ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Ενοχλεί» τα μεγάλα ξένα συμφέροντα
Μια αμιγώς ελληνική εταιρία καταφέρνει να κοντράρει στα ίσια τους ξένους ομίλους. Από τις κατασκευές έως τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα και από τα ΣΔΙΤ έως την ενέργεια. Με αποτέλεσμα να τους «χαλάει την σούπα». Αυτοί έχουν μάθει να παίρνουν… τσάμπα όλες τις δουλειές στην Ελλάδα.
Η κοινοπραξία υπό τη γαλλική Vinci, με προσφορά περίπου 550 εκατ. ευρώ, επιδίωξε να αποκτήσει την εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού για 35 ολόκληρα χρόνια. Με ψίχουλα δηλαδή, ήθελε να κερδίσει στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας μας -και του μεγαλύτερου, ενιαίου οδικού άξονα στην Ευρώπη- μήκους 657 χιλιομέτρων.
Η ΓΕΚ Τέρνα βγήκε νικήτρια του σημαντικού αυτού διαγωνισμού, με το 1,5 δισ. που «έριξε» για να πετύχει τον στόχο της. Τεραστίων διαστάσεων η διαφορά από τη Vinci.
Προσθέστε, δε, στο 1,5 δισ. ευρώ, τη δέσμευση της ΓΕΚ Τέρνα να υλοποιήσει, στα επόμενα πέντε έτη της σύμβασης, επενδύσεις αξίας 420 εκατ. ευρώ.
Βεβαίως, η Εγνατία δεν θα είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος που θα διαχειρίζεται η εισηγμένη. Σε αυτήν ανήκει κατά πλειοψηφία η Νέα Οδός (Ιονία Οδός και τμήμα του άξονα Αθήνα-Λαμία) και η Κεντρική Οδός (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας και Σκάρφεια-Ράχες), καθώς και ποσοστό της Ολυμπίας Οδού.