fbpx

Γιατί τα golden boys στέκονται στο πλευρό των διαδηλωτών

0

Με την εξέγερση στους δρόμους των αμερικανικών πόλεων να συνεχίζεται απέναντι στον άκαμπτο για την ώρα και αδιάλλακτο Πρόεδρο του «Νόμου και Τάξη» δύο στοιχεία ξεχωρίζουν δείχνοντας πως ο κύριος Τραμπ χάνει το… παιχνίδι.

Το πρώτο είναι οι δημοσκοπήσεις που δείχνουν την απήχηση του να υποχωρεί και τον αντίπαλο του, το Δημοκρατικό υποψήφιο για την προεδρία, Τζο Μπάιντεν να έχει εκτοξεύσει τη διαφορά τους στις δέκα μονάδες.

Το δεύτερο είναι πως η ίδια η επιχειρηματική ελίτ που μέχρι τώρα αποτελούσε τη βάση της πολιτικής και οικονομικής στήριξης της υποψηφιότητας Τραμπ πήρε αποστάσεις από τις επιλογές του, με κορυφαίους ομίλους και επιχειρηματικούς ηγέτες να εκφράζουν τη συμπαράσταση τους προς τα συνθήματα των διαδηλωτών και να δεσμεύονται στη λήψη επιπλέον μέτρων για την πάταξη φαινομένων ρατσισμού και διαχωρισμού μεταξύ των εργαζομένων τους.

Προφανώς κανείς δεν συμφωνεί με τις συμπλοκές και τις λεηλασίες, όμως το σύνθημα «I can’t breathe» και το βαθύτερο νόημα του κατάφερε να διεισδύσει στα διοικητικά συμβούλια και να υποχρεώσει τους «μεγάλους» της Wall Street να αναγνωρίσουν το πρόβλημα και να δεσμευτούν στην αντιμετώπιση φαινομένων ρατσισμού, με τρόπο που ο Λευκός Οίκος έχει αποτύχει (και αποφύγει) να κάνει.  

Μάλιστα, είναι προφανές πως τα περισσότερα από τα στελέχη αυτά, διευθύνοντες σύμβουλοι και οικονομικοί διευθυντές, που σε επίσημες εταιρικές ανακοινώσεις ή με προσωπικές αναρτήσεις στα social media συμφώνησαν πως «οι ζωές των μαύρων έχουν σημασία» είναι μέλη της λευκής ελίτ. Όμως, ηγούνται εταιριών που αριθμούν μεγάλο αριθμό υπαλλήλων από μειονότητες (και όχι μόνο Αφροαμερικανούς) και απευθύνονται αντιστοίχως σε μια πολύχρωμη και πολυπολιτισμική κοινωνία. Κοινώς καταλαβαίνουν πως το να έχουν την κοινωνία… απέναντι είναι, αν μη τι άλλο, κακό για τις… business τους.  

Πολυεθνικές εταιρίες, όπως η Disney, δεσμεύτηκαν δημοσίως πως θα ενισχύσουν τις πολιτικές ενσωμάτωσης με νέους κανονισμούς και βελτίωση της εκπαίδευσης των εργαζομένων, ενώ τόσο σε επίπεδο εταιριών όσο και στελεχών κατεγράφη μια ομοβροντία από μεγάλες οικονομικές δωρεές προς οργανώσεις που ασχολούνται με ζητήματα ρατσισμού και κοινωνικoύ αποκλεισμού. Μόνο ο CEO του Uber, Ντάρα Κοσροβσάχι δώρισε προσωπικά ένα εκατ. δολάρια σε δύο οργανώσεις που εργάζονται για την πάταξη φαινομένων αδικίας στο νομικό σύστημα της χώρας.

Μεταξύ των νεαρότερων επιχειρηματικών ηγετών, πιο… προχωρημένη ήταν η στάση του αφεντικού του Snap (ήτοι της εταιρίας πίσω από το Snapchat), του 29χρονου Έβαν Σπίγκελ, ο οποίος έφτασε στο σημείο να ταχθεί υπέρ της πρότασης για την καταβολή οικονομικών αποζημιώσεων στους Αφροαμερικανούς για τα χρόνια της δουλείας!

Εντύπωση προκάλεσε και η ταχύτατη προσαρμογή των διαφημίσεων κάποιων εταιριών στις εξελίξεις των ημερών. Για παράδειγμα θετική ήταν η αντίδραση της κοινής γνώμης στην νέα καμπάνια της Nike, η οποία προσαρμόζοντας το γνωστό της σύνθημα «Just Do It», κάλεσε τους Αμερικανούς να πράξουν το ακριβώς αντίθετο: «For Once Don’t Do It. Don’t pretend there’s not a problem in America» («Για μια φορά μην το κάνετε. Μην προσποιείστε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στην Αμερική»), αναφερόμενη βέβαια στον ρατσισμό.

Μάλιστα, με μια έντονα σημειολογική κίνηση, ο… ορκισμένος εχθρός και ανταγωνιστής της, η Adidas, έκανε για πρώτη φορά retweet στο μήνυμα της Nike υπογραμμίζοντας δε, πως «Μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά».

Κάτι τέτοια βλέπει ο Ντόναλντ Τραμπ και εκνευρίζεται ακόμη περισσότερο… 

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra