fbpx

Ελληνικές παραγγελίες πλοίων στην Κίνα 70 δισ. δολαρίων!

Η συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Κίνας στον κλάδο της ναυτιλίας, έχει διαμορφώσει ένα ιδανικό πεδίο αμοιβαίου οφέλους και για τις δύο χώρες. Σύμφωνα με τον κ. Σιάο Τζουντσένγκ, Πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα, «από το 2000, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αγοράσει ή παραγγείλει περισσότερα από 1.500 πλοία από κινεζικές ναυπηγικές εταιρείες, συνολικής αξίας που ξεπερνά τα 70 δισ. δολάρια».

Μόνο πέρυσι, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν 162 νέα πλοία από την Κίνα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 61% των συνολικών παραγγελιών νέων πλοίων για το 2023.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Κινέζος Πρέσβης στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης:

  • Πάνω από το ήμισυ της ενέργειας και του πετρελαίου που εισάγει η Κίνα μεταφέρεται από ελληνικούς στόλους.
  • Από το 1986, η China Classification Society (CCS) ξεκίνησε εργασίες επιθεώρησης και πιστοποίησης πλοίων στην Ελλάδα.
  • Το 1999, η CCS ίδρυσε γραφείο στην Αθήνα και συμμετείχε για πρώτη φορά στην Ελληνική Διεθνή Ναυτιλιακή Έκθεση.
  • Την ίδια περίοδο, αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες άνοιξαν γραφεία στη Σαγκάη, στο Χονγκ Κονγκ και σε άλλα μέρη στην Κίνα.
  • Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δημιούργησαν γραφεία στη Σαγκάη και σε άλλα μέρη.

«Μπορεί να ειπωθεί ότι η φιλία μεταξύ Κίνας και Ελλάδας ξεκίνησε με τη θάλασσα και ξεπερνά τη θάλασσα», παρατηρεί ο κ.Τζουντσένγκ για να συμπληρώσει ότι «στις πρώτες μέρες της ίδρυσης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έσπασαν τον αποκλεισμό και παρέδωσαν τα απαραίτητα εφόδια στην Κίνα. Στα τέλη του 20ου αιώνα και στις αρχές του 21ου αιώνα, η Ελλάδα βοήθησε την κινεζική κυβέρνηση τέσσερις φορές στην ασφαλή εκκένωση Κινέζων πολιτών από περιοχές συγκρούσεων ή αναταραχών. Για δεκαετίες, η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δεσμευτεί να προωθήσει την ανάπτυξη των σχέσεων Κίνας-Ελλάδας και να εμβαθύνει τη φιλία μεταξύ ανθρώπων. Χρηματοδότησε το Πανεπιστήμιο του Πεκίνου για την ίδρυση του πρώτου Κέντρου Ελληνικών Σπουδών της Κίνας, προχώρησε σε γενναιόδωρη δωρεά κατά τη διάρκεια του σεισμού Wenchuan, χτίζοντας πολλά Δημοτικά Σχολεία. Ομοίως, όταν η Ελλάδα αντιμετώπισε κρίσεις χρέους και τον αντίκτυπο της πανδημίας του COVID-19, η Κίνα στάθηκε σταθερά στο πλευρό της Ελλάδας και παρείχε στήριξη στο μέγιστο των δυνατοτήτων της. Η Κίνα και η Ελλάδα έχουν γράψει από κοινού ιστορία αμοιβαίας βοήθειας και έχουν αντιμετωπίσει κοινές δυσκολίες, αντανακλώντας μια βαθιά φιλία μεταξύ των δύο λαών».

Προοπτικές και ευκαιρίες

Φέτος, στο πλαίσιο της Διεθνούς Ναυτιλιακής Έκθεσης “Posidonia” θα συμμετάσχουν περισσότερες από 80 κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες, που θα παρουσιάσουν εξοπλισμούς πλοίων, τρόπους χρηματοδότησης πλοίων και ναυτιλιακών εταιρειών και πολλά ακόμη.
«Πιστεύω ακράδαντα ότι η Κίνα και η Ελλάδα μπορούν να εμβαθύνουν περαιτέρω τη διμερή συνεργασία τους, με τη θάλασσα ως δεσμό», τόνισε ο Κινέζος Πρέσβης. «Η Κίνα είναι πρόθυμη να ενισχύσει τη στρατηγική ευθυγράμμιση με την Ελλάδα, εστιάζοντας στην ανάπτυξη της θαλάσσιας οικονομίας, στην ενίσχυση του επιπέδου της θαλάσσιας τεχνολογικής καινοτομίας, στη βελτίωση της παγκόσμιας θαλάσσιας διακυβέρνησης και στην προστασία του θαλάσσιου οικολογικού περιβάλλοντος. Η Κίνα είναι πρόθυμη να ενισχύσει τις συζητήσεις με την Ελλάδα για τη συνεργασία στη θαλάσσια τεχνολογία, την πράσινη ναυτιλία, την πρόληψη και τον μετριασμό καταστροφών κ.λπ. Επιπλέον, θα αξιοποιήσουμε περαιτέρω τις κορυφαίες επιδόσεις του ΟΛΠ, θα ενσωματώσουμε καλύτερα τον ΟΛΠ με τον Σιδηρόδρομο Ουγγαρίας-Σερβίας και θα διερευνήσουμε τη δημιουργία ζώνης οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας που θα βασίζεται στον ΟΛΠ για να τον αναπτύξουμε σε περιφερειακό κόμβο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Θα ενισχύσουμε επίσης τον ρόλο των διεθνών ναυτιλιακών εκθέσεων και των ομαδικών επισκέψεων για την προώθηση της συνεργασίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία μεταξύ Κίνας και Ελλάδας και σταδιακά θα επεκταθούμε σε ολόκληρη την αλυσίδα του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων της κατασκευής, του σχεδιασμού, του μάρκετινγκ, των μεταφορών, της αποθήκευσης logistics, της χρηματοδότησης, της ασφάλισης κ.λ.π.».

Σύμφωνα με το κινεζικό «Σχέδιο Δράσης για την Πράσινη Ανάπτυξη της Ναυπηγικής Βιομηχανίας (2024-2030)» προτείνεται – μέχρι το 2025- το διεθνές μερίδιο αγοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), της μεθανόλης και άλλων “πράσινων” καυσίμων για πλοία να ξεπεράσουν το 50%. Ως εκ τούτου, η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας εστιάζει στον “πράσινο μετασχηματισμό” και τις χαμηλές εκπομπές άνθρακα. Εκτός από τη χρήση LNG ως καύσιμο, τα πλοία που κινούνται με “πράσινα καύσιμα” όπως η μεθανόλη, το υδρογόνο και η αμμωνία βρίσκονται στο στάδιο της ανάπτυξης.

«Παρατήρησα ότι η Ελλάδα ανακοίνωσε μια αναθεωρημένη έκδοση του «Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα» στα τέλη του περασμένου έτους, θέτοντας στόχο να αυξήσει την εγκατεστημένη ισχύ ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Ελλάδας στα 23,5 γιγαβάτ μέχρι το 2030, συμπεριλαμβανομένων 9,5 γιγαβάτ αιολικής ενέργειας (συμπεριλαμβανομένου 1,9 γιγαβάτ. της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας). Η Κίνα έχει κάποια εμπειρία και τεχνολογία στην υπεράκτια ανάπτυξη αιολικής ενέργειας. Στο μέλλον, οι δύο χώρες μπορούν να ενισχύσουν την τεχνολογική σύνδεση και τη ζήτηση για να επιτύχουν συμπληρωματικά πλεονεκτήματα», τόνισε ο Πρέσβης της Κίνας για να συμπληρώσει: « Οι λαοί που ζουν δίπλα στη θάλασσα κατανοούν καλύτερα την έμπνευση του ωκεανού. Όπως η θάλασσα έχει παλίρροιες, έτσι και η οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας έχει σκαμπανεβάσματα. Η οικοδόμηση ενός σύγχρονου θαλάσσιου πολιτισμού απαιτεί επίσης να έχουμε το θάρρος να αντιμετωπίσουμε και να ξεπεράσουμε τα κύματα. Πιστεύω ακράδαντα ότι με τη συνεχή φιλική συνεργασία και ολοκλήρωση των δύο αρχαίων πολιτισμών της Κίνας και της Ελλάδας, η θαλάσσια συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών θα εγκαινιάσει μια νέα και όμορφη εποχή. Η Κίνα θα υποστηρίζει πάντα την ιδέα μιας θαλάσσιας κοινότητας κοινού μέλλοντος και θα συνεργάζεται χέρι-χέρι με τη διεθνή κοινότητα, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, για να οικοδομήσουμε μια γαλάζια, ευημερούσα και όμορφη θάλασσα που θα μοιράζονται όλες οι χώρες».

«Ο Ωκεανός μας!»

Από τις 16 έως τις 17 Απριλίου, η Ελλάδα θα φιλοξενήσει το 9ο Συνέδριο «Our Ocean», μια μεγάλη εκδήλωση για τις παγκόσμιες θαλάσσιες υποθέσεις για την ανταλλαγή γνώσεων και τη συνεργασία μεταξύ των κρατών. Το Συνέδριο θα επικεντρωθεί σε θέματα όπως ο πράσινος μετασχηματισμός των ωκεανών, το οικολογικό περιβάλλον και η αειφόρος ανάπτυξη.

Η κινεζική κυβέρνηση θα παραστεί με αντιπροσωπεία και επικεφαλής τον Sun Shuxian, Αναπληρωτή Υπουργό του Υπουργείου Φυσικών Πόρων και Διευθυντή της Κρατικής Διοίκησης Ωκεανών. Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, η Κίνα θα πραγματοποιήσει παράλληλη εκδήλωση με θέμα “Καλλιέργεια Γαλάζιων Πολιτών, Προώθηση Μπλε Συνεργασιών και Ανάληψη Δράσης για έναν Υγιή Ωκεανό”.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra