fbpx

Εκτός του διαγωνισμού για το Θριάσιο η Cosco;

0 137

Η αγορά ψάχνει να βρει λύσεις, τα ερεθίσματα που θα την οδηγήσουν σε μία νέα εποχή και δυστυχώς από το 2005 περνούμε το χρόνο μας στο να παράγουμε σκέψεις που το μόνο που κάνουν είναι να αναμοχλεύουν τα γεγονότα, χωρίς να υλοποιείται τίποτα. Η αγορά ψάχνει να βρει λύσεις, τα ερεθίσματα που θα την οδηγήσουν σε μία νέα εποχή και δυστυχώς από το 2005 περνούμε το χρόνο μας στο να παράγουμε σκέψεις που το μόνο που κάνουν είναι να αναμοχλεύουν τα γεγονότα, χωρίς να υλοποιείται τίποτα.

Χαρακτηριστικό όπως ανέφερε στην εκπομπή logistics voice, o αρχισυντάκτης του περιοδικού Logistics & Management, Χάρης Λαζαρόπουλος το παράδειγμα του Θριασίου με την εμπλοκή της Cosco. Πολλά τα μπαλάκια μεταξύ του υπουργείου, του ΟΣΕ, της επιτροπής και των ενδιαφερομένων που οδηγούν σε αναβολές .

Το θρίλερ στο παρασκήνιο με την Cosco εδράζεται σε 4 όρους που έχουν θέσει οι Κινέζοι, από τους οποίους οι 2 εμφανίζουν μεγάλες δυσκολίες προκειμένου να ικανοποιηθούν από την ελληνική πλευρά γιατί απλά σκοντάφτουν στο κοινοτικό δίκαιο.

Συγκεκριμένα, υπάρχει μια επιστολή από την cosco logistics για την οποία η επιτροπή και το υπουργείο μεταφορών δεν ενημέρωσαν έγκαιρα και η οποία πληροφορεί στην θυγατρική του ΟΣΕ ότι δεν πρόκειται να πάρει μέρος στο σχετικό διαγωνισμό επικαλούμενη αντιρρήσεις για 4 όρους του διαγωνισμού.

Οι επενδυτές ζητούν επί της ουσίας να έχουν την δυνατότητα μιας ελαφριάς μεταποίησης, μέρος των προϊόντων που θα εισάγονται μέσω του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου προς της αγορές της ΕΕ, αίτημα που δεν συνάδει με την νομοθεσία της ΕΕ, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι, αν γίνει δεκτό το αίτημα αυτό, πολύ άμεσα θα έχουμε καταδίκες της Ελλάδας και εξελίξεις άσχημες.

Το δεύτερο αίτημα των κινέζων είναι δημιουργηθεί ελεύθερη ζώνη εμπορίου στο κέντρο, αίτημα που ούτε αυτό είναι συμβατό με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, αλλά από την άλλη οι κινέζοι θέλουν να δημιουργήσουν ένα εκθεσιακό κέντρο που θα εκτίθενται μια σειρά από διακινούμενα προϊόντα, πράγμα που μπορεί να γίνει αποδεκτό. Ωστόσο, το αίτημα τους μπορεί να μας πάει πίσω 4-5 χρόνια σε ό,τι αφορά την πλήρη υλοποίηση του τερματικού σταθμού. Μέχρι τώρα η κυβέρνηση το απορρίπτει υπάρχουν, όμως κάποιοι τεχνοκράτες στο υπουργείο μεταφορών που λένε ότι ίσως είναι κάτι το οποίο μπορεί να συζητηθεί

Η πλάστιγγα της κινεζικής απόφασης γέρνει αρνητικά επικαλούμενη τις καθυστερήσεις και τις παλινωδίες που έχουν λάβει χώρα με την επιστροφή προστιθέμενου φόρου στα έργα που έχουν γίνει στο λιμάνι του Πειραιά για τα 20 εκατ ευρώ που θα έπρεπε να είχε επιστρέψει στην Cosco το ελληνικό δημόσιο, ενώ σύμφωνα με το γενικό λογιστήριο του κράτους δεν υπάρχει καμία περαιτέρω επιστροφή από 9,5 εκατ ευρώ που τους έχουν δώσει.

Ο τρίτος λόγος τώρα είναι αυτός που αφορά στις υποδομές. Ένα μέρος του αποθηκευτικού χώρου που θα ικανοποιούσε την cosco μπορεί να ικανοποιηθεί σε μικρότερο βαθμό από το προβλήτα 2 του λιμανιού του Πειριαά.

Παρασκηνιακά, τώρα πολλοί είναι αυτοί που καταλογίζουν ανεπάρκεια και για την επιτροπή logistics του υπουργείου μεταφορών, με άλλα λόγια ο πέλεκυς πέφτει σε ορισμένους που λέγεται ότι κάνουν εκπαιδευτικές εκδρομές στο Θριάσιο ενώ επί της ουσίας δεν έχουν κάνει παρεμβάσεις στην αγορά

Αναφερόμενος στην οικονομική κρίση, ο αρχισυντάκτης του Logistics & Management τόνισε ότι και ο κλάδος των logistics και της εφοδιαστικής αλυσίδας εξαρτάται εν πολλοίς από τις οικονομικές πρωτοβουλίες που θα λάβει το κράτος απέναντι στην εξυπηρέτηση του χρέους μας, ενώ τόνισε ότι αυτή την στιγμή η Ελληνική Εταιρεία Logistics (ΕΕL) έπρεπε να είναι από τους προνομιακούς συνομιλητές της κυβέρνησης ‘για να δούμε πως μπορούμε να βγούμε από αυτή την κρίση’.

Τέλος απαντώντας σε ερώτηση που αφορούσε την θεματολογία του νέου τεύχους Logistics & Management αυτή είπε περιέχει πολλά ενδιαφέροντα και επίκαιρα άρθρα, ανάμεσα στα άλλα, το ΕΣΠΑ, ποια κονδύλια θα δοθούν στις επιχειρήσεις, τεχνικές συμβουλές για ένα νέες επενδύσεις, πώς μπορεί να καταπολεμηθεί το κόστος logistics με ανώδυνο τρόπο, κα.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More