fbpx

AVAX: Συνεχίζονται οι απεργίες στη Γραμμή 4 του Μετρό

0

Ξεσηκώθηκαν οι εργαζόμενοι της εταιρείας AVAX στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Το υπουργείο Εργασίας δεν κάνει τίποτα και ο ΘουΒου (όσο μπορεί) κουκουλώνει το γεγονός.

Η Ελλάδα του 2024. Κι αν νομίζουν οι Κυψελιώτες και οι Γαλατσιώτες ότι, θα έχουν μετρό το 2030, απλώς αυταπατώνται. Ας ρωτήσουν καλύτερα κάποιον από τους εργαζόμενους στη Γραμμή 4.

Πήρε, λοιπόν, το μεγάλο αυτό έργο η γνωστή κατασκευαστική AVAX. Εισηγμένη εταιρία στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Σε κοινοπραξία με τους ξένους ομίλους Chella και Alstom. Αντί να το προχωρήσει ταχύτατα και εντός του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης, άρχισε τον πόλεμο σε βάρος των εργαζόμενων στο έργο. Με αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην υλοποίησή του. Κάτι, που θα το πληρώσουν οι πολίτες της Αττικής.

Σήμερα, όμως, την αυταρχική συμπεριφορά της κοινοπραξίας την πληρώνουν οι εργατοτεχνίτες και οι εργαζόμενοί της. Για να αμυνθούν οι άνθρωποι, αναγκάστηκαν να ξεκινήσουν απεργίες. Και μιλάμε για μπαράζ απεργιών. Η τελευταία απεργία -διαρκείας- έχει ξεκινήσει στις 20 Μαΐου, πριν δύο εβδομάδες. Χθες οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια της AVAX στη Γραμμή 4 του Μετρό αποφάσισαν την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων, που έχουν “παγώσει” τα έργα της νέας γραμμής.

Σοβαρές καταγγελίες

Γιατί βρίσκονται «στα κάγκελα» εργατοτεχνίτες και εργαζόμενοι γενικότερα; Πρώτα απ’ όλα για οικονομικούς λόγους. Η AVAX εξασφάλισε 1,2 δισ. ευρώ με τη δουλειά αυτή. Τεράστια μπίζνα. Ταυτόχρονα, πολύτιμη ανάσα για τα ταμεία της. Όμως, σθεναρά η ηγεσία της αρνείται να δώσει σοβαρές αυξήσεις, 15% διεκδικούν οι εργαζόμενοι, ενώ αρνείται να χορηγήσει στους εργάτες το πρόσθετο 10% για τις υπόγειες εργασίες.

Κι ας πούμε, μέχρι εδώ, ότι η… κρίση δεν επιτρέπει στην κοινοπραξία να ικανοποιήσει τις «μαξιμαλιστικές απαιτήσεις» των ανθρώπων που δουλεύουν στο έργο. Τα υπόλοιπα γεγονότα έρχονται να εκθέσουν την AVAX και να τεκμηριώσουν και στον τελευταίο πολίτη, το δίκιο των εργαζομένων.

Σε αυτή την τόσο επίπονη, δύσκολη και επικίνδυνη δουλειά, τους υποχρεώνουν να δουλεύουν δεκάωρα και δωδεκάωρα στους μετροπόντικες και στους σταθμούς. Χωρίς καν να τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας της εργασίας τους.

Οκτώ απεργίες έχουν γίνει από το φθινόπωρο του 2023 για όλα αυτά. Αλλά, η AVAX παραμένει αδιάλλακτη. Ακόμα και όταν συμβαίνουν εξαιρετικά σοβαρά εργατικά ατυχήματα στα εργοτάξιά της!

Βαριά πρόστιμα

Ο ΣΕΠΕ έχει, ήδη, επιβάλλει πρόστιμα στην εταιρεία για το καθεστώς γαλέρας στα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό. Αυτό, από μόνο του, λέει πολλά.

Πρόστιμα για υποδηλωμένη εργασία. Αναγκάζουν τους ανθρώπους να δουλεύουν Σάββατο χωρίς να δηλώσουν στο Κράτος τη σαββατιάτικη εργασία. Προκειμένου να γλιτώσουν την καταβολή της πρόσθετης αμοιβής.

Πρόστιμα για εξαιρετικά σοβαρά εργατικά ατυχήματα. Τα οποία προκαλούνται από τα ανύπαρκτα μέτρα προστασίας των εργαζομένων. Καθώς και από τα εξοντωτικά ωράρια.

Και κάτι τελευταίο. Επειδή η διοίκηση της κατασκευαστικής ισχυρίζεται ότι, το μεροκάματο των εργαζομένων ανέρχεται στα 100 ευρώ, ενώ επισήμως το Σωματείο τους αναφέρει ότι, η ημερήσια αμοιβή φτάνει μόλις τα 50 ευρώ, εμείς περιμένουμε είτε από την ίδια τη διοίκηση της AVAX να μας πει ότι οι εργαζόμενοί της λένε ψέματα είτε από την κ. Δόμνα Μιχαηλίδου, υπουργό Εργασίας, η οποία κωφεύει μέχρι σήμερα.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra