fbpx

Απευθείας ανάθεση και για… το Μετρό της Θεσσαλονίκης

0

Με τροπολογία που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή η κυβέρνηση αναθέτει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό στη Θεσσαλονίκη για τρία χρόνια στην κοινοπραξία που κατασκευάζει το έργο, χωρίς να υπάρχει καμία αναφορά στα ποσά της ανάθεσης, ενώ, παράλληλα, τρέχει ανοικτός διεθνής διαγωνισμός για το ίδιο έργο, ύψους 292 εκατ. με ορίζοντα δεκαετίας!

Η Αττικό Μετρό (Α.Μ.) λίγο πριν από την προκήρυξη εκλογών τινάζει την μπάνκα στον αέρα καθώς με τροπολογία που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή αναθέτει τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης για τρία χρόνια στην κοινοπραξία που κατασκευάζει το έργο. Δηλαδή ένα έργο ύψους 1,5 δισ., για το οποίο η κυβέρνηση προϋπολόγιζε τη λειτουργία του με ΣΔΙΤ και είχε προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό ύψους 292 εκατομμυρίων ευρώ για δέκα χρόνια, τώρα το αναθέτει απευθείας στην κατασκευάστρια εταιρεία χωρίς μάλιστα να υπάρχει καμία αναφορά στο ύψος αυτής της ανάθεσης!

Η τροπολογία έχει κατατεθεί, κατά το συνήθειο της κυβέρνησης, σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών και είναι αποκαλυπτική τόσο για την προχειρότητα της σύνταξης όσο και για τα αδιέξοδα που ήδη προαναγγέλλει για τη λειτουργία του πολύπαθου έργου.

Οπως αναφέρεται: «Παρέχεται η δυνατότητα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 132 και 156 του ν. 4412/2016 (Α’ 147) ανάθεσης από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Εργο και Επέκταση προς Καλαμαριά) στον Ανάδοχο του Βασικού Εργου για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών με δυνατότητα προαίρεσης για ένα (1) ακόμη έτος, αμέσως μετά την περίοδο κατασκευής του. Με τη σύναψη της σχετικής συμπληρωματικής σύμβασης διασφαλίζεται η επίσπευση της κανονικής λειτουργίας του μετρό, αφού η λειτουργία αυτού θα διενεργείται για την ως άνω μεταβατική περίοδο από τον κατασκευαστή του, προς όφελος των επιβατών και με θετικά αποτελέσματα για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου της Θεσσαλονίκης και εν συνεχεία η λειτουργία και συντήρηση θα διεξάγεται από τον ανάδοχο του υπό εξέλιξη διαγωνισμού ανακήρυξης αναδόχου μέσω ΣΔΙΤ».

Καθίσταται σαφές παράλληλα ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως αναφορά σε χρονοδιάγραμμα λήξης του κατασκευαστικού μέρους του έργου. Οσα καθησυχαστικά λένε σήμερα οι κυβερνητικοί για ολοκλήρωση του έργου στο τέλος του 2023 είναι απλώς πομφόλυγες. Γι’ αυτό η δήθεν «επίσπευση» αναφέρεται σε χρόνο που θα λήξουν τα έργα αλλά που παραμένει άγνωστος.

Η ίδια αυτή κυβέρνηση, η ίδια αυτή διοίκηση της Α.Μ. έχουν προκηρύξει διαγωνισμό από τον Αύγουστο του 2022 για τη λειτουργία και συντήρηση του έργου με ΣΔΙΤ.

Έχοντας ως δεδομένο ότι: α) Για τον διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον διεθνείς εταιρείες κολοσσοί -Ιταλοί (ΑΤΜ), Ιάπωνες (Hitachi Rail), Γάλλοι (Egis, Keolis)- και ελληνικές με εκτόπισμα -ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Keolis), β) η απευθείας ανάθεση δίνει αυτόματα στην ανάδοχο κοινοπραξία του έργου πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων, υπάρχει κανείς που αποκλείει ενστάσεις και προσφυγές που θα στείλουν τη λειτουργία του έργου ακόμη πιο πίσω στον χρόνο;

Για «αποκριάτικη τροπολογία» κάνει λόγο με δήλωσή του ο καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. και σημειώνει ταυτόχρονα: «η απευθείας ανάθεση έργου εμπορικής λειτουργίας και όχι επέκτασης έργου που ήδη κατασκευάζεται, όπως ισχυρίζονται, απαγορεύεται διά ροπάλου από την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Με δεδομένο ότι το μετρό χρηματοδοτήθηκε ήδη από τρία χρηματοδοτικά πρωτόκολλα της Ε.Ε., ο κίνδυνος περαιτέρω σοβαρής εμπλοκής και καθυστέρησης του έργου λόγω δικαστικών προσφυγών στα ευρωπαϊκά δικαστήρια είναι τώρα πλέον παραπάνω από ορατός».

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra