fbpx

Έρχεται δύσκολος Οκτώβρης: Παίρνει… φωτιά το καλάθι της νοικοκυράς

0 273

«Κυνηγώντας με χαρά, την… άπαιχτη προσφορά» οι καταναλωτές έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να αυγατίσουν τα προϊόντα στο καλάθι τους και να μειώσουν τις εκκωφαντικές πραγματικά αυξήσεις.

Οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ έχουν αυξηθεί, σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς στον τομέα του λιανεμπορίου, στο 9% κατά μέσο όρο. Όμως, σε βασικά είδη διατροφής όπως είναι το ηλιέλαιο και τα σπορέλαια, το αλεύρι και τα ζυμαρικά, η επιβάρυνση στις τιμές φτάνει στο 40 και 50%.

Στο κομμάτι των τυροκομικών και των αλλαντικών οι αυξήσεις ξεπερνούν το 10%, στα χαρτικά ξεκινούν από 25% και σε κάποιες των περιπτώσεων φτάνουν και το 70% (χαρτιά υγείας, χαρτοπετσέτες, ρολά κουζίνας, χαρτομάντηλα). Οι ανατιμήσεις στις βρεφικές πάνες κυμαίνονται περίπου στο 9%, στα είδη προσωπικής περιποίησης στο 2%, στα προϊόντα που αφορούν την κατηγορία της καθαριότητας του νοικοκυριού, οι ανατιμήσεις αγγίζουν το 30%, στα πουλερικά οι ανατιμήσεις ξεπερνούν μεσοσταθμικά το 50% , στα κρέατα το 20%, και στα απορρυπαντικά και σκόνες πλυντηρίου το 10%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Νielsen IQ, οι καταναλωτές έχουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό στραφεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία έχουν αυξήσει και το μερίδιό τους στην αγορά από το 12,7% που ήταν την χρονιά που διανύσαμε στο 13,6% την χρονιά που τρέχει, ενώ μείωση κατά 5,3% έχουμε στις πωλήσεις των προϊόντων για την καθαριότητα του νοικοκυριού και παράλληλη μείωση 3,6% στις πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής περιποίησης.

Το καλάθι της νοικοκυράς φαντάζει πιο άδειο από ποτέ, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του 2022 μεσοσταθμικά αναλογούν 35,5 προϊόντα ανά καλάθι σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2021 όπου αντιστοιχούσαν 37,5 προϊόντα ανά καλάθι. Την ίδια ώρα και η μέση απόδειξη κατανάλωσης σε ευρώ από τα 77, 9 έχει μειωθεί στα 76,6 ευρώ. Ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό, που δείχνει τις μειούμενες τάσεις κατανάλωσης που επικρατούν στην αγορά.

Αν σε αυτά τα δεδομένα που μέχρι τώρα επισήμως καταγράφονται, προστεθούν και οι εκτιμήσεις στις οποίες έχουν προβεί μεγάλες ξένες πολυεθνικές για την αύξηση των τιμών, είναι κατανοητό όπως δηλώνουν οι παράγοντες της αγοράς ότι, στις αρχές του Οκτώβρη θα δούμε και ένα νέο κύμα ανατιμήσεων που το σίγουρο είναι πως θα φέρει και νέο σφίξιμο στο ζωνάρι και μείωση στην κατανάλωση.

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More