Αγορά αυτοκινήτου: Κάτω τον Νοέμβριο, πάνω το 11μηνο
Η μείωση της παραγωγής αυτοκινήτων λόγω της έλλειψης ημιαγωγών είναι η βασική αιτία που οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων παρουσίασαν μείωση τον Νοέμβριο (σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020). Από την άλλη, όμως, άκρως ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου οι πωλήσεις είναι πάνω κατά σχεδόν 28%, συγκρινόμενες με το αντίστοιχο 11μηνο του περασμένου χρόνου.
Σε απόλυτους αριθμούς, τώρα, τον Νοέμβριο που μας πέρασε πουλήθηκαν 7.168 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι 7.641 το 2020 και 7.464 το 2019.
Στο σύνολο του 11μηνου, εφέτος ταξινομήθηκαν 95.262 καινούργια Ι.Χ. έναντι 74.534 πέρσι, χρονιά η οποία καθορίστηκε από την πανδημία του κορονοϊού.
Αν, δε, δεν υπήρχε το πρόβλημα με τα τσιπ που έχει «καθηλώσει» την παραγωγή καινούργιων αυτοκινήτων, ενδεχομένως η αγορά να είχε «αγγίξει» τα νούμερα του 2019, όταν το πρώτο 11μηνο είχαν πουληθεί 107.512 αυτοκίνητα.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Νοέμβριος 2021 |
Νοέμβριος 2020 |
Νοέμβριος 2019 |
Μεταβολή 2021/2020 |
Μεταβολή 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά |
7.168 |
7.641 |
7.464 |
–6,2% |
–4,0% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
881 |
780 |
765 |
+12,9% |
+15,2% |
Καινούργια λεωφορεία |
33 |
19 |
12 |
+73,7% |
+175,0% |
|
|||||
Ιανουάριος – Νοέμβριος 2021 |
Ιανουάριος – Νοέμβριος 2020 |
Ιανουάριος – Νοέμβριος 2019 |
Μεταβολή Ιαν.-Νοε. 2021/2020 |
Μεταβολή Ιαν.-Νοε. 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά |
95.262 |
74.534 |
107.512 |
+27,8% |
-11,4% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
10.252 |
6.800 |
7.694 |
+50,8% |
+33,2% |
Καινούργια λεωφορεία |
382 |
281 |
346 |
+35,9% |
+10,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Νοέμβριο, έχει ως εξής:
Segment |
Νοέμβριος 2021 |
Νοέμβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Νοέμβριος 2021 |
Ιανουάριος –Νοέμβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
11,7% |
6,9% |
+4,8 |
10,1% |
8,9% |
+1,2 |
A-SUV |
0,5% |
1,8% |
-1,2 |
1,2% |
1,6% |
-0,4 |
A TOTAL |
12,2% |
8,7% |
+3,6 |
11,3% |
10,5% |
+0,8 |
B |
20,8% |
26,9% |
-6,1 |
26,9% |
28,5% |
-1,6 |
B-SUV |
21,7% |
24,7% |
-3,0 |
21,8% |
19,4% |
+2,4 |
B TOTAL |
42,6% |
51,7% |
-9,1 |
48,7% |
47,9% |
+0,8 |
C |
11,1% |
12,8% |
-1,7 |
12,5% |
13,8% |
-1,3 |
C-SUV |
26,2% |
21,3% |
+4,8 |
21,0% |
21,6% |
-0,6 |
C TOTAL |
37,2% |
34,1% |
+3,1 |
33,5% |
35,4% |
-1,9 |
D |
2,2% |
1,4% |
+0,8 |
1,9% |
1,5% |
+0,4 |
D-SUV |
3,9% |
2,6% |
+1,4 |
2,7% |
2,6% |
+0,1 |
D TOTAL |
6,1% |
4,0% |
+2,2 |
4,5% |
4,0% |
+0,5 |
E |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
E-SUV |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,6% |
0,4% |
+0,1 |
0,6% |
0,5% |
+0,1 |
F-G |
0,0% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,0% |
0,2% |
-0,2 |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
0,8% |
0,6% |
+0,2 |
0,8% |
1,1% |
-0,2 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
52,9% |
50,8% |
+2,0 |
47,2% |
45,7% |
+1,6) |