Άνοδος της αγοράς ταχυμεταφορών σε όγκο και έσοδα τα τελευταία χρόνια
Ο εγχώριος κλάδος των ταχυμεταφορών εξετάζεται σε πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε. Σύμφωνα με τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst, το 2015 οι εταιρείες ταχυμεταφορών διακίνησαν 58,6 εκ. αντικείμενα, αριθμός αυξημένος κατά 1,8% σε σχέση με το 2014, σχηματίζοντας κύκλο εργασιών περίπου €300 εκ., επί-πεδο οριακά χαμηλότερο από το προηγούμενο έτος.
Ο κλάδος εμφανίζει ανθεκτικότητα στην ύφεση των τελευταίων χρόνων, αποσπώντας σημαντικά μερίδια έναντι των ΕΛΤΑ, με το πλήθος των αντικειμένων και τα έσοδα να αυξάνονται την περίοδο 2011-2015 κατά 21,3% και 12,5% αντίστοιχα. Η ενίσχυση αυτή τροφοδοτείται από την αυξανόμενη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών, γεγονός που δημιουργεί ανάγκες για γρήγορη και ασφαλή παράδοση των δεμάτων.
Συνολικά, οι εταιρείες courier το 2015 διακίνησαν το 14,7% των αντικειμένων της ευρύτερης ταχυδρομικής αγοράς, συγκεντρώνοντας το 55% των εσόδων (από 42% το 2011).
Πάντως, διαχρονικά παρατηρείται μείωση των τιμών στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών λόγω του έντονου ανταγωνισμού, γεγονός που μεταφράζεται στην παροχή σημαντικών εκπτώσεων για τους εταιρικούς πελάτες. Έτσι, το μέσο έσοδο ανά αντικείμενο το 2015 διαμορφώθηκε στα €5,12, από €5,52 το 2011.
Οι φάκελοι καταλαμβάνουν ολοένα και μικρότερο ποσοστό στο πλήθος των διακινούμενων αντικειμένων από τις εταιρείες courier: 43% το 2015, από 48% πριν από 2 χρόνια. Αντιθέτως, το σύνολο των δεμάτων και μικροδεμάτων το τελευταίο έτος κατέλαβε το 54% του όγκου. Επιπλέον, από τον τομέα των φακέλων προήλθε αρκετά μικρότερο μέρος των εσόδων (συγκεκριμένα το 32%), ενώ από τα δέματα & μικροδέματα συνολικά το 54%.
Σύμφωνα με την κα Αντιγόνη Αμπελακιώτη, Customer Support Manager της Infobank Hellastat, «Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω της αυξανόμενης εξοικείωσης των καταναλωτών με τις διαδικτυακές αγορές και της στροφής τους σε φθηνότερες λύσεις, προσφέρει θετικές προοπτικές κυρίως για τον τομέα της διανομής δεμάτων & μικροδεμάτων. Ήδη, τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη των εσόδων του κλάδου έχει βασιστεί στον τομέα των αντικειμένων που παραγ-γέλνονται από τους καταναλωτές διαδικτυακά. Αντιθέ-τως, το ψηφιακό μέσο συνιστά απειλή για την παραδο-σιακή αλληλογραφία».
Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου
Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 30 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα ε-ξής:
Ο Κύκλος Εργασιών το 2014 ανέκαμψε μετά την πτωτική πορεία των προηγούμενων ετών, καταγράφοντας αύξηση 15,4%, στα €315,28 εκ.
Τα συνολικά ΚΠΤΦΑ ενισχύθηκαν κατά 27%, ξεπερνώντας τα €18 εκ. Σημαντική άνοδο σημείωσαν και τα ΚΠΦ: στα €14 εκ., έναντι €8, εκ. το 2013
Τα περιθώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ διαμορφώθηκαν σε 9,3% και 6,7% αντίστοιχα, σημειώνοντας άνοδο 2 ποσοστιαίων μονάδων.
Η κεφαλαιακή μόχλευση παρέμεινε υψηλή, έχοντας πάντως βελτιωθεί σε 1,5 προς 1 .