fbpx

Eπιβεβαίωσαν διαψεύδοντας ότι μείωσαν την εισφορά αλληλεγγύης των πολιτικών

Mέσω … “κύκλων” της, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών επιβεβαίωσε χθες την αποκάλυψη ότι τον Μάιο του 2016 με το ν. 4387 η κυβέρνηση μείωση την ειδική εισφορά αλληλεγγύης των πολιτικών προσώπων κατά 1.049 έως και 1.999 ευρώ.

Ωστόσο, όπως διευκρίνισαν οι ίδιοι “κύκλοι”, τo ειδικό καθεστώς επιβολής αυξημένης ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης με συντελεστή 8% είχε καθιερωθεί τον Ιούλιο του 2015 με το ν. 4334 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κι όχι με το ν. 4305/2014, τον οποίο ψήφισε η συγκυβέρνηση Ν.Δ-ΠΑ.ΣΟ.Κ. και με τον οποίο μειώθηκε η ειδική εισφορά αλληλεγγύης κατά 30% για όλα τα φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων και των πολιτικών. Το γεγονός αυτό θα μπορούσε κανείς να το πιστώσει στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έπαψε όμως να παράγει ουσιαστικό αποτέλεσμα από τη στιγμή που η ίδια κυβέρνηση περίπου ένα χρόνο μετά, με τον ν. 4387/2016, κατήργησε την αυξημένη στο 8% ειδική εισφορά αλληλεγγύης για τους πολιτικούς ωφελώντας τους με ετήσιες φοροελαφρύνσεις έως και 1.999 ευρώ, όπως αποκάλυψε από χθες το fmvoice.gr.

Οι ανώνυμοι “κύκλοι” του υπουργείου, στην προσπάθειά τους να δικαιολογήσουν τις τεράστιες αυτές φοροελαφρύνσεις υπέρ των παραπάνω προσώπων υποστήριξαν ότι για να κριθεί ποιοι ωφελήθηκαν και ποιοι επιβαρύνθηκαν πραγματικά πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι αλλαγές στις κλίμακες φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων που προέβλεπε ο ίδιος νόμος και όχι μόνο οι αλλαγές στην κλίμακα της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Στο πλαίσιο δε αυτής της επιχειρηματολογίας τους, έφθασαν στο σημείο να ισχυριστούν ότι οι διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, όπως τροποποιήθηκαν με τον «μνημονιακό» νόμο-καρμανιόλα 4387/2016, και ειδικότερα οι αλλαγές στις κλίμακες φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 112 του συγκεκριμένου νόμου φοροελάφρυναν τα χαμηλά εισοδήματα και αύξησαν τις φορολογικές επιβαρύνσεις για τα υψηλά εισοδήματα!

Πάνω σ’ αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε ότι:

1) Τα εκλεγμένα στη Βουλή πολιτικά πρόσωπα απολαμβάνουν – καί πριν καί μετά το ν. 4387/2016 – ενός άκρως ευνοϊκού καθεστώτος φορολογίας εισοδήματος που προβλέπει απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος τουλάχιστον για το 25% του συνολικού ακαθαρίστου ποσού βουλευτικής αποζημίωσης. Μάλιστα το ποσοστό της φοροαπαλλαγής φθάνει σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και το 75% των συνολικών εισοδημάτων τους από την κοινοβουλευτική δραστηριότητα. Ουσιαστικά, οι εκλεγμένοι στη Βουλή πολιτικοί επιβαρύνονταν για το σύνολο όλων ανεξαιρέτως των εισοδημάτων τους μόνο με ειδική εισφορά αλληλεγγύης 8%, μέχρι που ήρθε ο «μνημονιακός» νόμος 4387/2016 που τους μείωσε την εισφορά αυτή έως και κατά 1.999 ευρώ το χρόνο!

2) Στην περίπτωση των πολιτικών προσώπων τα οποία δεν έχουν εκλεγεί στη Βουλή, δηλαδή για τους εξωκοινοβουλευτικούςΥπουργούς, Αναπληρωτές Υπουργούς, Υφυπουργούς, καθώς επίσης και τους Ειδικούς και Γενικούς Γραμματείς, τους επικεφαλής των Ανεξάρτητων Αρχών, τους επικεφαλής των Περιφερειών και τους Δημάρχους, η σύγκριση των συνολικών επιβαρύνσεων (από φόρο εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης) πριν και μετά το ν. 4387/2016 πρέπει να γίνει λαμβανομένου υπόψη του προηγούμενου καθεστώτος επιβολής ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης 8% στο σύνολο των εισοδημάτων τους και του νέου καθεστώτος εισφοράς αλληλεγγύης που καθιέρωσε ο επίμαχος «μνημονιακός» νόμος. Γι΄αυτά, λοιπόν, τα πολιτικά πρόσωπα, παρά το γεγονός ότι τα εισοδήματά τους είναι υψηλά, οι αλλαγές που επέφερε ο ν. 4387/2016 στον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης προκάλεσαν αυξομειώσεις στη φορολογία εισοδήματος, οι οποίες σε συνδυασμό με τις σημαντικές μειώσεις ύψους 1.049 έως και 1.999 ευρώ στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης οδήγησαν τελικά σε σημαντικές μειώσεις συνολικών φοροεπιβαρύνσεων που φθάνουν μέχρι τα επίπεδα των 2.424 ευρώ το χρόνο! Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε σχετικό αναλυτικό συγκριτικό πίνακα για ετήσια εισοδήματα από 50.000 έως και 100.000 ευρώ.

3) Ούτε ο ισχυρισμός των «κύκλων»του υπουργείου Οικονομικών περί συνολικών φοροελαφρύνσεων για τα χαμηλά εισοδήματα όλων των φυσικών προσώπων με τις αλλαγές του ν. 4387/2016 ευσταθεί, τη στιγμή που είναι γνωστό τοις πάσι ότι με τις διατάξεις του συγκεκριμένου «μνημονιακού» νόμου:

α) Μειώθηκαν τα αφορολόγητα όρια εισοδήματος για όλους τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους που δεν βαρύνονται με ανήλικα ή ενήλικα προστατευόμενα τέκνα καθώς και για όσους βαρύνονται με 1 ή 2 ανήλικα ή ενήλικα προστατευόμενα τέκνα από τα επίπεδα των 9.545 ευρώ στα επίπεδα των 8.636 έως 9.091 ευρώ.

β) Αυξήθηκαν οι συντελεστές φορολογίας εισοδήματος για τους μισθωτούς και συνταξιούχους, ως εξής:

– από 22% σε 29% για το τμήμα του ετήσιου εισοδήματος από τα 20.001 έως τα 25.000 ευρώ

– από 32% σε 37% για το τμήμα του ετήσιου εισοδήματος από τα 30.001 έως τα 40.000 ευρώ

– από 32% σε 45% για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος από τα 40.001 εως τα 42.000 ευρώ

– από 42% σε 45% για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος από τα 42.001 ευρώ και πάνω

γ) Αναμορφώθηκε πλήρως η κλίμακα υπολογισμού της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, η οποία όμως δεν επηρεάζει καθόλου τα εισοδήματα μέχρι το ύψος των 12.000 ευρώ, δηλαδή τα πολύ χαμηλά και τα χαμηλά εισοδήματα, αλλά μόνο αυτά που υπερβαίνουν το όριο των 12.000 ευρώ, προκαλώντας μάλιστα επιβαρύνσεις σε βάρος των μεσαίων εισοδημάτων.

Τα αποτελέσματα των παραπάνω αλλαγών που επήλθαν με τον νόμο 4387/2016 στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης των μισθωτών και των συνταξιούχων ήταν τα εξής:

1) Μισθωτοί-συνταξιούχοι χωρίς προστατευόμενα τέκνα:

α) Όσοι έχουν ετήσια εισοδήματα πάνω από 8.637 ευρώ και μέχρι 9.545 ευρώ υποχρεώνονται να καταβάλλουν φόρο εισοδήματος έως και 200 ευρώ το χρόνο, ενώ με τις προηγούμενες κλίμακες δεν πλήρωναν καθόλου φόρο!

β) Όσοι έχουν ετήσια εισοδήματα άνω των 9.545 ευρώ και μέχρι 28.000 ευρώ καλούνται να πληρώσουν επιπλέον ποσά φόρου εισοδήματος και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης τα οποία κυμαίνονται από 24 έως και 276 ευρώ το χρόνο.

γ) Οι έχοντες ετήσιες αποδοχές πάνω από 28.000 ευρώ και μέχρι 42.000 ευρώ ωφελούνται καθώς οι συνολικές επιβαρύνσεις τους (από τον φόρο εισοδήματος και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης) μειώνονται κατά 60 έως και 319 ευρώ το χρόνο.

δ) Όσοι έχουν ετήσιες αποδοχές πάνω από 42.000 ευρώ υφίστανται πρόσθετες επιβαρύνσεις. Οι επιβαρύνσεις αυτές θα κυμαίνονται από 11 έως 3.951 ευρώ το χρόνο για του περισσότερους από όσους λαμβάνουν από 43.000 έως 100.000 ευρώ το χρόνο. Εξαίρεση αποτελούν τα εισοδήματα που βρίσκονται στην περιοχή μεταξύ 50.000 και 55.000 ευρώ για τα οποία προκύπτουν φοροελαφρύνσεις έως και 249 ευρώ το χρόνο.

2) Μισθωτοί-συνταξιούχοι με ένα προστατευόμενο τέκνο:

α) Όσοι έχουν ετήσια εισοδήματα πάνω από 8.864 ευρώ και μέχρι 9.545 ευρώ υποχρεώνονται να καταβάλλουν φόρο εισοδήματος έως και 150 ευρώ το χρόνο, ενώ με την προηγούμενη φορολογική κλίμακα δεν πλήρωναν φόρο!

β) Όσοι έχουν ετήσια εισοδήματα άνω των 9.545 ευρώ και μέχρι 27.000 ευρώ καλούνται να πληρώσουν επιπλέον ποσά φόρου εισοδήματος και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης τα οποία κυμαίνονται από 58 έως και 226 ευρώ το χρόνο.

γ) Οι έχοντες ετήσιες αποδοχές πάνω από 27.000 ευρώ και μέχρι 43.000 ευρώ ωφελούνται καθώς οι συνολικές επιβαρύνσεις τους μειώνονται κατά 26 έως και 369 ευρώ το χρόνο.

δ) Όσοι έχουν ετήσιες αποδοχές πάνω από 43.000 ευρώ υφίστανται πρόσθετες επιβαρύνσεις. Οι επιβαρύνσεις αυτές κυμαίνονται από 56 έως 3.901 ευρώ το χρόνο για όσους αποκτούν ετήσια εισοδήματα από 44.000 έως και 100.000 ευρώ. Εξαίρεση αποτελούν τα εισοδήματα που βρίσκονται στην περιοχή μεταξύ 50.000 και 55.000 ευρώ για τα οποία προκύπτουν φοροελαφρύνσεις έως και 299 ευρώ το χρόνο.

3) Μισθωτοί-συνταξιούχοι με δύο προστατευόμενα τέκνα:

α) Όσοι έχουν ετήσια εισοδήματα πάνω από 9.090 ευρώ και μέχρι 9.545 ευρώ υποχρεώνονται να καταβάλλουν φόρο εισοδήματος έως και 100 ευρώ το χρόνο, ενώ με την προηγούμενη κλίμακα δεν επιβαρύνονταν καθόλου με φόρο!

β) Όσοι έχουν ετήσια εισοδήματα άνω των 9.545 ευρώ και μέχρι 27.000 ευρώ καλούνται να πληρώσουν επιπλέον ποσά φόρου εισοδήματος και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης τα οποία κυμαίνονται από 8 έως και 176 ευρώ το χρόνο.

γ) Οι έχοντες ετήσιες αποδοχές πάνω από 27.000 ευρώ και μέχρι 43.000 ευρώ ωφελούνται καθώς οι συνολικές επιβαρύνσεις τους μειώνονται κατά 76 έως και 399 ευρώ το χρόνο.

δ) Όσοι έχουν ετήσιες αποδοχές πάνω από 40.000 ευρώ υφίστανται πρόσθετες επιβαρύνσεις από 101 έως 3.851 ευρώ το χρόνο. Εξαίρεση αποτελούν τα εισοδήματα που βρίσκονται στην περιοχή μεταξύ 50.000 και 55.000 ευρώ για τα οποία προκύπτουν φοροελαφρύνσεις έως και 349 ευρώ το χρόνο.

Τα παραπάνω διαψεύδουν τους ισχυρισμούς των «κύκλων» του υπουργείου Οικονομικών ότι με τις διατάξεις του ν. 4387/2016 ελαφρύνθηκαν φορολογικά τα χαμηλά εισοδήματα και επιβαρύνθηκαν τα υψηλά.

ΠΟΣΟ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ

ΣΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΜΙΣΘΩΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

ΤΩΝ ΜΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ

ΜΕ ΤΙΣ … «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΊΣΕΙΣ» ΤΟΥ «ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΥ» ΝΟΜΟΥ 4387/2016

ΕΤΗΣΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ

ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ ΑΠΟ ΦΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΓΙΑ ΤΟ 2015

ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ ΑΠΟ ΦΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΓΙΑ ΤΟ 2016

ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ

ΑΠΟ ΦΟΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΜΕΤΑΞΥ 2015 ΚΑΙ 2016

ΧΩΡΙΣ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ
50000 18300 15976 15926 15876 -2324 -2374 -2424
55000 20800 18651 18601 18551 -2149 -2199 -2249
60000 23300 21326 21276 21226 -1974 -2024 -2074
65000 25800 24001 23951 23901 -1799 -1849 -1899
70000 28300 26751 26701 26651 -1549 -1599 -1649
80000 33300 32251 32201 32151 -1049 -1099 -1149
90000 38300 37751 37701 37651 -549 -599 -649
100000 43300 43251 43201 43151 -49 -99 -149

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra