fbpx

Από το θρόνο, στον… πλειστηριασμό

0 262

Μια ιστορία που μοιάζει με παραμύθι και αρχίζει να ξεδιπλώνεται στα τέλη ενός καυτού Αυγούστου του 1990 έφτασε μετά από τρείς και πλέον δεκαετίες να οδηγήσει σε απώλειες περιουσιακών στοιχείων και σε πλειστηριασμό μετοχών.

Το ταξίδι της οικογένειας Δάβαρη, ξεκινά με την απόκτηση της αντιπροσωπίας της Hyundai Motor Company στην ελληνική αγορά. Τα αυτοκίνητα των Κορεατών KIA και Hyundai γρήγορα κέρδισαν της καρδίες των ελλήνων καταναλωτών με αποτέλεσμα, από την πρώτη κιόλας χρονιά να κερδίσουν το διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 4%. Με το πέρασμα του χρόνου οι κορεατικές καινοτομίες στην σχεδίαση του αμαξώματος αλλά και η επιθετική και επιτυχημένη εμπορική πολιτική του δωρεάν σέρβις για πέντε έτη, των μηδενικών προκαταβολών και των ελκυστικών χρηματοδοτικών πακέτων, έφεραν τον όμιλο του
Πάνου Δάβαρη και της Ρίτσας Συγγελίδη στις πιο υψηλές θέση των εταιριών της ελληνικής
αυτοκίνησης. Η μια επιτυχία διαδεχόταν την άλλη και η οικογένεια μεγάλωνε, τόσο με την KIA που σχεδόν μια δεκαετία μετά ήρθε να προστεθεί ως εμπορικό παιδί στους κόλπους της οικογένειας Δάβαρη, όσο και σε μια σειρά άλλως εταιριών και δραστηριοτήτων που έφτασαν μέχρι και τον ξενοδοχειακό κλάδο.

Η εταιρία άλλαξε χέρια…

Τα ξένα χέρια, είναι μαχαίρια λέει το γνωστό άσμα, όμως στην περίπτωση αυτή φάνταζε ως την μοναδική λύση καθώς τα χρέη προς τις εφορείες τα ταμεία τις τράπεζες και τους προμηθευτές ξεπερνούσαν τα 200 εκατομμύρια, οι τόκοι και ο δανεισμός έγιναν θηλιά με την πάροδο του χρόνου και μετά από επίπονες και μακρές διαπραγματεύσεις έφεραν τον εναγκαλισμό με τον όμιλο Βασιλάκη. Από το 2017 πέρασε το 70% στα χέρια στα «ξένα» χέρια με τον Πάνο Δάβαρη να παραμένει στην θέση του προέδρου των εταιριών Hyundai Ελλάς ΑΒΕΕ και της ΚΙΑ Ελλάς ΑΒΕΕ και τον Γιώργο Βασιλάκη να κατέχει την θέση του προέδρου και CEO των δυο εταιριών.

Μετά την συμφωνία των δυο ομίλων υπήρξε ένα γενναίο τραπεζικό κούρεμα. Η μεταβίβαση των δυο εταιριών έγινε με δάνεια 20 εκατομμυρίων ευρώ και από την πλευρά του ο όμιλος Βασιλάκη προχώρησε στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και σε επενδύσεις, που στο σύνολο τους αγγίζουν τα 20 εκατομμύρια. Στο πακέτο των συμφωνιών με τις τράπεζες ήταν να μεταβιβαστούν και ακίνητα που ήταν στην κατοχή των εταιριών αλλά και προσωπικά ακίνητα της οικογένειας σε νησιά όπως η Ρόδος, η Κύθνος και η Μύκονος αλλά και τις περιοχές της Αθήνας, της νύφης του Θερμαϊκού και χειμερινού θέρετρου της Αράχοβας.

Ο κύκλος αυτός, όχι φυσικά των χαμένων ποιητών, αλλά των χαμένων περιουσιακών στοιχείων φαίνεται να κλείνει με το νέο πλειστηριασμό των μετοχών της ΚΙΑ και της Hyundai Ελλάς που βγαίνουν εκ νέου στο σφυρί στις 26 του Γενάρη με την τιμή προσφοράς να καθορίζεται κάτι πάνω από 12 εκατ. ευρώ. Ο πλειστηριασμός στα τέλη του Νοέμβρη οδηγήθηκε πριν εκτελεσθεί σε αναστολή με πρωτοβουλίες που τότε ελήφθησαν και τώρα ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να βγουν ξανά στο σφυρί οι 2.300.000 των δυο εταιριών.

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More