fbpx

Αμετάβλητος ο πληθωρισμός τον Ιούλιο

0

Αμετάβλητος παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο εφέτος σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, από μείωση κατά 0,3% τον Ιούνιο 2019 και έναντι αύξησης 0,9% τον Ιούλιο 2018. Οι κυριότερες ανατιμήσεις αφορούν στα φαρμακευτικά προϊόντα και τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, μεταξύ Ιουλίου και Ιουνίου, ξεχωρίζει η (εποχική) μείωση κατά 25,4% στις τιμές σε ένδυση- υπόδηση λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων και οι ανατιμήσεις κατά 1,6% στην Υγεία, λόγω κυρίως των φαρμακευτικών προϊόντων και κατά 1,5% στις Μεταφορές λόγω κυρίως της βενζίνης.

Ειδικότερα, η μηδενική μεταβολή του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Ιούλιο προέκυψε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

  • 1,4% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, αλλαντικά, γιαούρτι, τυριά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφές- κακάο- τσάι, χυμούς φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε χοιρινό, πουλερικά, νωπά ψάρια, νωπά λαχανικά, πατάτες.
  • 0,9% στη «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 2,1% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • 1,7% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό, υπολογιστές-επισκευές.
  • 0,8% στην «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 1,7% στα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 0,4% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 0,3% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 2,3% στην «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
  • 2,5% στις «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.
  • 3,6% στις «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • 0,4% στα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, υπηρεσίες παροχής καταλυμάτων.

Σε μηνιαία σύγκριση (Ιούλιος προς Ιούνιο), ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 1,5%, έναντι μείωσης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση πέρυσι.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός σημείωσε τον Ιούλιο εφέτος αύξηση 0,4%, από αύξηση 0,2% τον Ιούνιο 2019 και έναντι αύξησης 0,8% που σημειώθηκε τον Ιούλιο 2018. Σε μηνιαία σύγκριση, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε εφέτος μείωση 1,2% έναντι μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra