fbpx

Γ. Πιτσιλής: Οι ζημιές για την οικονομία και τους καταναλωτές από ένα “άτακτο Brexit”

0

Απώλεια πολύτιμου χρόνου και πολλών χρημάτων για χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται στις εμπορευματικές συναλλαγές της χώρας μας με το Ηνωμένο Βασίλειο (Η.Β.), επιβολή εισαγωγικών δασμών σε όσα προϊόντα εισέρχονται στην Ελλάδα από το Η.Β., ακόμη και σ’ αυτά που παραγγέλνουν Έλληνες καταναλωτές μέσω internet, καθώς και μια απότομη αύξηση του φόρτου εργασίας των ελληνικών τελωνειακών αρχών, θα προκαλέσει τυχόν «άτακτη έξοδος» του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση («άτακτο Brexit» ή «no deal Brexit») από το πρωί της 30ης Μαρτίου, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) Γ. Πιτσιλής, μιλώντας χθες σε ημερίδα του Υπουργείου Εξωτερικών.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Πιτσιλής, τα Ελληνικά Τελωνεία, μετά το Brexit, θα πρέπει να τελωνίζουν καθημερινά 7.050 εισερχόμενα ταχυδρομικά δέματα, τη στιγμή που σήμερα τελωνίζουν μόλις 1.200! Επιπλέον, όσοι ταξιδεύουν από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο θα υποχρεώνονται να δηλώνουν στις ελληνικές τελωνειακές αρχές τα μετρητά που έχουν στην κατοχή τους εφόσον αυτά υπερβαίνουν τα 10.000 ευρώ. Στην υποχρέωση αυτή θα υπόκεινται και περίπου 4.200.000 τουρίστες που εισέρχονται κάθε χρόνο στη χώρα μας από το Ηνωμένο Βασίλειο!

Ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε., ανέφερε, κατ’ αρχήν, ότι από τη στιγμή που θα συμβεί το λεγόμενο «άτακτο Brexit», το Ηνωμένο Βασίλειο θα θεωρείται πλέον «τρίτη χώρα» για τα υπόλοιπα 27 κράτη μέλη της ΕΕ και δεν θα υφίσταται πλέον η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ των 27. Ως εκ τούτου, η διακίνηση των εμπορευμάτων από τη χώρα μας και τα άλλα κράτη-μέλη προς το Ηνωμένο Βασίλειο και αντίστροφα, θα αντιμετωπίζεται διαδικαστικά με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο γίνεται η διακίνηση εμπορευμάτων από και προς τρίτες χώρες.

Στη συνέχεια, ο κ. Πιτσιλής επεσήμανε ότι, σε περίπτωση «άτακτου Brexit»:

1. Τα εμπορεύματα που εισέρχονται στο τελωνειακό έδαφος της ΕΕ από το Ηνωμένο Βασίλειο:

* Θα υπόκεινται σε διασαφήσεις εισαγωγής, οι οποίες θα πρέπει να υποβάλλονται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφορικού Συστήματος ICISnet,

* Θα υπόκεινται σε επιτήρηση και τελωνειακούς ελέγχους.

* Θα υπόκεινται σε φυτοϋγειονομικούς και κτηνιατρικούς ελέγχους.

* Θα επιβαρύνονται με τους σχετικούς εισαγωγικούς δασμούς.

* Θα πρέπει να συνοδεύονται με άδειες, εφόσον τα εμπορεύματα υπόκεινται σε απαγορεύσεις ή περιορισμούς για λόγους δημόσιας τάξης/ασφάλειας, προστασίας της υγείας, όπως είναι π.χ. ορισμένα χημικά προϊόντα.

2. Τα προαναφερθέντα θα ισχύουν και για ταχυδρομικά αντικείμενα που αποστέλλονται στη χώρα μας από το Ηνωμένο Βασίλειο, είτε μέσω ΕΛ.ΤΑ. είτε μέσω εταιρειών ταχυμεταφοράς.

3. Επίσης όλα τα ανωτέρω, αναφορικά με τους ελέγχους, τις διατυπώσεις, τα τελωνειακά παραστατικά, θα εφαρμόζονται και για τα εμπορεύματα που θα εξάγονται από το τελωνειακό έδαφος της ΕΕ προς το Ηνωμένο Βασίλειο, με εξαίρεση βέβαια την επιβολή δασμών, που ούτως ή άλως δεν επιβάλλονται στην εξαγωγή.

4. Τα προϊόντα που υπόκεινται σε Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης, δεν θα διακινούνται πλέον από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο υπό καθεστώς αναστολής, αλλά θα υπόκεινται σε διατυπώσεις εισαγωγής και εξαγωγής, αντίστοιχα.

5. Πλέον, θα πραγματοποιούνται δηλώσεις και έλεγχοι ρευστών διαθεσίμων (αξίας ίσης ή μεγαλύτερης των 10.000 ευρώ) και έλεγχοι αποσκευών στους επιβάτες προέλευσης Ηνωμένου Βασιλείου. Έλεγχοι ρευστών διαθεσίμων θα πραγματοποιούνται και στους ταξιδιώτες προς το Ηνωμένο Βασίλειο.

6. Η διακίνηση των εμπορευμάτων και υπηρεσιών από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την χώρα μας και αντίστροφα, θα υπόκειται στους κανόνες επιβολής ΦΠΑ που ισχύουν για τις τρίτες χώρες και δεν θα εφαρμόζονται οι γενικές διατάξεις για τις ενδοενωσιακές συναλλαγές.

Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιλή, οι βασικές αρνητικές συνέπειες του “no deal Brexit” μπορούν να συνοψισθούν στα εξής:

α) στην αιφνίδια αλλαγή των κανόνων που θα διέπουν τις συναλλαγές μεταξύ κρατών μελών της ΕΕ και Ηνωμένου Βασιλείου,

β) στο ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα των εμπορευματικών συναλλαγών με το Ηνωμένο Βασίλειο μετά το Brexit θα καταστεί πιο πολύπλοκη και θα έχει μεγαλύτερο κόστος.

Ενδεικτικά, ο κ. Πιτσιλής ανέφερε ότι:

* Για το 2018, οι επιβάτες από το Ηνωμένο Βασίλειο ανήλθαν σε 4.200.000 περίπου έναντι 13.500.000 περίπου επιβατών τρίτων χωρών.

* Αναμένεται αύξηση κατά 5.850 των εισερχόμενων ταχυδρομικών δεμάτων ημερησίως, όταν σήμερα τελωνίζονται περίπου 1.200 ημερησίως.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra