490% αύξηση στις κατασκευές δεξαμενόπλοιων το πρώτο 2μηνο του 2024!
Όπως δείχνουν τα στοιχεία στους 2 πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των νέων συμφωνιών για την κατασκευή και καινούργιων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου.
Ο αριθμός των παραγγελιών αυξήθηκε σε όρους μεταφορικής ικανότητας στους 7,4 εκατομμύρια dwt, δηλαδή σε ένα ποσοστό της τάξεως του 490% σε ετήσια βάση και λόγω φυσικά της αύξησης των παραγγελιών για πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου, τα λεγόμενα και στην γλώσσα της θάλασσας Very large Crude Carrier.
Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά η εφοπλιστική κοινότητα προχώρησε στην παραγγελία 19 VLCC, ξεπερνώντας όπως αναφέρει η διεθνής ναυτιλιακή οργάνωση Bimco τον αριθμό των παραγγελιών που τοποθετήθηκαν για αυτό το μέγεθος πλοίων ολόκληρη τη διάρκεια των παραγγελιών του περασμένου έτους.
Το φαινόμενο αυτό όπως είναι φυσικό έχει την εξήγηση του που δεν είναι άλλη από το γεγονός πως τα ναύλα στην αγορά των δεξαμενοπλοίων θεωρούνται και είναι πολύ επικερδή. Έτσι λοιπόν εξηγείται και το μεγάλο ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για VLCC και γενικότερα για δεξαμενόπλοια.
Η εν λόγω αγορά όπως είναι γνωστό ενισχύθηκε σημαντικά από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία και παρέμεινε μια ισχυρή αγορά και κατά τους δύο πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, με τα VLCCs με την σειρά τους να καταγράφουν το ισχυρότερο ξεκίνημα που έχει παρατηρηθεί στο άνοιγμα ενός νέου έτους.
Το 70% της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται τον προηγούμενο χρόνο και αυτών που η κατασκευή τους ξεκίνησε τη φετινή χρονιά θα παραδοθεί μεταξύ του 2026 και του τέλους του 2027. Με βάση το γεγονός αυτό του χρόνου των παραδόσεων των εν λόγω πλοίων οι τιμές των ναύλων αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα.