη του κόστους για τη μεγάλη διευκόλυνσή τους στους άλλους, στους εκτός της Αττικής. Το πρόβλημα δε, διογκώνεται ακόμη περισσότερο όταν τίθεται σε συζήτηση από αρμόδιους υπουργούς θέμα σημαντικών μειώσεων στα διόδια. Αντί το Υπουργείο να δώσει στοιχεία για το πραγματικό κόστος των έργων και για τον χρόνο που θα απαιτηθεί για την ανάκτηση αυτού του κόστους με τα σημερινά διόδια και τη μειωμένη διέλευση λόγω της κρίσης, φαίνεται να υιοθετεί την άποψη ότι αυτό το κόστος θα το πληρώσουν, όχι αυτοί που πρωτίστως ωφελούνται από τα έργα, αλλά οι άλλοι.

Και όλα αυτά γίνονται σε μια περίοδο όπου η Ελλάδα βρίσκεται σε μεγάλη ύφεση μετά από μια εξαιρετικά οδυνηρή δημοσιονομική εκτροπή και κινδυνεύει να υποχρεωθεί σε μια χρεοκοπία που θα έχει δραματικά αρνητικές επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία και κοινωνία και στην ευημερία των πολιτών της χώρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι τις ανωτέρω κινητοποιήσεις του «δεν πληρώνω» τις υιοθέτησαν πρόθυμα και κάποιες από τις πολιτικές δυνάμεις οι οποίες: συνέβαλαν αποφασιστικά στη σημαντική πτώση του ελληνικού τουρισμού, ιδιαίτερα στην Αττική, με τις καταστροφικές κινητοποιήσεις του 1ου 6μήνου του 2010».

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More