fbpx

Κάθε λιμάνι και καημός

Σε κεντρικό πολιτικό ζήτημα έχει εξελιχθεί η απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία αποφάσισε την Παρασκευή την κήρυξη 48ωρης επαναλαμβανόμενης Πανελλαδικής απεργίας των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων από σήμερα, Δευτέρα. Σε κεντρικό πολιτικό ζήτημα έχει εξελιχθεί η απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία αποφάσισε την Παρασκευή την κήρυξη 48ωρης επαναλαμβανόμενης Πανελλαδικής απεργίας των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων από σήμερα, Δευτέρα.

Τα αιτήματα

Οι ναυτεργάτες γιαμαρτύρονται για την επίθεση κατά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, ενώ μεταξύ άλλων ζητούν την άμεση υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, την διατήρηση του καμποτάζ στην επιβατηγό ναυτιλία, την διατήρηση του ΝΑΤ (Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο), την ίδρυση ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών και την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης.

Επίσης, «κόκκινο» πανί για την ΠΝΟ αποτελεί το γεγονός ότι είναι ήδη επιστρατευμένοι επί 1,5 χρόνο. Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία αναφέρει ότι οι νατεργάτες «με την παραπάνω απεργία προτάσσουν την συνεχιζόμενη για σχεδόν ενάμιση χρόνο πολιτική επιστράτευση των Ελλήνων ναυτεργατών που επεβλήθη από τα κόμματα της συγκυβέρνησης τρεις φορές κατά την διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας και απαιτούν την άμεση ανάκληση και κατάργηση της νομοθεσίας που επιβάλλει το αντιδημοκρατικό και αντικοινωνικό αυτό μέτρο».

Το υπουργείο

Η νέα υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Άννα Διαμαντοπούλου, κάλεσα το Σάββατο σε συνάντηση, στο κτήριο της Ακτής Βασιλειάδη, τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, ενώ παρών ήταν και ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γιώργος Κουτρουμάνος.

Ωστόσο, η συνάντηση απέβη άκαρπη, καθώς οι δύο υπουργοί δεν είχαν να αντιπροτείνουν τίποτα στους ναυτεργάτες, αφού οι αποφάσεις απορρέουν από το Μνημόνιο.

Επίσης, στην αρχή της συνάντησης, οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού ναυτικού (ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ) που εκπροσωπούν το ΚΚΕ, μίλησαν γενικά κατά της κυβερνητικής πολιτικής, ενώ οι τόνοι ανέβηκαν και οι επικεφαλής των δύο αυτών ναυτεργατικών σωματείων αποχώρησαν.

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

‘1. Το καθεστώς ασφάλισης και συνταξιοδότησης των ναυτικών δεν μεταβάλλεται με την μεταφορά της εποπτείας στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
2. Η υπαγωγή του Οίκου του Ναύτου στον ΕΟΠΠΥ αφορά στις παροχές σε είδος και όχι στις παροχές σε χρήμα, τα επιδόματα και τις λοιπές παροχές. Ο Οίκος του Ναύτου επομένως διατηρείται ως φορέας ασφάλισης.
3. Όλοι οι εργαζόμενοι μεταφέρονται στο νέο φορέα με την ίδια εργασιακή σχέση.
4. Η περιουσία των ταμείων αξιοποιείται προς όφελος αποκλειστικά των ναυτικών και των οικογενειών τους.
Η πολιτεία αναλαμβάνει όλες τις πρωτοβουλίες για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των ταμείων των ναυτικών για τη συνέχιση και την βελτίωση των παροχών υγείας με δεδομένη την εξαιρετικά δυσμενή αναλογία ασφαλισμένων – συνταξιούχων (17.000 ασφαλισμένοι – 72.500 συνταξιούχοι).’

Οι αντιδράσεις

Η απόφαση των ναυτεργατών να κατέβουν σε απεργίες και μάλιστα επαναλαμβανόμενες, όπως ήταν φυσικό, έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις.

Από την μία, οι πολιτικοί, όπως άλλωστε κάνουν κάθε φορά που απεργεί ένας κλάδος, επικαλούνται το εθνικό συμφέρον, το οποίο πολλοί, όπως λένε, θυσιάζουν έναντι των συμφερόντων μιας συντεχνίας (αυτός ο όρος αρέσκεται πολύ να χρησιμοποιείται σε αυτές τις περιπτώσεις, αν και ελάχιστοι γνωρίζουν την ακριβή σημασία του).

Από την άλλη, βέβαια, δεν λείπουν και οι αντιδράσεις από κομμάτια της κοινωνίας που αισθάνονται ότι πλήττονται από αυτές τις κινητοποιήσεις. Για παράδειγμα, χθες κατέβηκαν σε διαμαρτυρία αγρότες της Κρήτης, επειδή λόγω της απεργία δεν θα μπορέσουν να διακινηθούν τα κηπευτικά και γενικότερα τα αγροτικά προϊόντα προς την Αθήνα. Μέσα σε αυτό το κλίμα, άλλα επιχειρήματα που έχουν ακουστεί είναι για τα προβλήματα τροφοδοσίας και μετακίνησης των κατοίκων στα νησιά, αλλά και για τα πλήγματα που θα δεχθεί ο τουρισμός ενόψει του Πάσχα.

Ωστόσο, ανεξάρτητα με το αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με τα αιτήματα των ναυτεργατών ή και με τους τρόπους κινητοποίησής τους, το σίγουρο είναι ένα. Για τα προβλήματα που αντομετωπίζουν τα νησιά πρωτίστως ευθύνεται η πολιτεία και μετά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που έχουν ελαττώσει δραματικά τα δρομολόγια.

Ως παράδειγμα αρκεί η περίπτωση του νομού Σάμου (Σάμος, Ικαρία, Φούρνοι) όπου αποσύρθηκε το νέο σε ηλικία πλοίο που εξυπηρετούσε τη γραμμή και αντικαταστάθηκε με το σχεδόν 40χρονo «Ιεράπετρα».

Για όλα φταίει η Αριστερά

Και ενώ οι εθνικές εκλογές πλησιάζουν, έχει γίνει πολύ της μόδας να αναδεικνύονται ως μόνιμη πλέον «πέτρα του σκανδάλου» τα κόμματα της Αριστεράς. Για ακόμη μία φορά ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ., αντί να «κοιτάξουν την καμπούρα τους» βλέπουν ως υποκινητές το ΚΚΕ και τον ΣΥΡΙΖΑ

Μεταξύ άλλων, ο εκπρόσωπος της ΝΔ Γ. Μιχελάκης δήλωσε χθες ότι «η εμπειρία του πρόσφατου παρελθόντος παραπέμπει, άλλωστε, σε καταλήψεις πλοίων από μικροομάδες της Αριστεράς, που θέλουν να επιβάλλουν, με τη βία, τις αποφάσεις τους και να φέρνουν σε σύγκρουση τους ανθρώπους του μόχθου».

Στο ίδιο μήκος κύματος, η πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Ντόρα Μπακογιάννη, εξαπέλυσε επίθεση εναντίον της Αλέκας Παπαρήγας για την στήριξη της απεργίας, δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι: (η Αλ. Παπαρήγα) «πιστεύει ότι ο λαός πρέπει ακόμα περισσότερο να εξαθλιωθεί, ακόμα περισσότερο να καταστραφεί, για να αντλήσει το κομμουνιστικό κόμμα πολιτικά οφέλη».

Από την πλευρά της, η κ. Παπαρήγα εκτίμησε ότι από την απεργία θα πληγεί ο μεγαλέμπορος και όχι ο φτωχός αγρότης και χαρακτήρισε «πρόκληση» τις δηλώσεις της προέδρου της ΔΗΣΥΜ, προβλέποντας ότι θα υπάρξει «τρομοκρατία μέχρι τις κάλπες».

Εν τω μεταξύ, έκκληση απηύθηνε ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, προκειμένου να μη δέσουν τα πλοία στα λιμάνια.

Όπως είπε ο κος Κορκίδης, ‘η ΕΣΕΕ ενόψει της 48ωρης απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) κάλεσε όλους τους φορείς της Ελληνικής Ναυτιλίας να συμβάλουν για τη διασφάλιση της μεταφοράς των αγροτικών προϊόντων από την νησιωτική Ελλάδα στις εγχώριες και διεθνείς αγορές.

Το ελληνικό εμπόριο για άλλη μια φορά απευθύνει έκκληση στην ΠΝΟ παρά τα δίκαια αιτήματά της, να περιορίσει τις επαναλαμβανόμενες εξαγγελθείσες απεργιακές κινητοποιήσεις και να επιτρέψει από το βράδυ της Τρίτης να γίνουν κανονικά τα δρομολόγια των πλοίων, από και προς τα νησιά για την μεταφορά των ευπαθών προϊόντων.

Η ΕΣΕΕ ζητά από την ΠΝΟ να κατανοήσει ότι το δίκαιο του ενός δεν μπορεί να είναι η καταστροφή του αλλού και καλεί τους Έλληνες ναυτικούς σε ένα κοινό αγώνα για την επανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ώστε να διασφαλίσουμε την φθηνότερη και απρόσκοπτη μετακίνηση των επιβατών, αλλά και την μεταφορά των προϊόντων από και προς τα νησιά μας, με την μείωση του συντελεστή ΦΠΑ, σε όλα τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας’.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra