fbpx

Αντικειμενικά κριτήρια: Μερική αναδίπλωση – Ποιες αλλαγές εξετάζονται

0

Παρεμβάσεις για περαιτέρω βελτιώσεις και διορθώσεις σε δύο σημαντικές διατάξεις του νέου φορολογικού νομοσχεδίου – τις ρυθμίσεις για τα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης των αυτοαπασχολουμένων και το νέο φορολογικό κίνητρο για την λήψη αποδείξεων από επιτηδευματίες που εκτελούν εργασίας ανακαινίσεων και λειτουργικών αναβαθμίσεων κτιρίων – σχεδιάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου έχει ήδη καταγράψει και ομαδοποιήσει το πλήθος των σχολίων που κάνουν οι πολίτες στη δημόσια διαβούλευση επί των διατάξεων του νέου φορολογικού νομοσχεδίου για τα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης των αυτοαπασχολουμένων και, θεωρώντας βάσιμα ορισμένα από αυτά που επισημαίνονται στα σχόλια, εξετάζει νέες τροποποιητικές παρεμβάσεις στο κείμενο των σχετικών διατάξεων που όμως δεν θα θίγουν τον πυρήνα του νέου συστήματος φορολόγησης.

Στο οικονομικό επιτελείο σχεδιάζουν τροποποιήσεις στα εξής σημεία των επίμαχων διατάξεων:

1) Στις προσαυξήσεις της βάσης υπολογισμού του φορολογητέου εισοδήματος ανάλογα με τα έτη λειτουργίας κάθε επιχείρησης. Το κείμενο του νομοσχεδίου που έχει κατατεθεί για δημόσια διαβούλευση προβλέπει ότι το ποσό των 10.920 ευρώ, που είναι η βάση του αντικειμενικού προσδιορισμού του φορολογητέου καθαρού εισοδήματος κάθε ατομικής επιχείρησης και αφορά επιχείρηση με 6 χρόνια λειτουργίας, προσαυξάνεται:

* κατά 10% και ανέρχεται σε 12.012 ευρώ, για όσους λειτουργούν για περισσότερα από 6 και μέχρι 9 έτη.

* κατά 20% και ανέρχεται σε 13.104 ευρώ, για όσους λειτουργούν για περισσότερα από 9 και μέχρι 12 έτη,

* κατά 30% και ανέρχεται σε 14.196 ευρώ, για όσους ασκούν το επάγγελμα για περισσότερα από 12 έτη.

Αυτή η κλιμάκωση επανεξετάζεται με σκοπό τη μείωση των ποσοστών των προσαυξήσεων.

2) Στις προσαυξήσεις της βάσης υπολογισμού με κριτήριο το ύψος του τζίρου. Τα ποσοστά προσαυξήσεων 35%-100% με κριτήριο την ύπαρξη τζίρου υψηλότερου του μέσου όρου του ΚΑΔ της δραστηριότητας επανεξετάζονται και είναι πιθανό να μειωθούν.

3) Στον συνυπολογισμό του κόστους μισθοδοσίας ως κριτηρίου για την περαιτέρω προσαύξηση του αντικειμενικώς προσδιοριζόμενου εισοδήματος. Εξετάζεται κι εκεί μείωση του ποσοστού κατά το οποίο θα προσαυξάνεται το ελάχιστο ετήσιο εισόδημα ή και διαφορετικός τρόπος συνυπολογισμού του κριτηρίου του μισθολογικού κόστους.

4) Στις εξαιρέσεις και στις μειώσεις. Η λίστα των ολικών ή μερικών απαλλαγών από τη φορολόγηση με το νέο σύστημα καθώς και ο κατάλογος των περιπτώσεων αμφισβήτησης του αντικειμενικώς προσδιοριζόμενου εισοδήματος εξετάζεται να διευρυνθούν και με άλλες κατηγορίες – περιπτώσεις αυτοαπασχολουμένων, όπως π.χ. τα ζευγάρια ελευθέρων επαγγελματιών που κινδυνεύουν με διπλή υπερφορολόγηση, οι έχοντες ταυτόχρονα και εισοδήματα από ακίνητα, τα καταστήματα που έχασαν την πελατεία τους λόγω της εκτέλεσης έργων ΜΕΤΡΟ ή άλλων δημοσίων έργων που εμπόδισαν την πρόσβαση του κοινού κ.λπ.

Ήδη πάντως, η ηγεσία του υπουργείου διαμόρφωσε τη λίστα αυτών που μπορούν να εξαιρεθούν από το νέο σύστημα προσθέτοντας κι άλλες περιπτώσεις όπως οι γυναίκες αυτοαπασχολούμενες που είναι έγκυοι ή βρίσκονται σε περίοδο λοχείας, οι επιχειρήσεις με πολύ χαμηλούς μέσους όρους ακαθαρίστων εσόδων και οι έχοντες εισοδήματα από αγροτικές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, τα εισοδήματα από μισθούς, συντάξεις και αγροτικές δραστηριότητες θα μειώνουν τα τεκμαρτά ποσά φορολογητέων εισοδημάτων που θα προκύπτουν από το νέο σύστημα, ενώ τη δυνατότητα αμφισβήτησης του νέου συστήματος φορολόγησης θα έχουν όσοι αυτοαπασχολούμενοι:

α) υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία,

β) είναι φυλακισμένοι,

γ) νοσηλεύονται σε νοσοκομείο ή κλινική,

δ) βρίσκονται σε αδυναμία άσκησης δραστηριότητας λόγω εγκυμοσύνης ή λοχείας με βάση την εργατική νομοθεσία,

ε) έχουν αποδεδειγμένα πληγεί από εκτεταμένες φυσικές καταστροφές που κατέστησαν αδύνατη, συνολικά ή μερικά, την άσκηση της επαγγελματικής ή επιχειρηματικής τους δραστηριότητας,

στ) τελούν υπό ανάκληση της άδειας λειτουργίας της ατομικής τους επιχείρησης ή της άδειας άσκησης επαγγέλματός τους,

ζ) τελούν υπό απαγόρευση λειτουργίας του καταστήματος ή άλλου χώρου άσκησης της επαγγελματικής ή επιχειρηματικής τους δραστηριότητας σε εφαρμογή απόφασης δημόσιας αρχής για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας ή άλλου λόγου που υπαγορεύει το δημόσιο συμφέρον,

η) προσκομίζουν στοιχεία από τα οποία αποδεικνύεται ότι για λόγους ανωτέρας βίας δεν ασκούσαν επιχειρηματική δραστηριότητα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Σε κάθε περίπτωση ο φορολογούμενος οφείλει να προσκομίσει τα αναγκαία δικαιολογητικά για την απόδειξη των ισχυρισμών του.

Επιπλέον, από την εφαρμογή νέου συστήματος θα απαλλάσσονται οι επαγγελματίες που παρουσιάζουν αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του 80%, ενώ το αντικειμενικώς προσδιοριζόμενο εισόδημα θα μειώνεται κατά 50 % για τους επαγγελματίες που ασκούν δραστηριότητα και έχουν την κύρια κατοικία σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω από 3.100.

Αλλαγές και στο φορολογικό κίνητρο για ανακαινίσεις και λειτουργικές αναβαθμίσεις κτιρίων

Εντωμεταξύ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αποφάσισε να μην απαλείψει από το φορολογικό νομοσχέδιο τη διάταξη με την οποία βελτιώνεται σημαντικά και γίνεται πολύ πιο ελκυστικό το φορολογικό κίνητρο για την λήψη αποδείξεων από την πραγματοποίηση δαπανών ανακαινίσεων και λειτουργικών αναβαθμίσεων κατοικιών και άλλων κτισμάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διάταξη ναι μεν δεν θα κατατεθεί όπως αρχικά διαμορφώθηκε (έκπτωση του 100% της ετήσιας δαπάνης για αγορές υλικών και εκτέλεση έργων που αφορούν σε ανακαινίσεις και λειτουργικές αναβαθμίσεις κτιρίων από τον φόρο εισοδήματος των επομένων τεσσάρων ετών για ποσά δαπάνης μέχρι 16.000 ευρώ) αλλά θα τροποποιηθεί ώστε να μην προκαλέσει τεράστια απώλεια φορολογικών εσόδων αλλά και το κίνητρο να παραμείνει ελκυστικό.

Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται παρέμβαση με την οποία θα λαμβάνονται υπόψην ορισμένες κατηγορίες αγορών υλικών και όχι όλων ανεξαιρέτως των υλικών, ενώ μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης για την οποία θα παρέχεται η έκπτωση να εξακολουθούν να είναι οι εργασίες των εργολάβων – για τις οποίες δύσκολα εκδίδονται αποδείξεις και ακόμη πιο δύσκολα γίνονται αποδεκτές οι ηλεκτρονικές πληρωμές – και λιγότερο μέρος της δαπάνης που θα εκπίπτει να αφορά στις αγορές υλικών, δεδομένου ότι γι’ αυτές εκδίδονται πιο εύκολα αποδείξεις και γίνονται πιο εύκολα αποδεκτές οι ηλεκτρονικές πληρωμές.

Επιπλέον, εξετάζεται η έκπτωση να χορηγείται σε ποσοστό μικρότερο του 100% της δαπάνης ή για μικρότερο όριο ποσού ή και για περισσότερα έτη, ώστε από την κατανομή της να προκύπτει μικρότερη μείωση φόρου σε ετήσια βάση.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra