Coca Cola: Τα αποτελέσματα και το μεγάλο μέρισμα εκτόξευσαν την μετοχή
Το marketing mix που ακολούθησε ο όμιλος μετά την κρίση της Ουκρανίας (όπου έχασε τα μερίδια αγοράς Ρωσίας –Ουκρανίας) απέδωσε τα μέγιστα. Όπως απέδωσε και η τιμολογιακή της πολιτική. Τα αποτελέσματα χρήσης 2023 ήταν καλύτερα των αναμενομένων και η εταιρεία θα δώσει υψηλό μέρισμα.
Πιο συγκεκριμένα, η εστιασμένη υλοποίηση της στρατηγικής του Ομίλου σε σχέση με τα προϊόντα 24/7 κατανάλωσης οδήγησε σε αύξηση κατά 16,9% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση.
Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,7% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής μας προτεραιότητας, καθώς σημειώθηκε αύξηση 2,5% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, 27,3% στα ποτά ενέργειας και 31,5% στον καφέ.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 15,0% σε οργανική βάση, αντικατοπτρίζοντας τα οφέλη των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων κατά τη διάρκεια του έτους. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,7% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή οργανική αύξηση να αντισταθμίζεται εν μέρει από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές στις αναδυόμενες αγορές.
Συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου σε αξία το 2023 τόσο στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών όσο και των ανθρακούχων αναψυκτικών κατά 110 και 80 μονάδες βάσης αντίστοιχα.
Ισχυρή αύξηση των λειτουργικών κερδών κατά 17,7% σε οργανική βάση, οδηγώντας σε βελτίωση του δείκτη απόδοσης επενδυμένου κεφαλαίου.
Συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη ύψους €1.083,8 εκατ. Το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους βελτιώθηκε κατά 50 μονάδες βάσης στο 10,6% σε δημοσιευμένη βάση, σημειώνοντας αύξηση 10 μονάδων βάσης σε οργανική βάση.
Αύξηση του συγκρίσιμου μεικτού περιθωρίου κέρδους κατά 80 μονάδες βάσης, αντανακλώντας τη χαλάρωση των πληθωριστικών πιέσεων στα κόστη πωληθέντων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.