Σφοδρή αντιπαράθεση για την Cosco
Σε πεδίο έντονης πολιτικής αντιπαράθεσης εξελίχθηκε η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για την τροποποίηση της συμβασης του ελληνικού Δημοσίου με την Cosco, με σύσσωμη την αντιπολίτευση να κατηγορεί την κυβέρνηση ότι λειτουργεί σαν “εκπρόσωπος” της κινέζικης εταιρείας φωτογραφίζοντας πολιτικές και ποινικές ευθύνες, ενώ και βουλευτές της συμπολίτευσης όπως ο Γιάννης Τραγάκης κατήγγειλαν ευθέως την Cosco για την επενδυτική κωλυσιεργία και τάχθηκαν υπέρ της ύπαρξης ποινικών ρητρών αφού έμειναν ανολοκλήρωτα επενδυτικά έργα ύψους 295 εκατ. ευρώ.
Εν αντιθέσει με την απροθυμία των υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας, Χρήστου Σταϊκούρα και Γιάννη Πλακιωτάκη να καταλογίσουν ευθύνες στην Cosco, ο βουλευτής Β΄ Πειραιά της ΝΔ αφού απάντησε σε σειρά θεμάτων που έθεσε η αξιωματική αντιπολίτευση, όπως το ζήτημα της κρουαζιέρας και η πολιτική δέσμευση της κυβέρνησης για τη διασφάλιση της μη δραστηριοποίησης της Cosco στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, τόνισε ‘Όμως, κ. Υπουργέ θέλω να κάνω μια αναφορά. Τα έκανε όλα καλά η Cosco; Όχι. Ασφαλώς και όχι”.
‘Εδώ, καταγγέλλω την Cosco ότι δεν έκανε σχεδόν κανένα έργο εντός της ζώνης. Εμείς που περπατάμε τη ζώνη βλέπουμε ότι οι συνθήκες είναι ίδιες. Και το χειρότερο; Δεν υπάρχει ρεύμα. Το ξέρετε; Ξέρετε ότι δεν μπορούν να πάρουν ρεύμα τα πλοία που κάνουν χρήση της προβλήτας και χρησιμοποιούν υποχρεωτικά μηχανισμούς που επιβαρύνουν το κόστος κατασκευής;πρόσθεσε ο κ. Τραγάκης προκαλώντας αμηχανία στα κυβερνητικά έδρανα και απευθυνόμενος και πάλι στον Γ. Πλακιωτάκη, υπογράμμισε ότι “πρέπει να πειστούν (οι Κινέζοι επενδυτές) και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις εκείνες για να πιεστούν (σε σχέση με την ολοκλήρωση των έργων). Τι μπορεί να τους πιέσει; Οι ποινικές ρήτρες. Πώς; Όσο οδεύουν προς ολοκλήρωση τα ποσοστά των συμβασιοποιημένων έργων, τόσο θα εκπίπτουν οι ποινικές ρήτρες. Άρα, έχουν κι εκείνοι κίνητρο για να ολοκληρώσουν τα συγκεκριμένα έργα”.
Σημειώνεται ότι για την τροποποίηση της συμβασης του 2016 που αφορά τη συνέχιση του επενδυτικού προγράμματος στο λιμάνι του Πειραιά και κυρίως τη μεταβίβαση επιπλέον 16% των μετοχών στην κινέζικη εταιρεία, χωρίς η κινέζικη εταιρεία να έχει ολοκληρώσει τα πρώτα υποχρεωτικά έργα, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ κατέθεσαν ονομαστική ψηφοφορία που θα διεξαχθεί στις 12 το μεσημέρι.
Σύμφωνα με την αντιπολίτευση στόχος της τροποποίησης είναι επί της ουσίας να ικανοποιήσει εμμέσως τις επιθυμίες της εταιρείας για την κατασκευή ναυπηγείου, mall και του 4ου προβλήτα στο Κερατσίνι με τον Γ. Ραγκούσης από τον ΣΥΡΙΖΑ να καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο γιατί δεν εξυπηρετεί τη νομιμότητα. “Λέμε ναι στις επενδύσεις αλλά με νομιμότητα. Δεν είμαστε μπανανία” τόνισε με τον υπουργό Οικονομικών να κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ για νέα “κυβίστηση” και τον υπουργό Ναυτιλίας να μιλά για λαϊκισμό και ανευθυνότητα του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και για νομικά αστήρικτες απειλές,λέγοντας ότι “παράβαση καθήκοντος είναι να μην επιβάλλεις τη ρήτρα σε κάποιον που αθέτησε τη συμφωνία του. Πείτε τελικά τι θέλετε; Να σταματήσουμε την επένδυση και το μόνο που να κάνουμε, να είναι να επιβάλλουμε φόρους;”.