ΕΣΕΕ: Αύξηση 2,5% στον τζίρο των καταστημάτων τις γιορτές των Χριστουγέννων
Αύξηση κατά μέσο όρο της τάξης του 2,5% παρουσίασε ο τζίρος των καταστημάτων τις γιορτές των Χριστουγέννων, σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).
Η αύξηση του τζίρου στις μεγάλες επιχειρήσεις έφτασε ακόμη και το 5-6%, ενώ στον αντίποδα πολλές επιχειρήσεις ένδυσης δήλωσαν μειώσεις μέχρι και 12%, «ίσως λόγω των επικείμενων εκπτώσεων, που είναι πολύ κοντά στην εορταστική περίοδο», όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ.
Πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ήταν γι άλλη μία χρονιά τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, δεύτερα το φαγητό και το ποτό και η τρίτα τα βιβλία και τα παιχνίδια. Ακολούθησαν τα καλλυντικά και οι ηλεκτρονικές συσκευές.
Όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ, σε ορισμένες κατηγορίες ειδών, όπως π.χ. λευκές συσκευές, η αύξηση ήταν μεγαλύτερη από την αναμενόμενη. Αντίστοιχα και σε είδη με πολύ χαμηλές τιμές, καθώς στα παιχνίδια και τα βιβλία. Για τα περιφερειακά και συνοικιακά εμπορικά καταστήματα και εκείνα με ακριβότερα είδη τα πράγματα ήταν δυσμενή.
Σε ό,τι αφορά στον κλάδο των τροφίμων η ΕΣΕΕ αναφέρει ότι είναι δύσκολο να διαμορφωθεί μια καθαρή εκτίμηση της εικόνας εξαιτίας δύο δεδομένων: οι «τεκτονικές» αλλαγές που προκλήθηκαν από τις εξαγορές μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ καθώς και το γεγονός ότι πολλοί «Αθηναίοι» μετακινήθηκαν στην περιφέρεια και έτσι έκαναν τις Χριστουγεννιάτικες αγορές τροφίμων σε τοπικές αγορές.
«Ωστόσο, 15% των Ελλήνων δυστυχώς δεν μπόρεσαν να αγοράσουν χριστουγεννιάτικα δώρα και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνά κανείς. Πάντως, παρά τη παρατεταμένη οικονομική κρίση, είναι γεγονός ότι οι γιορτινές μέρες άλλαξαν έστω και για λίγο τη ψυχολογία του κόσμου» ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.