Ρεκόρ δαπανών για λόμπινγκ από Google και Facebook το 2018
Ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο τα χρήματα που δαπάνησαν οι δύο κολοσσοί της τεχνολογίας, Google και Facebook, για λόμπινγκ στις ΗΠΑ, το 2018.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν οι ίδιες οι εταιρείες στο Κογκρέσο, όπως απαιτείται άλλωστε από την αμερικανική νομοθεσία, η Alphabet, μητρική της Google, δαπάνησε 21,2 εκατομμύρια δολάρια το 2018, περισσότερα χρήματα δηλαδή από κάθε άλλη αμερικανική τεχνολογική εταιρεία.
Το 2017 η Google είχε δώσει σε κάθε είδους λομπίστες 18,04 εκατ. δολάρια, ενώ το ρεκόρ της μέχρι πέρυσι ήταν το 2012, όταν είχε δαπανήσει 18,22 εκατ. δολάρια.
Δεύτερο σε δαπάνες λόμπινγκ το 2018, σύμφωνα με το Reuters, ήλθε το Facebook με 12,62 εκατ. δολάρια, επίσης περισσότερα από κάθε άλλο προηγούμενο έτος (το 2017 είχε δαπάνες 11,51 εκατ. δολ).
Τόσο η Google όσο και το Facebook βρέθηκαν το 2018 στο «μάτι του κυκλώνα», καθώς οι αμερικανικές αρχές, το Κογκρέσο, τα μέσα ενημέρωσης και οι καταναλωτές-χρήστες έστρεψαν την προσοχή τους στις πρακτικές των δύο εταιρειών για ζητήματα προστασίας της ιδιωτικότητας, ελεύθερου ανταγωνισμού, παραπληροφόρησης, χρήσης αλγόριθμων με πολιτικές και άλλες μεροληψίες, φοροαποφυγής κ.α.