fbpx

Γεωπολιτικές Καταιγίδες και Συζητήσεις για τα «Στενά»

1

Το παρόν στο 7ο Συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2024 στο Μέγαρο Μουσικής έδωσε η ελίτ της ναυτιλιακής κοινότητας. Με συνεντεύξεις επί σκηνής γνωστών εφοπλιστών όπως ο κ. Κώστας Δελαπόρτας της Meadway και ο κ. Βαλέντιος (Eddie) Βαλεντής, ο Δημήτρης Φαφαλιός Γραμματέας του Δ.Σ των Ελλήνων εφοπλιστών και Πρόεδρος της Intercargo, o Δημήτρης Ευγενίδης, Πρόεδρος του Ευγενίδιου Ιδρύματος, η διευθύντριας της Alberta Shipmanagment, κα. Αλεξίας Ιγγλέση, ο CEO του ΑΔΜΗΕ, Αναστάσιος Μάνου, και πολλοί άλλοι εφοπλιστές και η διοργανώτριας της εκδήλωσης κα. Δέσποινα Τραυλού που αναφέρθηκαν εκτενώς στις προκλήσεις και στα στοιχήματα της ελληνικής και την παγκόσμιας ναυτιλίας. Στο συνέδριο παρέστη και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης που από την πλευρά του αναφέρθηκε στη διατηρισιμότητα και τη χρηματοδότηση ενώ σημείωσε και τη σπουδαιότητα που διαδραματίζουν τα ΣΔΙΤ και η συνεργασία.

400 δυνατά ονόματα

Το πραγματοποιήθηκε με την παρουσία 400 εκπροσώπων του πολιτικού, επιχειρηματικού, ακαδημαϊκού και ερευνητικού κόσμου και με την διαδικτυακή συμμετοχή 30.000 θεατών από 130 χώρες. Το θέμα της φετινής διοργάνωσης ήταν Turning Motion into ActionReestablishing Shippings Momentum και η διοργανώτρια κα Δέσποινα Τραυλού στην εναρκτήρια ομιλία της υπογράμμισε ότι στόχος της διοργάνωσης δεν είναι η πραγματοποίηση ενός ακόμα συνεδρίου, αλλά η δημιουργία αποτελεσμάτων με καθοριστική επίδραση. Η κοινότητα του συνεδρίου που περιλαμβάνει 30.000 online συμμετέχοντες από 130 χώρες, καθώς και τους εκατοντάδες φυσικά παρόντες στο χώρο συνέδρους αποτελούν μέρος αυτής της επίδρασης, όπως μέρος της είναι και η συμβουλευτική επιτροπή υπό την προεδρία του κ. Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη, προέδρου του Ιδρύματος Ευγενίδου και εκπροσώπου του ΙΜΟ στην Ελλάδα, καθώς και η συνεργασία με το διεθνές Ινστιτούτο Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανολόγων, το γνωστό ΙΕΕΕ. Το συνέδριο αποτελεί ένα μόνο μέρος των δράσεων και των έργων που πραγματοποιούνται στο πλαίσιό του, με τη συμμετοχή επιστημόνων, τεχνικών και εκπροσώπων της ναυτιλιακής κοινότητας και του Υπουργείου.

Στο επίκεντρο ασφάλεια και περιβάλλον

Στη συζήτηση πάνελ που ακολούθησε με θέμα τις εξελίξεις στα γεωπολιτικά, την κατάσταση που επικρατεί στις διώρυγες, τις επιπτώσεις των δεσμέσεων της COP28 και τα πρώτα πορίσματα από την εφαρμογή του EU ETS, ο κος Δημήτρης Φαφαλιός, Πρόεδρος της Intercargo, Γραμματέας Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και Πρόεδρος/Διευθυντής της Fafalios Shipping SA, τόνισε ότι η ναυτιλία μεταφέρει το 90% περίπου του παγκόσμιου εμπορίου και της αναλογεί μόλις το 3% των ρύπων. Η συνάντηση IMO MEPC80 ήταν η σημαντικότερη του 2023, αν και στην COP28 επιτεύχθηκε η «ορατότητα» της ναυτιλίας και της προόδου που έχει επιτύχει. Σήμερα τα θέματα που άπτονται της ασφάλειας και της μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα βρίσκονται στο επίκεντρο. Ο δρ Γιώργος Δ. Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και Αντιπρόεδρος της Contships Management Inc., εξήγησε ότι οι λύσεις έρχονται μέσα από τη συνεργασία, αναφέρθηκε στις γεωπολιτικές συγκρούσεις και τις επιπτώσεις τους στη ναυτιλία και τόνισε ότι μεταφορά φορτίων μέχρι έξω από τα ευρωπαϊκά σύνορα, η μεταφόρτωσή τους και η μεταφορά τους εντός Ευρώπης λόγω της επιβολής του EU ETS μόνο θα βλάψει το περιβάλλον. Όσον αφορά τα καύσιμα της ναυτιλίας, είναι της άποψης ότι απαιτείται ένα καύσιμο για όλους και ότι η πυρηνική ενέργεια μπορεί να αποτελέσει λύση για το μέλλον.

Ο «στόλος-φάντασμα»

Ο κος Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης, Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου και εκπρόσωπος του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (ΙΜΟ) στην Ελλάδα, μίλησε για τις μεταφορτώσεις εκτός Ευρώπης φορτίων με προορισμό την Ευρώπη, για την υπερφόρτωση σε λιμάνια και αποθήκες που έχει δημιουργηθεί ως απόρροια και για τους νέους όρους που έχουν προκύψει όπως «στόλος-φάντασμα». Επισήμανε ότι οι πολιτικοί συμβιβασμοί δεν οδηγούν πάντα σε σωστές αποφάσεις. Αναφερόμενος στην εκπαίδευση τόνισε ότι ανανεώνονται τα εγχειρίδια, ότι απαιτούνται γνώσεις και ήπιες δεξιότητες και ότι η ελληνική και παγκόσμια ναυτιλία έχουν ανάγκη από καλούς ναυτικούς. Ο δρ Κωνσταντίνος Καραχάλιος, πρ. Διευθύνων Σύμβουλος του ΙΕΕΕ Standards Association, ανέφερε ότι έμφαση θα πρέπει να δοθεί σε μια ολιστική προσέγγιση, που θα εμπεριέχει τα 3 Ρ (People, Profit and the Planet, δηλαδή τους ανθρώπους, τα κέρδη και τον πλανήτη). Για τον ορισμό προτύπων απαιτείται συλλογική δράση και μέσω της πλατφόρμας και της μεθοδολογίας που έχει αναπτύξει τόσο χρόνια το ΙΕΕΕ Standards Association αυτό εξασφαλίζεται με διαδικασίες αποτελεσματικές, γρήγορες και δημοκρατικές.

Ο κος Roy Spode Garibaldi, Εκτελεστικός Διευθυντής και Μέλος Δ.Σ. της S.D.M. – Sociedade de Desenvolvimento da Madeira S.A., παρουσίασε τη Μαδέρα, όπου έχει δημιουργηθεί ένα διεθνές επιχειρηματικό κέντρο, οι επιχειρήσεις του οποίου αντιπροσωπεύουν το 13% των εσόδων της Μαδέρα και το 48% του εταιρικού φόρου. Η επιτυχία έγκειται στην ύπαρξη σαφούς στόχου, στην στελέχωση με τους κατάλληλους ανθρώπους και στην υποστήριξη από την περιφερειακή και την εθνική κυβέρνηση.

Η κα Carla Olival, Εκτελεστική Διευθύντρια για Ελλάδα και Μέση Ανατολή της Euromar παρουσίασε το νηολόγιο της Μαδέρα (το ταχύτερα αναπτυσσόμενο νηολόγιο της Ευρώπης) και τη σημαία της Πορτογαλίας. Ακολούθησε συζήτηση πάνελ με θέμα Πόσο Ευρωπαϊκή είναι η Ευρωπαϊκή ναυτιλία σήμερα. Η κα Νεκταρία Ρέτσου, Γενική Διευθύντρια της Hellas Confidence Shipmanagement S.A. αναφέρθηκε στους κανονισμούς που επιβάλλει η ΕΕ, οι οποίοι έρχονται να προστεθούν στους ήδη υπάρχοντες του ΙΜΟ. Εξέφρασε την άποψη ότι ο κόσμος της ναυτιλίας θα πρέπει να συμμετέχει πιο ενεργά στη διαδικασία θέσπισης ή ανανέωσης κανονισμών. Ο κος Ralf Garrn, Διευθύνων Σύμβουλος της OceanScore, προβλέπει ότι το EU ETS (emissions trading scheme) δεν θα αφορά μόνο την Ευρώπη, θα διεθνοποιηθεί από τον ΙΜΟ και θεωρεί ότι η θέσπισή του θα τονώσει την καινοτομία. Ο κος Albrecht Gundermann, Διευθύνων Σύμβουλος της Euromar, εξήρε τον ανταγωνισμό και τη συνεργασία και έδωσε έμφαση στη διαδικασία lobbying στις Βρυξέλλες προκειμένου να ακουστεί η φωνή της ναυτιλίας. Ο κος Αλέξης Στεφάνου, Οικονομικός Διευθυντής του Ομίλου Goldenport, πιστεύει ότι η ναυτιλία παραμένει ευρωπαϊκή, σε ό,τι αφορά την ιδιοκτησία και την παροχή υπηρεσιών, και ότι κάποιες λιγότερο σημαντικές πτυχές της έχουν κινηθεί εκτός Ευρώπης. Οι κανονισμοί είναι αποτελεσματικοί, αλλά δεν πρέπει να δημιουργούν εμπόδια.

Ο κος Γιάννης Τιμαγένης, Partner της Timagenis Law Firm, τόνισε τη σημασία της συμμετοχής από τα πρώτα στάδια προετοιμασίας ενός κανονισμού και εστίασε στη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα και της ανταγωνιστικότητας. Ακολούθησε συνέντευξη στο πλαίσιο της οποίας ο κος Νίκος Τριανταφυλλάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της W Marine Inc., ερωτηθείς από τον κο Κωνσταντίνο Οικονόμου για τις σημαντικότερες προκλήσεις της ναυτιλίας σήμερα, απάντησε ότι η σημαντικότερη είναι η ύπαρξη ικανών πληρωμάτων και η εύρεση ισορροπίας μεταξύ των οικονομικών, τεχνολογικών και κανονιστικών ζητημάτων. Στη συζήτηση πάνελ που πραγματοποιήθηκε αμέσως μετά, σχετικά με τα εναλλακτικά καύσιμα και με θέμα Have we Jumped the Gun too Soon? Ο κος Kim Diedrichsen, CEO της ΑΝΕΜΟΙ, αναφέρθηκε στη δύναμη του ανέμου και τις εφαρμογές του στη ναυτιλία.

Τα καύσιμα και οι προκλήσεις

Ο κος Βαγγέλης Σ. Μαρινάκης, COO της Island Oil (Holdings) Ltd., τόνισε τη δυσκολία που δημιουργεί η έλλειψη μιας ενιαίας τεχνολογικής λύσης για όλους, η οποία εμποδίζει τη λήψη αποφάσεων ως προς τα καύσιμα που θα χρησιμοποιηθούν. Ο κος Βασίλης Πετούσης, Energy Sustainability Manager της Seanergy Maritime HoldingsCorporation, μίλησε για τα πλεονεκτήματα των νεότευκτων, τα οποία ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, αλλά η έλλειψη χρόνου καθιστά την ανασκευή μια πολύ καλή λύση. Ο κος Χαρίλαος Πετρακάκος, πρόεδρος της P & P Marine Consultants Inc. πιστεύει ότι τα ορυκτά καύσιμα θα βγουν από την εικόνα μόνο όταν αντικατασταθούν από μια άλλη πηγή ενέργειας (ενδεχομένως πυρηνική). Στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε επί σκηνής στον κ. Γιάννη Κοτζιά της Xclusiv Shipbrokers, ο κος Βαλέντιος (Eddie) Βαλεντής, πρόεδρος και CEO της Pyxis Tankers Inc. και της Konkar Shipping gencies, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια μεσαίου μεγέθους εισηγμένη ναυτιλιακή επιχείρηση, η οποία πρόσφατα μπήκε στον χώρο της μεταφοράς χύδην φορτίου, και τις αλλαγές που επήλθαν (σε όρους χρηματοδότησης, λειτουργίας και διαφάνειας).

Το φορτίο είναι ο «βασιλιάς»

Ο κος Κώστας Δελαπόρτας, CEO της Meadway Shipping Trading Inc. και ο κος Άγγελος Ρούπας-Πανταλέων, ιδρυτής της Second Wind Partners, εστίασαν στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου και ο κος Δελαπόρτας εξήγησε τη θέση του ότι οι επαφές με τους πελάτες είναι εξαιρετικά σημαντικές και ότι «Το φορτίο είναι ο βασιλιάς». Οι ίδιοι χτίζουν τα νέα τους πλοία στην Ιαπωνία, η οποία τους προσφέρει πιο ανταγωνιστικό σχεδιασμό και αποτελεσματικότητα.

Στο θέμα της ηλεκτροδότησης των πλοίων, ο κος Δημήτρης Φούρλαρης, αντιπρόεδρος και πρόεδρος του τομέα ενέργειας της Ρυθμιστική Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) τόνισε την ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών, διερωτήθηκε για τον ρόλο των εμπλεκομένων πλευρών (λιμένων, πλοιοκτητών κ.λπ) και εξήγησε ότι πρόκειται για πολύ μεγάλες συναλλαγές που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή. Ο CEO του ΔΕΔΔΗΕ, κος Αναστάσιος Μάνος, από την πλευρά του τόνισε πως για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του εγχειρήματος, έδωσε το παράδειγμα της Ηγουμενίτσας και εξήγησε ότι, προκειμένου να επιτύχει, θα πρέπει να δημιουργηθεί άλλη μία Ηγουμενίτσα στην ήδη υπάρχουσα.

Αναφερόμενος στο θέμα ο δρ. Άλεξ Παπαλεξόπουλος, πρόεδρος και CEO της ECCO International Inc. και της ZOME Energy Networks Inc., μετέφερε την αμερικανική εμπειρία και τόνισε ότι οι αγορές δεν μπορούν να επιλύσουν το πρόβλημα των υποδομών. Οι υποδομές που απαιτούνται για τη μεταφορά της ενέργειας πρέπει να κατασκευαστούν ξεχωριστά από τις αγορές γιατί αποτελούν κοινωνικό αγαθό και όχι προϊόν. Ο κος Δημήτρης Σπύρου, σύμβουλος επικεφαλής του τομέα ευρωπαϊκών προγραμμάτων του ΟΛΠ αναφέρθηκε στα οικονομικά οφέλη, στην κάλυψη των αναγκών σε ηλεκτρική ενέργεια, στη συνεργασία με τις αρχές, που είναι κρίσιμης σημασίας για το λιμάνι, και την τιμολογιακή πολιτική.

Η πράσινη μετάβαση

Η κα Αριάδνη Ψιμάρα, New Business Development Manager της Attica Group, είπε ότι η πράσινη μετάβαση αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση και γι’ αυτό στην Attica Group ανέπτυξαν νέα στρατηγική και όρισαν συγκεκριμένους στόχους. Η διατηρησιμότητα του περιβάλλοντος είναι σημαντική, η συμμόρφωση με τους κανονισμούς επίσης, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε τη διατηρησιμότητα της επιχείρησης. Στο σημείο αυτό ο κος Γιώργος Τσαβλίρης, Principal της Tsavliris Salvage Group και μη εκτελεστικός πρόεδρος της One Global Broking, Ελλάδα Κύπρος, έκανε παρέμβαση και αναφέρθηκε στο γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό παραγωγής μπαταριών είναι στην Κίνα, χωρίς να ακολουθούνται ακριβώς διατηρήσιμες πρακτικές, και όπως είπε χαρακτηριστικά «καταστρέφουμε το περιβάλλον για να παράγουμε φιλικές προς το περιβάλλον μπαταρίες στην Κίνα».

Ο ρόλος του ναυτικού

Η κα Μαρία Κορκοτζέλου, Crew Manager στην Seanergy Maritime Holdings Corp από την πλευρά της αναφέρθηκε στο ρόλο των ναυτικών ότι ο τέλειος ναυτικός είναι αυτός που έχει μεγαλώσει και προοδεύσει μέσα στην εταιρεία. Οι εταιρείες πρέπει να ενδιαφέρονται όχι μόνο για την αμοιβή, αλλά και για την ευημερία, την κατάρτιση, την ικανοποίηση που λαμβάνει ο εργαζόμενος από τη δουλειά του. Ο κος Kώστας Οικονόμου, CEO της Marine Tours Group of Companies, εξήρε τα πλεονεκτήματα μιας καλής πολιτικής ταξιδιών και πώς αυτό συμβάλλει στην ικανοποίηση του ναυτικού. Συμφώνησε με τους συνομιλητές του και τόνισε ότι η συμπερίληψη δείχνει πόσο πολιτισμένος είναι ένας κλάδος ή μια επιχείρηση.

1 Σχόλιο
  1. […] πρωτότυπο άρθρο https://1voice.gr/geopolitikes-kataigides-kai-syzitiseis-gia-ta-stena/ ανήκει στο 1 Voice . Στείλτε το σε φίλους σας: […]

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra